שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ליצמן: "מסע נקמה פראי משוטרים מוסתים"
מגיב לאלימות
יו"ר יהדות התורה: "פניתי לשר אוחנה ולמפכ”ל לקבל הבהרות". טסלר: "השימוש ברימונים במקרי אכיפה בציבור החרדי, הפך לצערנו לדבר שבשגרה ולא נעבור על כך לסדר"
יעקב ליצמן | צילום: אתר הכנסת

יו"ר יהדות התורה השר יעקב ליצמן הגיב היום (שישי) לאירועי הלילה בבני ברק ואמר כי "מה שראינו הלילה בבני ברק הוא מסע נקמה פראי ותוקפני מצד שוטרים מוסתים, תוך ענישה קולקטיבית, כלפי מאות אלפים מתושבי העיר, חפים מכל פשע".

"יודגש, אין כל הצדקה לשום מעשה אלימות מכל סוג, כולל כמובן כלפי אנשי משטרה העושים מלאכתם. כל שימוש באלימות הוא מעשה פסול שיש לגנותו. עם זאת, אני מגנה בתוקף מתן ההוראה להכניס פלוגות שוטרים לפרוק זעמם באלות לעוברי אורח, שימוש ברימוני הלם ומכתזיות, ובמשך כל שעות הלילה סיכנו רבים, תוך פגיעה במנוחת רבבות אזרחים, ביניהם ילדים קטנים, על לא עוול".

ליצמן עדכן כי "פניתי לשר לבט”פ אמיר אוחנה ולמפכ”ל הנכנס קובי שבתאי, לקבל הבהרות נוכח התנהגות זו שאינה מוסיפה למאמצי המאבק בנגיף הקורונה, אלא להיפך".

ח"כ יעקב טסלר אמר כי "שמירת החוק מוטלת על המשטרה ועל האזרחים במידה שווה. לא ייתכן כי במסגרת פעילותה לאכיפת החוק, המשטרה תפר בעצמה את חוק והנהלים, תפעל בברוטליות ובאלימות, כנגד אזרחים תמימים וחפים מפשע. כפי שהודענו מיידית, אין להשלים עם מעשי אלימות משום צד, זו אינה דרך ראויה ומתקבלת".

"עם זאת, חובתנו לפעול לשמירת החוק והסדר, בדרכים נכונות ובאחריות ציבורית. מה שראינו אמש בעיר ב״ב זו התפרצות זעם ללא שליטה, ללא אבחנה וללא צדק. מאות אלפי מתושבי העיר, טורטרו ברימוני הלם, עוברי אורח ספגו אלימות קשה, ללא דין וללא כל הצדקה. השימוש ברימונים במקרי אכיפה בציבור החרדי, הפך לצערנו לדבר שבשגרה ולא נעבור על כך לסדר", דברי טסלר.

ח"כ ישראל אייכלר על אירועי הלילה בבני ברק: "למדינה דמוקרטית יש כלי חקירה וענישה נגד אלימות האזרח. היא יכולה לאכוף את החוק בקנסות ובהעמדה לדין ואף במעצר. אסור לה לפגוע באף אזרח מעבר לצרכי אכיפה. זה צריך להיות מצולם כדי להוכיח נחיצות הפעלת הכוח. לא רואים מכות ואלימות המונית באכיפת חוקי הקורונה באף מדינה מערבית".

"במדינת ישראל אין לאזרח החרדי שום אפשרות להתגונן מפני אלימות שלטונית. כל התלונות והזעקות נגד ענישה קולקטיבית ואלימות בררנית נגד חרדים חפים מפשע, כולל ילדים ונכים, נתקלים בקירות אטומים ואזניים ערלות. התקשורת העויינת מסיתה את ההמון ודורשת מהמשטרה לפרוע פרעות בחרדים".

"המגזר הערבי והשבט הלבן זוכים להגנה תקשורתית נגד אלימות המשטרה. ואילו החרדים החפים מפשע נתונים למשיסה ולאלימות ודמם הותר. הממסד החילוני מגבה כל התפרעות נגד החרדים, כולל מצעדי נקמה בעיר חרדית כפורעים שאינם חסים על חפים מפשע, ומפוצצים רימונים כמו בעיר כבושה".

"אסור לנו להשלים עם ענישה קולקטיבית ואכיפה בררנית, שהופכת את המשטרה לזרוע ביצוע של פקודות התקשורת, להילחם נגד חרדים ומתנחלים עד חרמה", דברי אייכלר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים