שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » לפיד: "אפשר לסגור את הכנסת, לא צריך אותה"
הסערה במליאה
יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד מגיב לביטול ההצבעה בעניין ועדת החקירה בפרשת הצוללות ויוצא במתקפה ישירה נגד נתניהו ולוין: "נתניהו ידע בדיוק מה הוא עושה"
יאיר לפיד | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, התייחס לפני זמן קצר למהומה בכנסת לאחר שהיו"ר ח"כ יריב לוין ביטל את ההצבעה שאישרה את הקמת וועדת החקירה הפרלמנטרית בפרשת הצוללות.

"שמונה שנים אני חבר כנסת. מעולם – מעולם! – לא בוטלה הצבעה אחרי שהכנסת הצביעה. אין דבר כזה . דיברתי עם ותיקי הבניין, אף אחד מהם לא זוכר דבר כזה", אמר לפיד. לדבריו, "בכל תולדות הכנסת לא קרה שיו"ר הכנסת מבטל הצבעה שלא הוא ניהל. אם אפשר לבטל ככה הצבעות, אפשר לסגור את הכנסת. לא צריך אותה יותר. אנחנו סתם תיאטרון כדי שנתניהו יוכל להסתובב בעולם ולטעון שישראל עדיין דמוקרטיה".

לפיד הוסיף והאשים את הקואליציה בפגיעה בדמוקרטיה, ואמר כי "מי שמבטל ככה את ההכרעה הדמוקרטית של הכנסת, מכין את הרקע לבטל גם הכרעות של בית המשפט. מי שמבטל ככה את הדמוקרטיה הישראלית, חצה את כל הגבולות. הממשלה עשתה את זה כי זו פרשת הצוללות. נתניהו ידע בדיוק מה הוא עושה. הוא ידע בדיוק למה הוא עוצר קבינט קורונה באמצע דיון כדי לחסום הצבעה על סיפורי השחיתות שלו", אמר לפיד.

לדבריו, "אם תהיה ועדת חקירה לנושא הצוללות, היא תגיע לנתניהו. הוא מסובך מעל לראשו בפרשת הצוללות. בגלל זה הם היו מוכנים לעשות הכל, העיקר שלא תהיה ועדת חקירה. אין לי מילים להביע את האכזבה שלי על כך שכחול לבן נעלמו מהמליאה גם הפעם. כחול לבן הם לא קו ההגנה האחרון של הדמוקרטיה, הם קו ההגנה האחרון של נתניהו. אנשיו של נתניהו ירו היום בדמוקרטיה מטווח אפס, וכחול לבן שוב ברחו", כך לפיד.

כזכור, מליאת הכנסת אישרה הבוקר את הצעתו של לפיד להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בפרשת הצוללות. ההצעה עברה ברוב של 25 תומכים מול 23 מתנגדים, אלא שאז קבע יו"ר הכנסת יריב לוין כי ההצבעה לא הייתה חוקית בשל "אי סדרים" ועבר להצבעה שמית. "אפילו אני לא הצבעתי, לא הייתה הודעה שמתחילים הצבעה, אנחנו לא עוסקים פה במחטפים או בתרגילים. הייתה פה בקשה ברורה לקיים הצבעה שמית ולא אלקטרונית ולכן אני מבטל את ההצבעה", אמר לוין.

מי שניהל את הישיבה היה ח"כ מנסור עבאס, שלטענת הקואליציה לא הודיע במפורש שההצבעה מתחילה.

במקביל, עצר ראש הממשלה נתניהו את הדיון בקבינט הקורונה וביקש מכל השרים לגשת למליאה בכדי להשתתף בהצבעה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים