שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » למעלה משבעים שיעורי תורה ביממה
יוֹם שֶׁכּוּלּוֹ תּוֹרָה
רבני 'הידברות' מסרו שיעורי חיזוק ביהדות והלכה לרבבות יהודים מתקרבים ב-26 יישובים וקיבוצים שונים ברחבי הארץ
תגיות:
שיעור תורה של הידברות | צילום: באדיבות המצלם

לאחר ימים ארוכים של היערכות ותיאומים עם גבאי בתי הכנסת, איתור שטחים פתוחים מתאימים להעברת שיעורים, מאות פעילים שהפיצו את הבשורה בכל עיר ויישוב, מערך הסעות נרחב ששינע את הרבנים ממקום למקום, הגיעו ביום חמישי רבבות אוהבי תורה מכל שדרות העם להשתתף במערך ענק של שיעורי תורה ויהדות ביוזמת ארגון 'הידברות', במתכונת 'בר בי רב דחד יומא'.

פעילי הקירוב של הידברות בתיאום עם רבני הקהילות וגבאי בתי הכנסת נערכו מבעוד מועד, פרסמו כרוזים בשכונות והזמינו יהודים מתחזקים וגם כאלו הרחוקים מעולמה של תורה לעת עתה, להגיע ולשמוע שיעור על יהדות ואמונה, והתוצאה הפתיעה גם את וותיקי הפעילים. "בהרצליה למשל הכנו 40 מקומות ישיבה בשטח פתוח שהוכשר למטרה, וחששנו שיהיו כיסאות ריקים", מספר ראובן, מראשי פעילי הקירוב בהידברות. "לשמחנו כבר בתחילת השיעור נאלצנו להוסיף עוד שורות של כיסאות לרווחת קהל השומעים, וכך היה ברוב היישובים אליהם הגענו במסגרת מערך שיעורי התורה של רבני הידברות", הוא מציין.

מהדיווחים שזרמו מכל רחבי הארץ אל החפ"ק בבית הידברות בפתח תקוה, עולה כי קרוב לעשרים אלף איש השתתפו במערך שיעורי התורה של רבני הידברות, רובם ביישובים ושכונות חילוניות, כולל במספר קיבוצים בצפון ובדרום הארץ. פעילי הקירוב שהתלוו לרבנים ערכו לאחר כל שיעור רישום של משתתפים המעוניינים להשתתף בפעילויות קירוב נוספות, כמו סמינרים ליהדות, חברותא טלפונית, הדרכה והכוונה רוחנית ועוד, כאשר למעלה מאלפיים איש נרשמו והועברו למאגר הפונים של מחלקת המשך קשר בהידברות.

בשיחה עם ראשי הפעילים בחפ"ק הם מדגישים כי שיעורי התורה מהווים הזדמנות ייחודית לדבר ישירות עם קהלים חדשים, שקשה להגיע אליהם ולפתוח את ליבם לתורה באמצעים אחרים. "אחרי שנת קורונה קשה, שכפתה עלינו 'ניתוק' מסוים מפעילות השטח החשובה כל כך בתחום הקירוב, השקענו השנה רבות בפריסה רחבה של שיעורי תורה ברבים, במטרה להתחבר בחזרה ללבבות ולהצית את הנקודה היהודית הטמונה בכל יהודי באשר הוא. מניסיון של שנים רבות אנחנו יודעים שרבים מהמתקרבים ליהדות "הציצו ונפגעו" לראשונה במפגש חד פעמי מסוג זה, במהלכו גילו לפתע שיש משמעות לחיים ולכל מעשה, ומשם החלו לצעוד במסילה העולה בית קל" אומר הגאון רבי ירון אשכנזי, חבר וועדת הרבנים של הידברות.

בסיכומו של יום עמוס בקירוב והפצת תורה ברבים, קיבלו ראשי 'הידברות' את הנתונים המרגשים על רבבות יהודים מכל שדרות העם, שגדשו את ספסלי בית המדרש והמתחמים הפתוחים בעשרות יישובים ממטולה שבצפון ועד אילת שבדרום. יהודים יקרים, בני אברהם, יצחק ויעקב, שבכל ימות השנה עמלים בפרך על המחייה ועל הכלכלה, נחשפו לפרסומים של 'הידברות' ובחרו לנצל את החופשה היומית לרכישת קנייני נצח שאדם אוכל פירותיהם בעולם הזה והקרן קיימת לו לעולם הבא. אשרי העם שככה לו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים