שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ליצמן: "סילמן הקליטה ח"כים ללא ידיעתם"
נחשף במליאה
חברי הכנסת גפני וליצמן מאשימים את יושבת ראש הקואליציה עידית סילמן בכך שהקליטה חברי כנסת ללא ידיעתם לצורך כתבה בערוץ 12 "בושה, זה פשע"
יעקב ליצמן | צילום: אתר הכנסת

חברי הכנסת של יהדות התורה משה גפני ויעקב ליצמן טוענים כי יושבת ראש הקואליציה עידית סילמן הקליטה חברי הכנסת עם מכשיר הקלטה נסתר עבור חדשות 12. "ועוד יותר חמור, היא עדכנה את הקואליציה שידברו יפה, ואת האופוזיציה לא, זאת על מנת להביכם", זעם ליצמן. מבירור, עולה כי סילמן נשאה מיקרופון לצורך כתבה על הלילה הלבן במליאה.

"אני וגפני הגשנו תלונה ליו"ר הכנסת. זה מעשה איום ונורא", אמר ח"כ ליצמן וטען כי "סילמן גילתה לחברי הקואליציה על עניין הקלטות, כדי שיצאו יפה, בעוד שהיא הסתירה זאת מחברי האופוזיציה, זה פשע".

דפנה ליאל כתבת חדשות 12 בכנסת, התייחסה לטענות ואמרה כי "קשקוש, צילמנו את עידית סילמן כשהיתה חייבת לרוץ להצבעה. היא סגרה את המיקרופון ונכנסה למליאה". ח"כ סילמן ביקשה שלא להגיב לטענות.

בהודעה חריגה מטעם חברי הכנסת משה גפני ויעקב ליצמן נכתב: "לאחר בדיקה התברר כי מדובר במכשיר הקלטה והסרטה, שהועברו לח״כ סילמן, מטעם ערוץ תקשורת מרכזי במסגרת כתבה שמתוכננת לשידור.

"זהו מקרה פסול וחריג, הנוגד את נהלי הכנסת באופן מהותי, בו חברת הכנסת פועלת בחשאי ובערמה, במסגרת היותה יו״ר קואליציה, תוך ניסיון ״להפיל״ חברי כנסת באמירות והצהרות, מבלי לעדכן ולדווח על כך לאנשי שיחתה".

"עוד התברר כי בעוד שחברי כנסת מהאופוזיציה לא ידעו כאמור מהימצאות מצלמה נסתרת עליה בעת שיחותיה איתם, הרי שחברי כנסת מסויימים מהקואליציה עודכנו דרכה והוזהרו מראש ש״לא ליפול״ באמירות שונות מול המצלמה".

"חברי הכנסת ליצמן וגפני שחשפו זאת, פנו מיידית ליו״ר הכנסת, שהגיב בהלם מוחלט והורה לסלק את אמצעי ההקלטה מהמליאה לאלתר".

"תלונה רשמית תוגש ליו״ר הכנסת, וכן לועדת האתיקה של הכנסת לכשתוקם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים