שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "לעצור מיידית מימון אירופי לארגונים פלסטינים"
השגרירים ננזפו
בעקבות חשיפת שב"כ, שגרירי המדינות האירופאיות הרלוונטיות זומנו למשרד החוץ ודיפלומטים ישראלים באירופה נפגשו עם משרדי החוץ במדינות אלו
הפגנה באירופה נגד ישראל | צילום: Ryan Rodrick Beiler, שאטרסטוק

משרד החוץ הציג היום (חמישי) דרישה חריפה למדינות באירופה: לעצור מיידית מימון לארגונים פלסטינים הפועלים מטעם ארגון הטרור החזית העממית. זאת לאחר שנחשף בחקירת שב"כ כי כספים מאירופה שנועדו לפעילות הומניטארית הוסטו למימון פעילות טרור צבאית של ארגון הטרור "החזית העממית" באיו"ש.

בעקבות ממצאי חקירת השב"כ, שחשפה כי כספים ממשלתיים ממדינות אירופה הועברו, באמצעות ארגונים לא ממשלתיים אירופאיים ופלסטיניים, לידי ארגון הטרור החזית העממית לשחרור פלסטין זומנו שגרירי המדינות האירופאיות הרלוונטיות למשרד החוץ ודיפלומטים ישראלים באירופה נפגשו עם משרדי החוץ במדינות אלו.

בשיחות הבהירו נציגי משרד החוץ הישראלי לדיפלומטים האירופאים את החומרה בה ישראל רואה את הדברים והציגו את ממצאי החקירה הכוללים הוכחות כי כספים ממשלתיים אירופיים הגיעו לידי ארגון הטרור החזית העממית לשחרור פלסטין, שמוכרז גם באירופה כארגון טרור.

נציגי משרד החוץ דרשו הקפאה מיידית של העברות כספים לאותם מוסדות שבמסווה של ארגונים הומניטרים מגייסים כסף עבור ארגון טרור. משרד החוץ הדגיש כי נדרש פיקוח הדוק, שימנע המשך המימון של ארגון זה.

משרד החוץ דרש ממדינות אירופה לקיים שיח, שנועד לשפר את הליכי הבקרה והפיקוח על הכספים המועברים לארגונים פלסטינים לא ממשלתיים, על מנת לוודא שכספים אלה לא יגיעו לידיהם של טרוריסטים.

כזכור, במסגרת חקירת שב"כ, בשיתוף צה"ל ומשטרת ישראל, נחשף מנגנון למימון ארגון הטרור "החזית העממית" באמצעות ניצול מימון שהועבר על ידי סוכנויות סיוע ועמותות NGO הפועלות באירופה.

עוד נחשף כי המימון הועבר למוסדות וארגונים פלסטינים באיו"ש, המשתייכים בפועל לארגון החזית העממית, והפועלים בכסות הומניטארית, כשבמרכזם ארגון בשם "ועדות הבריאות".

בחקירתם בשב"כ של המעורבים התברר כי ארגונים אלה פעלו בשיטוי ורמיה למול מדינות רבות באירופה במטרה לקבל מימון רב בהיקף של מיליוני אירו. עוד העלתה החקירה כי חלק ניכר מהמימון הגיע בפועל לטובת פעילות טרור של החזית העממית.

במהלך חקירתם בשב"כ הסגירו החשודים חומר רב המלמד על היקף המרמה שביצעו מוסדות החזית העממית בשטח מול מדינות אירופה. המידע הצביע על הסטת סכומים בהיקף גדול שהתקבלו מהמוסדות המדינתיים הרשמיים באירופה לטובת מימון של פעילות טרור צבאית וארגונית של החז"ע באיו"ש.

מוסדות החזית העממית רימו את ארגוני הסיוע באירופה באמצעות שיטות שונות – דיווח על פרויקטים פיקטיביים, העברת מסמכים שקריים, זיוף וניפוח חשבוניות, הטיית מכרזים, זיוף מסמכים וחותמות של בנקים, דיווח על משכורות מנופחות ועוד. המימון הרב שהתקבל הועבר, בין היתר, לתשלומים עבור משפחות "שהידים" של ארגון החז"ע, משכורות לפעילים, גיוס פעילים חדשים לארגון, קידום פעילות טרור והתעצמות, קידום פעילויות של החז"ע בירושלים וכן קידום והפצת המסרים והאידיאולוגיה של הארגון. כתבי אישום יוגשו בימים הקרובים לבית המשפט הצבאי ביהודה.

מכון המחקר NGO Monitor הגיב להודעת השב״כ כי כספים מאירופה שנועדו לפעילות הומניטארית הוסטו למימון טרור: "מאז שנת 2016, מכון המחקר NGO Monitor תיעד את הקשרים בין עשרה ארגונים במימון ממשלתי אירופאי לארגון הטרור החזית העממית לשחרור פלסטין. בין השנים 2021-2014, ממשלות הולנד, ספרד, בלגיה, איטליה, שבדיה, דנמרק, אירלנד, גרמניה, צרפת, נורבגיה, פינלנד והאיחוד האירופי, העבירו יותר מ-200 מיליון אירו לרשת ״ארגוני זכויות האדם״ של החזית, כולל לוועדות הבריאות. המחקר שלנו גם הראה עשרות בכירים באותם ארגונים המקושרים לארגון הטרור בדרכים שונות, חלקם אף היו מעורבים ברצח הנערה רנה שנרב ז״ל".

"למרות שהחז״ע היא ארגון טרור מוכרז בארה״ב, ישראל, קנדה והאיחוד האירופי – ממשלות אירופאיות רבות בחרו להתעלם מהממצאים שהצגנו בפניהן בשנים האחרונות. הן המשיכו להשקיע באותם ארגונים וגרמו לניצול חמור של כספי משלמי המיסים שלהם".

פרופסור שטיינברג, נשיא מכון המחקר NGO Monitor ציין כי ״במשך 20 שנה, בכירים אירופים אישרו מעניקים של מיליונים לארגונים הקשורים לרשת הטרור של החז״ע, תחת מסווה של זכויות אדם וסיוע הומניטארי. תוך כדי שהם מנצלים את הסודיות בהליכי קבלת ההחלטות, האירופים העלימו עין מהקשרים הברורים לטרור, בטענה ש׳אין מספיק ראיות׳ או הם 'מממנים רק פרויקט שהארגון מבצע, ולא את הארגון עצמו׳. לאורך הדרך, הם הסתמכו על ההערכות של הארגונים עצמם ולא על בדיקות עצמאיות – מה שהביא לניצול חמור של המענקים ולמימון של אותן קבוצות שוב ושוב. אולי עכשיו הממשלות יקפיאו את המענקים ויקימו מנגנונים עצמאיים להערכת המימון לארגונים לא-ממשלתיים. זה כמובן לא יתקן את הנזק שכבר נעשה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים