שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » למעלה ממאה רבנים הודיעו: לא מתכוונים ליישם
הרפורמה תקועה
במכתב מיוחד שהופץ בסוף השבוע למעלה ממאה רבנים התאחדו: "לא מתכוונים ליישם את השלב הראשון ברפורמת הכשרות"
מכתב הרבנים | צילום: כושרות

במכתב מיוחד שהופץ  בסוף השבוע, עליו חתומים כמאה רבני ערים ומועצות ברחבי הארץ, הם פונים לרבנים הראשיים ומודיעים להם כי הם אינם מתכוונים לקחת חלק ברפורמת הכשרות, שבנויה משני שלבים, כשבשלב הראשון  אמורים כל רבני הערים והישובים לתת כשרות גם מחוץ לתחומם, על מנת לעודד תחרות.

מדובר במכתב ובאירוע חסר תקדים, בו רבנים חרדים, ציונים דתיים, אשכנזים וספרדים מתאחדים ותחת רוב מוחלט של רבני הרשויות ברחבי הארץ, הם מקבלים את פניית הרבנים הראשיים אליהם, שביקשו מהם שלא יתנו כשרות מחוץ לאזור הפיקוח שלהם. 

מארגון כושרות, שהוביל את מהלך איחוד הרבנים תחת המכתב נמסר: "הלכו כאן על רפורמה מרחיקת לכת, עם משמעויות גדולות והשפעות אדירות, אבל שכחו את השטח. הרפורמה הזו מנותקת לחלוטין מהתחושות והדרישות בשטח.

"לא קיבלו את הסכמת הרבנים לסעיפי הרפורמה, והתוצאה: הרבנים בחוץ. כך ששלב א' של הרפורמה פשוט לא הולך לקרות. זו מכה אנושה למי שחשב שאפשר פשוט להנחית רפורמה מרחיקת לכת על הראש של האנשים בשטח בתוך חודש.

"הדיונים על הרפורמה נעשו בשטחיות, במהירות ובלי התייחסות לכשלים המובנים בה. הרפורמה הזו עברה תוך התעלמות מכל הדו"חות של הרבנות הראשית ומשרדי הממשלה השונים ואף מהביקורת של משרד מבקר המדינה על השלב הראשון ברפורמת הכשרות,

"המהלך החפוז והשטחי הביא אותנו לרפורמה מחוררת, מלאה בכשלים, שלא ניתן ליישם אותה בשום דרך. המשמעות הישירה היא מבוכה לציבור הרחב שלא ידע מה כשר באמת ומה לא.

"רפורמת הכשרות עתידה להביא להונאות כשרות בהיקף רחב, ולכך שלא יהיה ניתן לטפל בתופעות שיווצרו בצורה מקצועית ועניינית, והכל בגלל הדחף ל"תחרות" ול"שבירת מונופול הרבנות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים