שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "לעבוד יחד לקידום נראטיב של שלום"
לפיד והאמירויות חתמו
ההסכמים הם בתחומים הבאים: יחסי שלום בין מדינות ועמים, שיתוף פעולה כלכלי, שיתוף פעולה אזורי והתגברות על אתגרי נגיף הקורונה
לפיד באיחוד האמירויות | צילום: שלומי אמסלם לע״מ

שר החוץ ושיתוף הפעולה הבינלאומי של איחוד האמירויות הערביות, הוד מעלתו כבוד השייח' עבדאללה בן זייד א- נהיאן ושר החוץ של מדינת ישראל, מר יאיר לפיד, נפגשו היום באבו דאבי והסכימו על שיתוף פעולה בתחומים הבאים: יחסי שלום בין מדינות ועמים, תוך הכרה בהחלטה האמיצה שקיבלו הנהגת איחוד האמירויות וישראל, שסללה את הדרך לשינוי היסטורי באזור ויצרה עתיד טוב יותר לבני הנוער באזור.

שני השרים הביעו את חשיבותם של יחסים שלום וידידות בין איחוד האמירויות הערביות לישראל ובין העם האמירתי והישראלי. הסכמי אברהם הם מגדלור הסולל את הדרך למדינות אחרות להצטרף למעגל השלום ויגביר את היציבות והשגשוג של שתי המדינות כמו גם האזור כולו.

שני הצדדים הכירו בהתקדמות המשמעותית שנעשתה מאז חתימת הסכמי אברהם בספטמבר 2020 והביעו את שכנועם כי הקשרים הדו צדדיים יעמיקו, יורחבו ויתחזקו עוד יותר בעתיד הקרוב לרווחת שתי המדינות והאזור כולו. שני השרים הדגישו את חשיבות פתיחת המשלחות הדיפלומטיות באיחוד האמירויות ובישראל כמרכיב מרכזי בקידום היחסים בין שתי המדינות.

שיתוף פעולה כלכלי: בהתאם לחזון העמקת הקשרים הכלכליים בין שתי המדינות לטובת שני העמים, חתמו שני השרים היום על הסכם לשיתוף פעולה כלכלי וסחר. ההסכם משקף את מחויבותן של שתי הממשלות לפיתוח יחסים כלכליים וזרימה חופשית של סחורות ושירותים, כמו גם שיתוף פעולה בתחומי תערוכות, חילופי מומחיות וידע, חילופי משלחות, שיתוף פעולה בין לשכות המסחר, קידום מחקר ופיתוח משותף וטכנולוגיות חקלאיות.

הצדדים הסכימו על הקמת ועדה כלכלית משותפת בראשות משרדי הכלכלה של שתי המדינות כשתפקידה ליישם את ההסכם במטרה להסיר חסמים ולהגביר את הסחר הדו-צדדי. שני הצדדים הביעו את ציפייתם לחתימה על הסכם סחר חופשי והם החלו בדיונים בנושא זה. שני השרים דנו בדרכים להגדלת ההשקעות בכלכלות, בתשתית, במדע ובטכנולוגיות זו של זו, ובכך להפגיש בין כושר ההמצאה ורוח החדשנות והחזון של שני העמים ושתי ההנהגות.

שיתוף פעולה אזורי: השרים דנו בחשיבות העמקת דיאלוג אסטרטגי ושיתוף פעולה בין שתי המדינות בכדי להתמודד עם אתגרים אזוריים ולנצל הזדמנויות. הם הסכימו שדיאלוג אסטרטגי צמוד יספק מנגנון יעיל לקידום כוחו החיובי של השלום באזור.

השרים הסכימו לעבוד יחד למען קידום נראטיב של שלום ודו קיום במזרח התיכון במאמצים להרתיע את הפלגנות והסכסוך. שתי המדינות דנו בחשיבות שיתוף הפעולה האזורי בתחומי הטכנולוגיה, אנרגיה נקייה, שינויי אקלים, טכנולוגיות חקלאיות ומים, במאבק במדבור, תחבורה ובריאות.

על בסיס הרוח והחזון של הסכמי אברהם, והאמונה במטרה המשותפת להביא שגשוג לא רק למדינותיהם אלא גם לכל האזור, דנו שני השרים בהזדמנויות כולל שיתוף פעולה רב לאומי, במטרה לחלוק את פירות השלום עם עמי המזרח התיכון.

התגברות על אתגרי נגיף הקורונה: מתוך הכרה באתגרים הגלובליים שמציב נגיף הקורונה, הן בתחום הבריאות והן בכלכלה, כמו גם בתחומים אחרים, הסכימו שני השרים כי שיתוף פעולה בינלאומי הוא גורם מפתח להתגברות על המשבר. הצדדים החליטו לעבוד יחד במטרה לאפשר תנועה ללא בידוד בין שתי המדינות לאלה המחוסנים במלואם נגד נגיף הקורונה, תוך הקפדה על בריאות הציבור ובטיחותו. שני הצדדים יפעלו לגיבוש מנגנון מקובל הדדי שייושם בהקדם האפשרי.

פגישות בין משרד החוץ ושיתוף הפעולה הבינלאומי של איחוד האמירויות לבין משרד החוץ הישראלי לסיכום ההסדר הנ"ל החלו בחודש מרץ במטרה להגביר את התיירות בין שתי המדינות. ה"מסדרון הירוק" צפוי גם לייצר הזדמנויות נוספות לחיזוק הקשרים הכלכליים והקשרים בין העמים. שני השרים הביעו את אמונתם כי מאמץ מוצלח לשלוט על התפשטות מגפת הקורונה יזרז את מאמציהם בהקשר זה.

בתוך כך, הבוקר נחנכה הקונסוליה הישראלית בדובאי. הסירו את הלוט מקיר הקונסוליה, וקבעו מזוזה ביחד- שר החוץ יאיר לפיד והשר לענייני סחר חוץ – ת'אני בן אחמד אל זייודי. אליהם הצטרפו מנכ"ל משרד הבטחון אלון אושפיז והקונסול הכללי של ישראל בדובאי, אילן שטולמן. בטקס השתתפו גם נציגי הקהילה היהודית בדובאי.

"אתמול פתחנו את השגרירות באבו דאבי, היום אנחנו פותחים את הקונסוליה בדובאי. אנחנו מתחילים להתרגל לעשות היסטוריה. הקונסוליה הזו אינה מקום סמלי. היא מקום של חיים. של תיירות, של עסקים, של דו שיח בין שני עמים מוכשרים שיכולים ורוצים לתרום אחד לשני. השלום שאותו אנחנו מנציחים היום, אינו בין ממשלות ומנהיגים, אלא בין בני אדם ועמים. הוא לא השלום שלי ושל עמיתי העומדים פה, אלא של הילדים שלנו".

"וזוהי גם הדרך שלנו להסתכל על הדברים. וזו הסיבה שאנחנו עומדים כאן היום. מפני שאנחנו לא מקבלים את המציאות, אנחנו יוצרים אותה. שני העמים שלנו יצרו את הלא יאומן. פה בדובאי, צמחה מתוך מדבר צחיח אומה מתוחכמת, משכילה, עם יכולות כלכליות וטכנולוגיות יוצאות דופן".

"אצלנו בישראל אנשים שחזרו לארצם אחרי אלפי שנים יצרו את אומת הסטרט אפ, הביאו לעולם את הטפטפות ועגבניות השרי, את "ווייז" ואת הדיסק און קי, את תוכנת התרגום הראשונה ואת גלולת הרנטגן הנבלעת. כל ההמצאות האלה נובעות מיכולת אחת: היכולת לשתף פעולה. למצוא שותפים טובים ולעבוד איתם ביחד. לחבר שכל לשכל, אמביציה לאמביציה".

"בני הבכור למד לתואר השני שלו בצרפת. היו איתו לא מעט סטודנטים מפה, מהאמירויות, שאלתי אותו לפני שבאתי איך הוא הסתדר איתם. הוא אמר, 'יותר טוב מכולם'. שאלתי אותו: 'למה יותר טוב מכולם?' והוא אמר, 'כי הם כמונו. הם מהאיזור שלנו, עם המנטליות שלנו, עם אנרגיות כמו שלנו'. אחרי יומיים פה אני יכול לחתום על האמירה הזו".

"ראינו היום את התקדמות פרוייקט האקספו עם השרה הממונה עליו, זו דוגמא מופלאה לדרך שבה רעיונות הופכים למציאות, יוזמות הופכות לשינוי אמיתי בשטח. מה שאנחנו פותחים היום אינה רק קונסוליה, אלא גם את המרכז לשיתוף פעולה. את המקום שמסמל את היכולת שלנו לחשוב יחד, להתפתח יחד, לשנות את העולם יחד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים