שיתוף
תגובות
בריאות » דיאטה ותזונה נכונה » למוצרי חלב השפעה חיובית על בריאותכם
עכשיו זה מדעי
עד לאחרונה נחלקו אנשי הרפואה באשר להשפעת מוצרי חלב על הסיכוי לחלות בסכרת ובמחלות כלי דם אחרות • המחקר שלפנינו מציג קביעה אבסולוטית בשאלה עתיקת היומין
מוצרי חלב | צילום: Ekaterina Bratova, שאטרסטוק

מחקר בינלאומי שהתפרס על פני עשור, בהשתתפות 150,000 נשאלים מ-21 מדינות, מוכיח מעל לכל ספק כי למוצרי חלב השפעה חיובית על האנרגיות בגוף, כמו גם לנתונים נמוכים של לחץ דם וסכרת.

גילם הממוצע של המשתתפים במחקר עמד על גילאי 35-70, ואלו התבקשו להשיב על שאלונים קבועים שנשלחו אליהם ולהרחיב בפרטים אודות צריכת המזון שלהם, לצד מספר הפעמים בהם השתמשו בפריטים מרשימה שהוגשה להם. ברשימה הופיעו מוצרי חלב כגון, יוגורט, גבינות שונות ומוצרי חלב ספציפיים המוגדרים כעתירי שומן.

תוצאות המחקר הראו כי אנשים שצורכים כשני מנות חלב בממוצע ליום (בהשוואה למי שלא צרכו כלל מוצרי חלב) נמצאים בסיכון מופחת ב-24% לתסמונת מטבולית (צבר תסמינים שמעלים את הסיכוי לחלות בסוכרת מסוג 2 או במחלות לב וכלי דם).

עם זאת, צריכה של כשני מנות 'חלב מלא' מקטינה את הסיכון לתסמונת זו ב-28%. יצוין, כי צריכת חלב דל שומן בלבד וצריכת חמאה מבטאים סיכוי נמוך באופן משמעותי יותר לתסמונת מטבולית.

ד"ר אנדרו מנטה, העומד בראש צוות המחקר, הסביר כי "צריכה גבוהה יותר של מזון חלבי, כמו חלב, יוגורט וגבינה, במיוחד חלב מלא בשומן ולא חלב דל שומן, קשורה לשכיחות נמוכה יותר של התסמונת המטבולית ובסיכון נמוך יותר להתפתחות לחץ דם גבוה וסוכרת".

עדינה בכר, דיאטנית קלינית במרכז DMC לטיפול בסוכרת, מציינת כי "אוכל חלבי ושומן חלב מספקים חלבון איכותי ומגוון רחב של ויטמינים ומינרלים חיוניים, כולל סידן, מגנזיום, אשלגן, אבץ וזרחן. מוצרי החלב מספקים חלבונים שמסייעים למערכת החיסון, הם מכילים בתוכם סידן שמסייע לעצמות וכן, מגנזיום אשר חשוב לפעילות האינסולין ובעיקר לציבור הסוכרתיים. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי מומלץ לשלב את מוצרי החלב לאורך כל שעות היום – בקפה, ביוגורט ובגבינות, וכי דיאטה מותאמת אישית היא הנכונה ביותר לצריכת החלב".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים