שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » לפיד בתדרוך ראשון לארגון של מקורבו
עידן חדש?
שר החוץ ערך תדרוך לשדולה אמריקאית המקדמת קשרים בין המדינות, של יועצו מרק מלמן • לפיד: "במקום לדאוג למדינה, הממשלה הקודמת דאגה רק לעצמה ולמקורביה"
תגיות:
יאיר לפיד | צילום: אתר הכנסת

שר החוץ יאיר לפיד ערך אמש (שני) תדרוך ראשון לשדולה אמריקאית המקדמת את קשרי ארצות הברית עם ישראל. ואולם, הארגון שבו מדובר הוא דווקא זה של יועצו הפוליטי הוותיק והסוקר הבכיר שלו, מרק מלמן. השדולה, "הרוב הדמוקרטי למען ישראל", אף התגאתה בהודעה מטעמה כי "הייתה זו השיחה הראשונה של לפיד עם ארגון אמריקאי מאז נכנס לתפקידו לפני קצת יותר משבוע".

מארק מלמן, מבכירי היועצים הפוליטיים בארה"ב, פועל בהתנדבות זה מספר שנים לחיזוק הקשרים של המפלגה הדמוקרטית עם ישראל. על רקע המתיחות בין נתניהו לבין רבים במפלגה זו, הוא הקים את שדולת "הרוב הדמוקרטי למען ישראל".

עם זאת, הבחירה של לפיד, לבחור דווקא בארגון שהוא קשור באופן אישי, פוליטי וכלכלי לעומד בראשו נראית תמוהה. בארה"ב פועלים ארגונים רבים, חזקים יותר ו-וותיקים יותר, לקידום קשרי שתי המדינות, ביניהם איפא"ק, הפדרציות היהודיות, ועידת הנשיאים, ועוד. לפיד אמור להיפגש בקרוב גם עם נציגי שדולת איפא"ק ונועד עם נציגי שדולת CUFI.

כזכור, רק אתמול, ביום הפגישה עם מלמן, אמר לפיד כי פעולות הממשלה יתנהלו בשקיפות מלאה: "במקום לדאוג למדינה, הממשלה הקודמת דאגה רק לעצמה ולמקורביה. אני קורא מפה לציבור לגלות סבלנות. אנחנו נבנה מחדש, וטוב יותר, את מערכות המדינה, אבל זה לא יקרה ביום וגם לא בחודש. זה תהליך. התהליך הזה ינוהל בשקיפות, באורך רוח, באופן מאוזן, ובלי שיקולים פוליטיים".

מטעמו של השר לפיד נמסר בתגובה: "אחת המטרות העיקריות של שר החוץ, יאיר לפיד היא חיזוק היחסים עם הדמוקרטים בארה״ב, מאז שהתחיל את תפקידו נפגש עם הארגונים המובילים וימשיך לשוחח עם ארגונים רבים נוספים. לאחר הזנחה של שנים השר ינצל כל ערוץ תקשורת עם הדמוקרטים למען הביטחון הלאומי של ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים