שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » למעלה ממיליון ש"ח הוחזרו לצרכנים בישראל
דו"ח פניות הציבור
פלאפון וסלקום בולטות לטובה בין חברות הסלולר הגדולות עם מספר תלונות נמוך • שיאנית התלונות בסלולר היא גולן טלקום
טלפון חכם | צילום: Kostenko Maxim, שאטרסטוק

מנהלת תחום פניות הציבור טלקום במשרד התקשורת, דולי דדון אייזנברג, מסרה היום (שני) לשר התקשורת, יועז הנדל ולמנכ"לית המשרד, לירן אבישר בן-חורין, את דו"ח פניות הציבור על חברות התקשורת לשנת 2020. השר בירך את העוסקים במלאכה על הטיפול המסור בפניות ותלונות הצרכנים ובפרט בשנה זו בה מספר הפניות עלה בין היתר בשל התפשטות נגיף הקורונה והצורך ההכרחי של הציבור לקבלת שירותי תקשורת זמינים, אמינים ובעלות סבירה שאיפשרו עבודה מרחוק, שירותים מקוונים, למידה מרחוק ועוד, וקרא להמשיך ולוודא שאזרחי ישראל זוכים לשירותי תקשורת ראויים ואיכותיים.

תחום פניות הציבור במשרד התקשורת מטפל מידי שנה באלפי פניות ותלונות על חברות התקשורת, ופועל על מנת לספק מענה ראוי מהחברות לכל פנייה כשצרכן נתקל בקושי מול החברה. הטיפול בפניות ובתלונות מאפשר למשרד לעקוב אחר התנהלותן של חברות התקשורת, להתאים את הרגולציה ולבצע פעולות פיקוח ואכיפה כשמתגלה פגיעה בציבור הצרכנים.

משרד התקשורת נחוש למנוע כל פגיעה בצרכני שוק התקשורת בישראל ופועל בכל האמצעים שלרשותו כנגד הפרות והתנהלות לא הוגנת של חברות התקשורת. בשנת 2020 התקיימו מספר הליכי פיקוח בגין הפרות של הוראות צרכניות שונות, וזאת בהמשך למדינות המשרד לוודא שמנויי חברות התקשורת יקבלו שירות איכותי וישלמו רק על שירותים שהם מעונינים בהם וצורכים אותם בפועל.

שר התקשורת, יועז הנדל: "שקיפות והוגנות אלו המפתחות לשוק תחרותי ואיכותי. דו"ח פניות הציבור נותן לנו הערכה ותמונה עדכנית על איכות השירות והיחס כלפי צרכנים ונותן לנו כלים לשפר ולייעל את השירות שהחברות נותנות לצרכנים בישראל. ממצאי הדו"ח מוכיחים כי יש צורך מתמיד בהפקת לקחים ויישומם. ואנחנו במשרד נמשיך לשקף את מדדי החברות ולאכוף כשנדרש".

מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין: "דו"ח פניות הציבור, משקף לציבור ולנו תמונת מצב עדכנית על התנהלות חברות התקשורת בישראל. הדו"ח, עליו אמון צוות פניות ציבור במשרד, ומתפרסם מידי שנה, מאפשר לנו להיות עם האצבע על הדופק, לעקוב אחר התנהלות החברות, להתאים את הרגולציה, ולאכוף במידה והחברות מפרות את הכללים. נמשיך להבטיח שהצרכים בישראל יהנו משירות הוגן ואיכותי מחברות התקשורת".

בין ממצאי הדו"ח:
• בעקבות התערבות המשרד, הושבו לצרכנים מחברות התקשורת 1,087,295.79 ₪ במהלך שנת 2020 בהחזרים ובפיצויים כספיים.
• בשנת 2020 התקבלו במשרד 10,584 פניות ציבור, עלייה בשיעור של 74% ביחס ל-2019, לאחר מגמת ירידה בכמות הפניות שהחלה ב-2016.
• בין חברות הסלולר הגדולות (מיליון מנויים ומעלה), התקבלו הכי הרבה תלונות על גולן טלקום, עם 4 תלונות ל-10,000 מנויים. בלטו לטובה פלאפון, שממשיכה להוביל עם 1.3 תלונות ואחריה חברת סלקום עם 1.6 תלונות. פלאפון הציגה שיפור נוסף ביחס לשנת 2019, בה התקבלו 1.4 תלונות לכל 10,000 מנויים.
• בין חברת הסלולר להן עד כ-400 אלף מנויים, רמי לוי תקשורת בולטת לרעה עם 6.9 תלונות לכל 10,000 מנויים. לעומתה, מרתון-אקספון בולטת לטובה עם 0.9 תלונות ואחריה חברת טלזר עם 1.1 תלונות.
• בין ספקיות האינטרנט הגדולות (כ-400,000 מנויים ומעלה), פרטנר קיבלה הכי הרבה תלונות (6 ל-10,00 מנויים), וסלקום מובילה לטובה- עם 1.9 תלונות, שיפור ניכר ביחס ל-2019 בה נרשמו 2.8.
• בין ספקיות האינטרנט הקטנות, חברת טריפל סי בולטת לטובה – עם 1.7 תלונות לכל 10,000 מנויים, לעומת אינטרנט רימון ואקספון שקיבלו כל אחת 5.9 תלונות.
• בין ספקיות תשתית האינטרנט הגדולות עם למעלה מ-800 אלף מנויים, בזק קיבלה השנה פחות תלונות מהוט טלקום עם 11.2 תלונות, לעומת 19.7 שהתקבלו על הוט. יש לציין כי מדובר בעלייה משמעותית בכמות התלונות ביחס ל-2019 עבור שתי החברות.
• בין ספקיות התשתית הקטנות שפעלו ב-2020, סלקום רושמת שיפור משמעותי לעומת 2019, עם 5.8 תלונות ל-10,000 מנויים, וזאת לעומת חברת פרטנר, עליה התקבלו 22.3 תלונות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים