שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » לפיד: "ביבי לא אמור להיות ביביסט"
"שעת מבחן"
שר החוץ ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד נאם היום בכנס השנתי הבינלאומי ה-15 של הINSS בסימון 'עת לקבלת החלטות': "לא ניתן לקיצוניים להוביל אותנו לתהום"
שר החוץ יאיר לפיד | צילום: חן גלילי. המכון למחקרי ביטחון לאומי

שר החוץ ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד נאם היום בכנס השנתי הבינלאומי ה-15 של הINSS בסימון 'עת לקבלת החלטות': "לא ניתן לקיצוניים להוביל אותנו לתהום. הדרך הנכונה לנהל מדינה, היא להבין ששינוי הוא דבר בלתי נמנע, ודווקא בגלל זה צריך לנהל אותו בזהירות וביישוב דעת".

"ליצמן לא אמור להיות האדם הכי קיצוני בחסידות גור, סמוטריץ׳ לא אמור להיות הזרוע המדינית של נוער הגבעות, דרעי לא אמור להעמיק את השסע העדתי, ביבי לא אמור להיות ביביסט".

"בניגוד לדיעה המקובלת, הממשלה הזו לא קמה בגלל שאנחנו שונאים את נתניהו. היא קמה בגלל שאנחנו שונאים את השיטה שהוא פיתח – לשלוט באמצעות הסתה ופיצול של החברה הישראלית. ישראל היתה על מסלול של השמדה עצמית. ברגע שהמרחב הפוליטי מלבה סכסוכים במקום לפתור אותם, המדינה נכנסת לסחרור שאין לה דרך לצאת ממנו".

"הממשלה קמה מתוך ההבנה שלנו שזוהי שעת מבחן. מטרת הממשלה הזו – ובזה היא שונה מכל קודמותיה – היא לא לקדם צד אחד של המפה הפוליטית, אלא לחבר את ישראל. לאחד את החברה הישראלית ולחזק את מדינת ישראל".

"האיום הגדול ביותר עלינו הוא אובדן הלכידות של החברה הישראלית. בלי חוסן פנימי, אין לנו איך להתמודד עם איראן, עם החיזבאללה, עם הנסיון לצייר אותנו כמדינת אפרטהייד. כדי להתמודד עם האתגרים האלה, אנחנו צריכים לקשור את כל הקצוות של החברה הישראלית לאחדות של שפויים מול קיצוניים. של מרכז ויציבות מול טירוף המערכות של השנים האחרונות".

"כשהממשלה הוקמה, היו לא מעט דיבורים על כך שהיא ממשלה של ימין, שמאל ערבים ומרכז. אני רוצה לאתגר את התיאור הזה: מדובר בממשלת מרכז. נכון שלכל אחד מהשותפים יש דיעות משלו, אבל במבחן המעשה, זו ממשלה שחותרת כל הזמן לכיוון המרכז. המטרה שלנו היא לא לנצח במריבה, אלא לשפר את חיי האזרחים".

"הממשלה הזו התייצבה בניגוד לכל התחזיות, מפני שהיא פיתחה אישיות. יש לה אופי. היא ממשלת מרכז ישראלית, ציונית והגונה, והיא באה לעבוד. זה מה שמדינת ישראל צריכה עכשיו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים