שיתוף
תגובות
דעות » למה אני צריך קרן השתלמות ומה יוצא לי מזה?
שו"ת ביטוח
סוכן הביטוח מוישי חסדיאל מנגיש לראשונה לקורא החרדי את עולם קרנות ההשתלמות בטור מקצועי • אז מה ההבדל בין שכר, עצמאי ושכיר בעל שליטה?
קרן השתלמות | צילום: shutterstock

מה זה בעצם קרן השתלמות?

קרן השתלמות היא קופת חיסכון, מפקידים כסף במשך 6 שנים שבזמן הזה הקופה סגורה ובשנה השביעית ניתן לפדות את הכסף ללא תשלומי מיסים על הקרן וגם על הרווחים, בניגוד למצב הרגיל שבו משלמים 25% מס רווח הון.

עכשיו, שהבנו מה זה קרן השתלמות, איפה זה פוגש אותנו?

יש לנו 3 סוגי אנשים – שכיר, עצמאי, ושכיר בעל שליטה.

שכיר – ההפרשות של שכיר הן 2.5% הפרשת עובד, 7.5% הפרשת המעסיק. סה"כ 10% כל חודש נכנס לקרן השתלמות. הזכות היא של העובד לבחור את הקרן ואת המסלול .

מה היתרון של שכיר בקרן השתלמות? כל חודש המעסיק מפריש על חשבונו 7.5% מהשכר ולאחר שש שנים הכסף הוא של השכיר – הפרשה לקרן השתלמות אינה חובה של המעסיק אלא זכות או בונוס של המעסיק לתת לעובד.

עצמאי – ישנן שתי תקרות להפקדה בקרן השתלמות: 1. תקרה להטבת מס היא עד 4.5% מההכנסה החייבת במס, אך לא מעבר לתקרת הכנסה של 263,000 ש"ח. 2. תקרה לפטור מס רווחי הון לשנת 2021 עומד על סכום של 18,480 ש"ח.

מה היתרון של עצמאי בקרן השתלמות? הפקדה לקרן השתלמות היא הוצאה מוכרת. לאחר שש שנים ההוצאה המוכרת הזאת נכנסת אליך ישירות לנטו ללא תשלום למיסים.

שכיר בעל שליטה – למרות שהוא שכיר, בגלל שהוא שכיר בעל שליטה אחוזי ההפרשה שלו שונים משכיר רגיל. על מנת שההפקדה תהיה מוכרת במס לעסק, המעסיק יכול להפריש עד 4.5% מהשכר והעובד מפריש 1.5% מהשכר.

מה היתרון של שכיר בעל שליטה בקרן השתלמות? בעל השליטה נהנה משני העולמות, גם העסק והשכיר מפרישים מהברוטו בתור הוצאה מוכרת – ולאחר 6 שנים ניתן לפדות את הכספים לנטו ישר לכיס.

נקודות חשובות בבחירת קרן השתלמות

1. תשואות – חשוב לבדוק איזו מחברות הביטוח ובתי ההשקעות נותנת תשואה טובה ובאיזה מסלול להשקיע, האם במסלול מסוכן כמו מניות שמרוויח יפה לאורך השנים, אך יכולות להיות בו תנודות – או באג"ח שהתשואה בהן לא גבוהה אך אין בהן תנודות, כל אחד ומה שמתאים לו.

2. דמי ניהול – לבדוק את אופציות דמי ניהול שמציע לכם גופי השקעה. דמי הניהול בדרך כלל משתנים לפי השכר והצבירה. כמה שהשכר יותר גבוה והצבירה יותר גבוהה ככה ניתן לבקש דמי ניהול יותר זולים.

3. הלוואה קלילה – הנקודה האחרונה היא משהו שהרבה לא יודעים עליה, וזה שניתן לקבל הלוואה בתנאים טובים על חשבון הכספים הצבורים בקרן השתלמות. כמובן שפחות מומלץ לסכן את הכספים האלו בשביל קניה של רכב או לבר מצווה של הילד, אלא בשביל למנף את עצמך להשקעה. אך על זה נרחיב כבר בפעם הבאה….

הכותב הוא סוכן ביטוח, מומחה בענייני פיננסים וביטוחים ומגיש הפודקאסט "למה אני צריך את הביטוח הזה?"

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים