שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » למרות המשבר: הונם של המיליונרים נותר יציב
דירוג עשירי העולם
על פי דו" העושר העולמי של קרדיט סוויס נראה כי למרות שהציבור איבד מיציבותו הכלכלית, דווקא המיליונרים הישראלים שומרים על הונם עם ממוצע של 3.3 מיליון
בנייני קרדיט סוויס | צילום: Rostislav Ageev, שאטרסטוק

רבים האנשים שנפגעו בצורה כלכלית ממשבר הקורונה, אך כנראה שדווקא עבור המיליונרים הישראלים המשבר הנוכחי מהווה רק 'מכה קלה בכנף'.

קרדיט סוויס מפרסמת את רשימת 'העושר הבינלאומי', שסוקרת את מצבם של המיליונרים ברחבי העולם ומציצה גם לשועי ישראל.

מהדו"ח עולה שמספר המיליונרים בישראל (בדולרים) ירד בשנה האחרונה ב-154 בלבד, ל-157.3 אלף איש, ירידה של 0.1% בלבד.

על פי נתוני הדו"ח, ממוצע העושר הישראלי שומר על יציבות ועומד כיום על 3.3 מיליון דולר (בניכוי חובות), בדומה לנתוני שנה שעברה.

עוד עולה ממהנתונים, כי בישראל ישנם עשרה מיליארדרים שעושרו של כל אחד מהם עולה על מיליארד דולר – מספר שמציב אותה במקום ה-18 בכמות המיליארדרים בעולם.

למיליונרים ולמיליארדרים ברחבי העולם בתקופת המשבר דווקא נרשמו עליות בהונם, כמו אלון מאסק עם עלייה של 76 מיליארד דולר, ג׳ף בזוס עם עלייה 73 מיליארד דולר, מארק צוקרברג עם עלייה של 27 מיליארד דולר, מקנזי סקוט עם עלייה של 24 מיליארד דולר, אריק יואן עם עלייה של 23 מיליארד דולר וסטיב באלמר עם עלייה של 20 מיליארד דולר.

עם זאת, מצבם של המיליארדרים הישראלים דווקא הורע במהלך המשבר.

לפי הדו"ח, העושר הכולל של עשרת המיליארדים הישראליים מאז תחילת מגיפת הקורונה ירד ב-26%, לעומת ירידה ממוצעת של 15.2% שנרשמה בעושרם הכולל של אלף המיליארדים הפועלים בעולם. בדו"ח העושר לא מציינים בקרדיט סוויס את שמות המיליארדים, אך על פי דירוג 'פורבס' מדובר באייל עופר, סטף ורטהיימר, טדי שגיא, יורי מילנר, שאול שני, עידן עופר, שרי אריסון, ארנון מילצ'ן, יצחק תשובה וגיל שוויד.

יצויין, כי ישראל ממשיכה לבלוט עם כמות מיליונרים גבוהה ביחס לגודלה, והיא מדורגת במקום ה-30 במספר המיליונרים. ביחס לגודל האוכלוסייה מדורגת ישראל באזור המקום ה-100 בעולם.

הנתונים החזקים לגבי ישראל נובעים ממספר סיבות, בהן התפתחות תחום ההייטק וריבוי האקזיטים, שייצרו לא מעט מיליונרים לאורך השנים. מה שעוד תורם לנתונים החזקים הוא השקל, שמפגין עוצמה ומחזק ריאלית את שווי ההון המוחזק בשקלים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים