שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "למנות שר קבוע במשרד המשפטים"
מנדלבליט לנתניהו וגנץ
הוא גם דרש למנות שרים קבועים למשרדי התקשורת, המדע והטכנולוגיה, משאבי המים וההשכלה הגבוה ועוד: "פגיעה קשה בתפקוד הממשלה""
אביחי מנדלבליט | צילום: באדיבות ישראל היום

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פנה היום (שישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו ולראש הממשלה החליפי בני גנץ והבהיר כי יש למנות בהקדם שרים קבועים במקום ממלאי המקום שכהונתם תפקע בימים הקרובים. הכוונה לשרי התקשורת המים וההשכלה הגבוהה, ובייחוד ממלא מקום שר המשפטים גנץ – שכהונתו תפקע ביום חמישי.

"מצב דברים בו מדינת ישראל תיוותר ללא שרים כאמור, ובכלל זאת ללא שר משפטים מכהן, וזאת למשך תקופה לא ידועה שיתכן כי תהיה ממושכת, הוא מצב חריג ביותר וחמור מבחינה משטרית. בתוך כך, סמכויות רבות המוקנות לשר המשפטים, בהן סמכויות חשובות ומשמעותיות, יוותרו ללא כל גורם אשר יוכל להפעילן", טען היועמ"ש.

על פי המכתב, תוקף מילוי המקום במשרד משאבי המים וההשכלה הגבוהה יפוג מחר, 27.3, ותוקף מילוי המקום במשרד המשפטים יפוג ב-1 באפריל. ב-8.4 תסתיים תקופת מילוי המקום במשרד לשוויון חברתי. היועמ"ש ציין גם שבמשרד המדע והטכנולוגיה תקופת מילוי המקום תסתיים בקרוב, ב-12.4, וגם עבורה יש לפעול למינוי שר קבוע.

בתגובה למכתב של מנדלבליט, הודיעו דובריו של גנץ כי הוא פנה ללשכת ראש הממשלה ודרש להעלות את מינוי שר המשפטים בישיבת הממשלה המתוכננת להתקיים ביום שני אשר סדר יומה טרם נקבע. "לאי מינוי שר משפטים קבוע יהיו השלכות גם על ניהול ממשלת המעבר. אפעל בכל האמצעים כדי למנוע מנתניהו שנגוע בשיקולים זרים לפגוע באזרחי ישראל", אמר גנץ.

בתוך כך, מ"מ שר המשפטים גנץ קיים אתמול הרמת כוסית עם אלפי עובדי משרד המשפטים ובנוכחות בכירי המשרד ובהם היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, ממלא מקום פרקליט המדינה, עו"ד עמית איסמן וממלאת מקום מנכ"ל משרד המשפטים, עו"ד סיגל יעקובי.

גנץ אמר בפתח הדברים, כי: "בתקופת הקורונה גילינו עד כמה משרד המשפטים הוא משרד מרכזי שרותם את כל יכולותיו למען מדינת ישראל. בשלושה חודשים האחרונים אני רואה את זה- נעשית פה עבודה מצוינת, ממלכתית, מקצועית, ישירה, מהירה וחרוצה".

גנץ התייחס לפקיעת המינוי שלו כמ.מ שר המשפטים ב-1.4 ואמר: "אנחנו לא עוסקים פה בפרידות אבל יכולה להיות סיטואציה שב-1.4 המשרד ישאר ללא שר. אני אעשה כל מה שאני יכול מבחינה חוקית כדי שזה לא יקרה ויהיה מינוי קבע".

"במקביל, אנחנו עושים את ההכנות הנדרשות למקרה שזה יהיה המצב והסמכויות יפקעו. משרד המשפטים הוא סוג של עוגן בטירוף ובסערה שמדינת ישראל נמצאת בתוכה וזה מצריך מכם המון חוסן אישי, חוסן מקצועי, חוסן ארגוני, בכדי להבטיח שבטלטלה הנוראית, המשרד ממשיך לתפקד בצורה מקצועית ושומר על ישראל כמדינת חוק".

לאור החשש מאי מינוי שר משפטים קבוע וכחלק מהיערכות לכך אישר השר כ-50 מינויים בהם מינוי רשם חברות, נציגי שר המשפטים במועצת מקרקעי ישראל, מנהל בתי דין דרוזים, כ-20 תקנות ותזכירים ביניהם: תקנות התחדשות עירונית, הקלות ברגולציה בתקופת הקורונה התאמות לתקנות סדרי דין אזרחי, כ-130 המלצות בנושאי חנינה, הכרזה על קיום דיונים לאסירים ועצורים להיוועדות חזותית ועוד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים