שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "ליצמן שאל אותי האם הועלתי היום למישהו"
מצטרפת ללפיד
יו"ר יש עתיד הכריז על הצטרפותה של השרה מירב כהן, וחזר להסית: "הבחירות הקרובות הן על איזו ממשלה אנחנו רוצים, שפויה וליברלית, או של עסקנים וסחטנים"
יש עתיד | צילום: gali estrange, שאטרסטוק

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הכריז הערב (שלישי) על הצטרפותה של השרה לשיווין חברתי מירב כהן ליש עתיד. כהן החליטה לפרוש מכחול לבן וצפויה להגיש בקרוב את התפטרותה מהממשלה והכנסת.

"בחרתי להיכנס לפוליטיקה כדי להפוך את ישראל למקום שבו ניתן להזדקן בכבוד. למקום בו מבוגרים, ניצולי שואה ואוכלוסיות מוחלשות נוספות זוכים ליחס הוגן ומכבד. וכדי לעשות את ישראל למדינה שוויונית יותר", פתחה כהן את הצהרתה הערב.

"כשנכנסתי לתפקיד השרה לשוויון חברתי וגמלאים", סיפרה, "השר יעקב ליצמן תפס אותי לשיחה במליאת הכנסת ושאל אותי האם עשיתי היום את היומית שלי. שאלתי אותו למה הוא מתכוון. הוא אמר "האם הועלת היום למישהו?" מאז אני שואלת את עצמי בסוף כל יום עבודה- האם הועלתי למישהו היום? זה מה שמניע אותי".

"וזכיתי להועיל. העברנו רפורמה במאבק בעושק הקשישים כדי להגן על צרכנים חלשים. גיבשנו, ואף התחלנו ליישם, תוכנית לאומית למלחמה בבדידות. הובלנו את ההתמודדות עם הקורונה בקרב האוכלוסייה המבוגרת, בבתי האבות ובקהילה. והמלאכה עוד מרובה. אני מתחייבת להמשיך לקדם את הנושאים החשובים האלה. באתי לעבוד".

"אני עומדת כאן היום על מנת להודיע שאני מצטרפת ליש עתיד בהנהגתו של יאיר לפיד. מנהיג שאני מאוד מעריכה ומאמינה בו. למעשה, זו תהיה הפעם הרביעית בשנתיים האחרונות שבה אעבוד קשה על מנת לשכנע את הציבור הישראלי לבחור בו, ואני עושה את זה באמונה גדולה".

"מהצד השני, אני עוזבת מפלגה ואת יו"ר המפלגה בני גנץ, אדם שיקר לי מאוד, שעושה ככל יכולתו למען המדינה. אדם גדול שאף נתן לי את ברכת הדרך לדרכי החדשה. החודשים האחרונים היו לא קלים והם הובילו אותי ליום הזה, להחלטה הזאת, לא בקלות".

"האמנתי שהדבר הנכון הוא שכחול לבן תחזור בחזרה לשותפות עם יש עתיד ויאיר לפיד, וכפי שבעבר לפיד ידע לשים את עצמו בצד ולרוץ שלוש פעמים תחת הנהגתו של גנץ, עכשיו הגיעה העת שלפיד יוביל לשינוי המיוחל. פעלתי רבות למען איחוד הכוחות הזה, אך לצערי כחול לבן בחרו שלא ללכת בדרך הזו".

"עבורי, הבחירה ביש עתיד היא מתבקשת וטבעית. יאיר לפיד והנבחרת המצוינת שלו, כאן כדי לעשות דרך ארוכה במטרה לשנות לטובה את פני המדינה הזו, ואני רוצה לעשות את הדרך הזו יחד איתם".

"לא נכנסתי לפוליטיקה כי אני בעד נתניהו או נגד נתניהו, זה לא מה שמניע אותי. אני קמה בבוקר בשביל לעזור לאנשים. אבל אי אפשר באמת לעזור, אי אפשר לספק לאזרחי ישראל ממשלה מתפקדת, שתתמקד באתגרים העצומים שניצבים בפנינו, כשיש לנו ראש ממשלה שבוחר לגרור את כולנו שוב ושוב לבחירות, משיקוליו האישיים. מגיעה לנו מנהיגות אחרת".

"בשנתיים האחרונות, באופן לא מפתיע, למדתי לא מעט דימויים מהעולם הצבאי. ואני מרשה לעצמי לתאר את ההחלטה שלי היום בשפה הזו. כְּשֶׁמִּתְבַּרְבְּרִים בניווט, צריך לחזור חזרה לנקודה האחרונה בה ידענו שאנחנו על המסלול הנכון. עבורי, הנקודה הזו היא השותפות עם יש עתיד. תודה ליאיר לפיד שפתח עבורי את הדלת ואת הלב. ביחד נביא את השינוי", דברי השר היוצא כהן.

יאיר לפיד | צילום: אלעד גוטמן

לפיד אמר כי "אני רוצה להגיד לכם משהו מפתיע על הבחירות הקרובות: הן יהיו על ערכים. זו לא תהיה תוכנית הריאליטי של החודש האחרון. הבחירות יהיו על הדבר האמיתי. על השאלה איזו מדינה ואיזו ממשלה אנחנו רוצים שתהיה כאן. ממשלה שפויה וליברלית, או ממשלה של עסקנים וסחטנים ואנשי ימין קיצוני".

"אלו יהיו בחירות על השאלה בשביל מי הממשלה עובדת. הגיע הזמן שתהיה פה ממשלה שתעבוד בשביל מעמד הביניים. בשביל הצעירים. הם צריכים רשת בטחון כלכלית ותוכניות עבודה שיזניקו את המשק. לא קומבינות וסחטנות פוליטית". 

"הגיע הזמן לאחד ולחבר ולצמצם פערים חברתיים. להפסיק את שיח השנאה. להוציא מחיינו פוליטיקאים שאומרים, "אכפת לי רק מהשבט שלי." הגיע הזמן לשמור על זכויות אזרח ולהגן על שלטון החוק. לא לאפשר לאף אחד לרסק את מערכת המשפט הישראלית".

"אלו הערכים שלנו, ואתם יודעים שעלינו אפשר לסמוך. כשאנחנו אומרים משהו, אתם יודעים שנעמוד במילה שלנו. ככל שיש עתיד תהיה גדולה וחזקה יותר, הערכים האלה יזכו לייצוג נרחב יותר ויובילו את המדינה". 

"אני רוצה להציג היום מצטרפת חדשה לנבחרת המצויינת של יש עתיד", הכריז לפיד, "השרה לשיוויון חברתי, מירב כהן. היא חכמה, היא שחקנית נשמה, היא באה לעבוד. מירב בת 37. כלכלנית בהשכלתה. ממקימות תנועת התעוררות בירושלים. מוקד העיסוק שלה הן אוכלוסיות מוחלשות. היא לוחמת עקשת למען הקשישים. למען שיוויון תעסוקתי לנשים". 

"מירב הצטרפה אלינו מפני שרק יש עתיד גדולה וחזקה תבטיח שתקום פה ממשלה חדשה, שפויה, ליברלית, שומרת חוק. אני שמח להזמין את השרה מירב כהן. ברוכה הבאה ליש עתיד", דברי יו"ר האופוזיציה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים