שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » לפיד: "בן גביר שם כדי להצית אש ואלימות"
שייח ג'ראח
גם השר הורוביץ תוקף את בן גביר: "הגעת בן גביר לשייח' ג'ראח גרמה להסלמה קשה, צריך לפעול נגד זה בכל הכוח. הוא גזען ומאמין בטרנספר"
ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החוץ יאיר לפיד התראיין הבוקר לתוכנית הרדיו בכאן חדשות. לפיד התייחס לנושא המלחמה באוקראינה וכן להגעת ח"כ בן גביר להקים לשכה בשכונת שייח ג'ראח-שמעון הצדיק בירושלים.

על אוקראינה הוא טוען: "נכון שאנחנו במצב אחר מרוב מדינות המערב, כי באופן פרקטי יש לנו גבול עם רוסיה. זה לא אומר שאנחנו משוחררים משיקולים מוסריים. אנחנו זהירים יותר, לא רק בגלל האינטרסים הישראליים, אלא בגלל שמדובר בשתי קהילות יהודיות ענקיות".

לסיום התייחס לפיד למהומות בשמעון הצדיק: "בן גביר לא שם בשביל להגן על יהודים, הוא שם כדי להצית אש ואלימות, הוא פרובוקטור עלוב. זה ניסיון נואש של נרקומן של תשומת לב לייצר פרובוקציות שיגמרו בחיי אדם. ימותו ערבים, ימותו יהודים בגלל ההתנהגות של האיש הזה".

גם השר הורוביץ תוקף את בן גביר, בריאיון לגל"צ הוא מאשים: "הגעת בן גביר לשייח' ג'ראח גרמה להסלמה קשה, צריך לפעול נגד זה בכל הכוח. ההגעה של כסיף וטיבי זה ממש לא אותו הדבר, הייתי בעצמי בהפגנות במקום. בן גביר לא רוצה לסלק אותם רק מהשכונה – אלא גם מאום אל-פחם ויפו כי הוא גזען ומאמין בטרנספר".

ח"כ בן גביר תקף מנגד את לפיד על שתיקתו בהצתת ביתו של תושב השכונה שהיה עלול להיגמר באסון: "במשך חצי שנה שעושים פוגרום ביהודים כששרפו תשע מכוניות וניסו להצית שלוש פעמים את הבית של טל יושבייב לא שמענו ציוץ מלפיד שהתעורר לפתע כשמדובר בדרישה לגיטימית והיא להציב אבטחה קבועה על משפחה בשכונה בה מתבצעים נסיונות לרצח והתנכלויות חוזרות. לפיד נעלם כאילו בלעה אותו האדמה או שהתעופף ליעד הבא בחו"ל".

בן גביר הוסיף: "ספק אם לפיד יודע בכלל איפה ממוקמת שכונת שמעון הצדיק שעסוק כל הזמן לרצות את התנועה האיסלאמית ולכן לא פלא שדמם של יהודים מופקר וזאת הסיבה שהקמתי לשכה פרלמטרית בשכונה שהממשלה הפקירה ולפיד שכח".

ח"כ שלמה קרעי הגיב על דברי לפיד: "מי הוא שיטיף לנו מוסר כשהוא יושב עם האחים המוסלמים, ורוצה לשבת גם עם הרשימה המשותפת שרוצה למחוק אותנו מעל פני האדמה הזו?".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים