שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ליצמן V.S מקלב: קרב נורבגי ב'יהדות התורה'
מי יתפטר?
המתיחות ביהדות התורה עולה שלב והפעם זירת ההתגוששות מתרחשת על ציר דגל – אגודה סביב שאלת מימוש החוק הנורבגי • כל הפרטים
יעקב ליצמן ואורי מקלב | צילום: דוברות הכנסת

בדגל התורה מביעים אכזבה מכך שיו"ר הסיעה, שר השיכון יעקב ליצמן, מסרב להתפטר מתפקידו כחבר כנסת במסגרת החוק הנורבגי וכך להכניס לכנסת את העסקן הדגלאי הנמרץ אליהו ברוכי.

כזכור, עם העברת החוק הנורבגי המתוקן במליאת הכנסת בלילה שבין שני שלישי, הגיש חברת הכנסת וסגן שר החינוך מאיר פרוש את התפטרותו מכהונת הח"כ במסגרת 'הנורבגי'. על פי החוק החדש, יותר לשר או לסגן שר להתפטר מחברותם בכנסת ולחזור אליו עם סיום תפקידם הציבורי.

התיקון שהוכנס בחוק במסגרת ההצבעה האחרונה, מבקש לקבוע כי מספר חברי הממשלה אשר יוכלו להתפטר ייגזר מגודל הסיעה וממספר חברי הכנסת שאינם מכהנים כשרים או כסגנים.

משמעות התיקון: ש"ס ויהדות התורה יוכלו להגדיל את הנציגות בשלושה חברי כנסת נוספים כל אחד.

כעת, בשל העובדה כי ליצמן מכהן כשר (גפני ואשר מכהנים כיו"רי ועדות) עולה הדרישה בדגל התורה, כי יאות להתפטר מהכנסת על מנת לאפשר לבאים בתור ברשימה להצטרף אף הם כתגבורת לעבודה הפרלמנטרית המסועפת של הנציגות החרדית.

אלא שבאגודת ישראל מגיבים, כי לאחר שנציג אגודת ישראל סגן שר החינוך פרוש מימש את התחייבותו במסגרת החוק, הרי שכת מצופה מצד ח"כ מקלב מ'דגל התורה' המכהן גם הוא כסגן שר (התחבורה) לממש את התפטרותו במסגרת החוק ובכך להכניס לכנסת את חבר סיעתו ברוכי.

בין לבין נשמעים קולות בתוככי יהדות התורה לאי שוויון בין הנציגות החסידית לזו הליטאית אם וכאשר ימומש החוק הנורבגי מעבר לח"כ הנכנס יצחק פינדרוס. 

עם התפטרותו, הזכיר פרוש כי כבר התפטר בעבר מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי, "לפני מספר שנים גם התפטרתי מתפקידי כחבר כנסת לטובת ח"כ יעקב אשר, ואמרתי שניתן לומר על צעד כזה, זה נהנה וזה לא חסר. אין שום סיבה שלא יהיה עוד נציג ציבור חרדי בכנסת שיוכל לשרת את הציבור".

בדבריו קרא לחבריו בסיעה להמשיך ולהכניס את הבאים בתור ברשימה, "אני קורא לחבריי ביהדות התורה לממש את האפשרויות שבחוק הנורבגי ולהתפטר לטובת נציגים נוספים מהרשימה", כך פרוש.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים