שיתוף
תגובות
חדשות » למרות ההתנגדות: ועדת החוקה תדון ביום ראשון בפיזור הכנסת ובחוק הנאשם
בחירות 2022
הקואליציה מנסה לזרז את חוק התפזרות הכנסת במטרה לעצור את בנימין נתניהו מלהרכיב ממשלה | ח"כ קריב: "הציבור הישראלי אינו יכול להיות בן ערובה לתרגילים פוליטיים"
ח"כ גלעד קריב | צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ביום ראשון תוגש הצעת חוק לפיזור הכנסת על ידי יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט בראשות ח"כ גלעד קריב (העבודה), במטרה לעקוף את הצעתו של ח"כ ניר אורבך (ימינה) לפיזור הכנסת שאמורה לעלות לדיון ביום שני בוועדת הכנסת שצפויה לדון ב-11 הצעות הוק לפיזור הכנסת שאושרו השבוע בקריאה טרומית.

בנוסף, יעלו לדיון ביום ראשון בוועדת השרים לחקיקה, שתי הצעות החוק הקיימות, לפיהן נאשם בפלילים לא יוכל להרכיב ממשלה. במהלך הדיון צפויה הממשלה להודיע האם תתמוך בהצעות אלו. 

החשש בקואליציה הוא, שניר אורבך יגרום לעיכוב הליך קידום הצעת החוק, כדי לאפשר לאופוזיציה ניהול משא ומתן להקמת ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית. בלשכה המשפטית של הכנסת הסתייגו מיוזמת ועדת החוקה ואמרו כי קיים ספק באשר לסמכותה לעשות זאת, וטענו כי "ממילא הדבר לא דרוש כל עוד יו"ר ועדת הכנסת לא מעכב את המשך החקיקה". 

יו"ר הוועדה גלעד קריב מסר כי "מרגע שהכנסת הצביעה כמעט פה אחד על הקדמת הבחירות – יש לסיים את התהליך במהירות וביעילות". ולכן "אם ועדת הכנסת לא תקדם את התהליך במהירות המתבקשת, נעשה זאת באמצעות ועדת החוקה". כך לדברי קריב. הוא גם ציין כי המהלך תואם עם היועצת המשפטית של הכנסת וכי אין מניעה משפטית למהלך.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים