שיתוף
תגובות
כללי » לישראל נמאס מכפיות הטובה של האוקראינים. "לא נקבל יותר את המצב הזה"
זעם הומניטרי
הלחימה באוקראינה נמשכת, בעוד שיחות המו"מ בין הצדדים נמשכות בבלארוס כשברקע- אופטימיות זהירה. במקביל, ישראל שמה סוף לחוצפה האוקראינית. לקראת משבר דיפלומטי?
ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט | צילום: קובי גדעון/ לע"מ

ישראל הרשמית מביעה ביקורת חריפה בפני אוקראינה ומודיעה לקייב כי הממשלה בירושלים לא תקבל עוד את המצב הנוכחי, שבו ישראל עוצה מאמצים אדירים כדי לתווך בין הצדדים – פועלת בכל הערוצים הדיפלומטיים להביא את המלחמה לסיומה, מעבירה לאוקראינה מאות טונות של ציוד הומניטרי, כמויות אדירות של מזון ותרופות, מעניקה מקלט לעשרות אלפי פליטים אוקראינים שאינם זכאי חוק השבות, בעוד אוקראינה ממשיכה ברטוריקה התוקפנית שלה כלפי מדינת ישראל.

בכירים אוקראיניים מטיחים האשמות כלפי ישראל על בסיס יומי, בשל הסירוב הישראלי הנחרץ להעביר לאוקראינים אמצעי לחימה, מיירטי רקטות, כלי נשק וטכנולוגיה צבאית. "לא הגיוני שאנחנו ננסה לעזור ואתם תתקפו אותנו", נאמר בשיחות שהתנהלו בין ירושלים לקייב.

השיחות התקיימו בין הדרגים הבכירים פחות והבכירים יותר. ואכן, היום יצאו מאוקראינה 2 התבטאויות חריגות על רקע הביקורת בתקופה האחרונה. ההתבטאות הראשונה הייתה של הנשיא זלנסקי, שהודה בציוץ בטוויטר לראש הממשלה בנט על התיווך. האמירה השנייה היא ההתנצלות של שר חוץ האוקראיני על הדברים הקשים שהטיח בחברת אל-על, שכלפיה טען שהיא "מתפרנסת מכסף מהול בדם אוקראיני".

במקביל, היום התקיימה עוד שיחה של בנט גם עם זלנסקי וגם עם פוטין. אחרי השיחה עם פוטין, מהקרמלין נמסר שפוטין אמר לבנט את שהוא מעריך שסבב השיחות השלישי בין רוסיה לאוקראינה יצליח. זלנסקי הודיע אחרי השיחה עם ראש הממשלה הישראלי: "דנו בדרכים לסיים את המלחמה ואת האלימות".

נראה, שבירושלים מאמינים שאפשר לפשר בין הצדדים ושהפערים ביניהם דווקא מצטמצמים. זלנסקי אמר אמש לרשת האמריקנית ABC שהוא "התקרר" בעניין כוונתו להצטרף לנאט"ו, וברוסיה כבר אומרים שהם שואפים לפרז לא את כל אוקראינה, אלא רק את השטחים שבמחלוקת. בשיחה בין בנט ובין שני המנהיגים עולה הסוגייה של פינוי ישראלים ויהודים תחת הלחימה. בנט הגדיר היום בשיחות הפנימיות את הסיפור הזה כ"יעד מספר 1 של ישראל לתקופה הקרובה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים