שיתוף
תגובות
חדשות » נתפסו המחבלים שבצעו את הפיגוע בחומש
בתום מצוד ממושך
אמש נפצע קל תושב קריית ארבע מדקירה ע"י פלסטינית בת 65 שנעצרה ע"י כוחות הביטחון. הרמטכ"ל כוכבי: "נרחיב את הפעילות ככל שנידרש" בצה"ל עצרו אמש כמה חשודים
הרמטכ"ל וראש השב"כ בזירת הפיגוע אמש | צילום: דובר צה"ל

הסתיים המצוד אחר המחבלים שביצעו את פיגוע הירי שלשום בכניסה למאחז חומש שבשומרון, בו נרצח יהודה דימנטמן בן ה-25. כזכור, רכבם של דימנטמן ושני חבריו יצא מהיישוב ונתקל במארב בצד הציר. המחבלים, שעל פי ההערכות ארבו בשיחים סמוך לכביש לא רחוק מהיציאה מחומש, ירו כעשרה קליעים. ברגע שהרכב עבר המפגעים פתחו באש מטווח קצר, ונמלטו. דימנטמן נפצע אנוש מהירי ובהמשך נקבע מותו, ושני חבריו נפצעו קל.

על פי דיווחים ראשוניים, כוחות צה"ל בשיתוף שב"כ ומג"ב פשטו הלילה על בתי ארבעת המחבלים ותפסו אותם ללא כל ירי והתנגדות. עוד נאמר בדיווח כי נפתסו גם כךי הנשק של המחבלים וכן הרכב שבו נמלטו. על פי הודעת כוחות הביטחון נאמר כי "בתום פעילות מודיעינית ומבצעית של שירות הביטחון הכללי, צה״ל והימ״מ התקיים הלילה מבצע בכפר סילת אל חארתיה במהלכו נעצרו ארבעה חשודים במעורבות בפיגוע הירי בו נרצח יהודה דימנטמן ז״ל סמוך לחומש. במסגרת חקירת השטח של העצורים הוסגר אמל״ח החשוד ששימש לביצוע הפיגוע.
החשודים הועברו להמשך חקירת שב״כ. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול למיצוי הדין עם המעורבים בפעילות טרור".

אמש (ו') שר הביטחון בני גנץ קיים חיתוך מצב עם הרמטכ"ל, ראש השב"כ ומפקד פיקוד המרכז בעקבות הפיגוע והמצוד אחר המחבלים. שר הביטחון אמר בסיכום הערכת המצב כי יש לפעול בכל האמצעים, ובנחישות מבצעית בכדי לשים יד על המחבלים שביצעו את הפיגוע הנפשע. לצד זאת, ולאחר שקיבל עדכון אודות פריסת הכוחות, הדגיש שר הביטחון את החשיבות של נוכחות מוגברת בשטח לאורך סוף השבוע בכדי לשמור על תחושת הביטחון ולמנוע כל ניסיון להפר את הסדר.

גם כעת עם צאת השבת, 48 שעות לאחר הפיגוע ממשיכים כוכות הביטחון במצוד אחר המפגעים. אולם הרמטכ"ל תא"ל רן כוכבי אמר כי לכוחות הביטחון יש "קצה חוט". כזכור מיד לאחר הפיגוע הוקפצו לגזרה שלושה גדודי חי"ר על מנת לסייע בחיפושים, וכי מפקד אוגדת יהודה ושומרון אבי בלוט אמר כי "לא תרחק העת שנשים את היד על החוליה. נעשה הכול ללכוד אותם כמה שיותר מהר".

על פי בחדשות 13 דווח כי כוחות הביטחון שמו את ידם על מצלמות אבטחה מבניינים סמוכים, וכן הצליחו למצוא את הנקודה שבה ארבו המפגעים ולשחזר את נתיב בריחתם. בנוסף, יודעים חוקרי האירוע באיזה נשק השתמשו המפגעים, אך פרט זה אסור בפרסום.

אמש, במהלך במהלך ליל שבת דיווחו הפלסטינים כי צה"ל ביצע סריקות אינטנסיביות בכפרים באזור ג'נין. היום דיווחו הפלסטינים על עימותים בכפר בורקה ליד שכם ופצוע מירי כדורי גומי. מוקדם יותר היום נפצע באורח קל גבר בן 38, תושב קריית ארבע, בפיגוע דקירה במחסום רות בחברון, סמוך למערת המכפלה. הוא נאבק עם המחבלת, בת 65 מאידנא, עד להגעת כוחות הביטחון, שעצרו אותה ללא שימוש בירי. צוות מד"א העניק לפצוע טיפול רפואי במקום בעודו בהכרה מלאה. המחבלת הועברה לחקירת גורמי הביטחון.

הרמטכ"ל אביב כוכבי ביקר אמש בשעות הצהריים בזירת הפיגוע ואמר כי הכוחות לא יחדלו עד שיתפסו את המחבלים. "צה"ל וכוחות הביטחון ממשיכים במרדף אחר המחבלים שהיו מעורבים בפיגוע", אמר כוכבי. "לצד המאמץ המודיעיני תגברנו גם את הכוחות הלוחמים ואנו נמשיך לפעול ולהרחיב את הפעילות המבצעית ככל שנידרש", הוא הוסיף. "אני שולח את תנחומיי למשפחת דימנטמן ומוסר איחולי החלמה לפצועים".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים