שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » לפיד הודיע לריבלין כי עלה בידו להרכיב ממשלה
"ממשלת שמד"
יו"ר יש עתיד הודיע לנשיא המדינה כי סיים בהצלחה את מלאכת הרכבת הממשלה. לפיד ביקש מיו"ר הכנסת לוין לכנס את המליאה בהקדם האפשרי כדי להשביע את הממשלה
תגיות:
יאיר לפיד בכניסה לבית הנשיא הבוקר | צילום: חיים צח / לע"מ

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הודיע לנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין שעלה בידו והוא סיים בהצלחה את מלאכת הרכבת הממשלה. בהודעה מטעם לפיד נכתב כי ההודעה מגיעה "לאחר עבודה מאומצת לטובת אזרחי ישראל כולם ולאחר משבר פוליטי של שנתיים".

בהודעת לפיד לריבלין נכתב כי "בהתאם לסעיף 13(ב) לחוק יסוד: הממשלה הריני מתכבד להודיעך, כי עלה בידי להרכיב ממשלה. הממשלה שתיכון תהיה ממשלת חילופים, בהתאם לסעיף 13א לחוק יסוד: הממשלה. בראשה אעמוד יחד עם ח"כ נפתלי בנט שיכהן ראשון בתפקיד ראש הממשלה".

"אני מתחייב בפניך אדוני הנשיא, כי הממשלה הזו תעבוד בשירותם של כלל אזרחי ישראל, אלה שהצביעו עבורה ואלו שלא. תכבד גם את מתנגדיה, תעשה ככל שביכולתה לאחד ולחבר בין כל חלקי החברה הישראלית", אמר לפיד לנשיא המדינה.

"ואלו הסיעות אשר ירכיבו את הקואליציה: יש עתיד, ימינה, כחול לבן, תקווה חדשה, העבודה, ישראל ביתנו, מרצ ורע"מ". המכתב הועבר באמצעות הדואר האלקטרוני, זמן קצר לאחר מכן שוחחו הנשיא ויו"ר יש עתיד. לפיד הודה לריבלין ועדכן אותו בהתפתחויות אשר אפשרו את הקמת הממשלה. בנוסף אמר שבכוונתו להביא את הממשלה לאישור הכנסת בהקדם האפשרי בשבוע הקרוב.

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד | צילום: באדיבות המצלם

מבית הנשיא נמסר כי "בהתאם לסעיף 13(ב) לחוק-יסוד: הממשלה, הודיע ח״כ יאיר לפיד, יושב ראש ׳יש עתיד׳, לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, כי עלה בידו להרכיב ממשלה. את הודעתו מסר הערב, יום רביעי, כ״ב בסיון, 2 ביוני, בשעה 23:22, באמצעות הטלפון ובדואר אלקטרוני".

"לפיד שוחח עם הנשיא טלפונית והודיע לו כי הממשלה תורכב מהסיעות: ׳יש עתיד׳, ׳כחול לבן׳, ׳ישראל ביתנו׳, ׳העבודה׳, ׳ימינה׳, ׳תקווה חדשה׳, ׳מרצ׳ ו׳רע״ם׳. ראש הממשלה יהיה יו״ר מפלגת ׳ימינה׳, ח"כ נפתלי בנט וראש הממשלה החלופי יהיה יו״ר מפלגת ״יש עתיד״, ח"כ יאיר לפיד".

"מועד החילופים יהיה בחלוף כשנתיים, אז יכהן לפיד כראש הממשלה ונפתלי בנט כראש הממשלה החלופי", נמסר. נשיא המדינה הודה ללפיד על הדברים ואמר: "אני מברך אותך ואת ראשי הסיעות עם הסיכום על הרכבת הממשלה. נצפה לכינוסה של הכנסת בהקדם האפשרי לאישור הממשלה כנדרש".

לאחר שיחה עם נשיא המדינה ועפ"י הוראות חוק יסוד הממשלה, נשלחה הודעה ליו"ר הכנסת יריב לוין בה הודיע לפיד כי עלה בידו להקים ממשלה. מיש עתיד נמסר כי "לפיד קרא ליושב ראש הכנסת, למלא את החובה החוקית המוטלת עליו ולכנס במהירות האפשרית ישיבת מליאה מיוחדת בה יודיע לכנסת שיו"ר יש עתיד, הצליח להרכיב ממשלה".

מאחר שלפיד לא הודיע אתמול בבוקר לנשיא שהצליח להקים ממשלה, מליאת הכנסת ננעלה מבלי שיו"ר הכנסת הודיע שעלה בידו של יו"ר יש עתיד לעשות זאת. על כן, השבעת הממשלה עשויה להתעכב עד יום שני 14 ביוני, דבר שעשוי להעניק זמן רב לנתניהו ולאנשי ימין אחרים לנסות למנוע גם ברגע האחרון את הקמתה.

ריבלין מקבל את השיחה מיו"ר יש עתיד יאיר לפיד | צילום: קובי גדעון לע"מ

שר הביטחון בני גנץ (כחול לבן) אמר עם המראתו לוושינגטון: "אני יוצא עכשיו לארה"ב לנסיעה קצרה אבל מאוד חשובה כדי לדאוג לביטחון ישראל. אני משוכנע שאני אוכל לדאוג שם לביטחון ישראל, כדי שכאן נוכל להקים ממשלת שינוי שבה נחזור ונדאג לאחדות בחברה הישראלית, לריפוי בחברה הישראלית ולביטחון מדינת ישראל על כל אזרחיה".

ח״כ אלי אבידר (ישראל ביתנו): ״עברנו שלב חשוב נוסף, בשעה טובה (מזל טוב נגיד בהשבעה). אני יודע שיש דברים שאתם רוצים לומר, גם אני, אבל זה לא הזמן. יש עוד דרך לעשות עד להשבעת הממשלה. ההגדרה "תרגילים מלוכלכים" הולכת להחוויר לעומת מה שנתניהו מתכוון לבצע בימים הקרובים.אנחנו מודעים ומוכנים לכל תרחיש.שינוי ותקווה בדרך״.

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ': "נפתלי בנט בסך הכל מימש הערב את תכניתו הסדורה מלפני הבחירות לחבור ללפיד כדי להדיח את נתניהו ולהיות ראש ממשלה בכל מחיר. זו שעליה התווכחנו וגרמה לנו להיפרד. זו שהוא שיקר ביודעין כשהכחיש לכל אורך מערכת הבחירות. זו שניסיתי לזעוק מעל כל במה במערכת הבחירות והיו מי שכעסו עלי ולא האמינו".

יו״ר סיעת הליכוד ח״כ מיקי זוהר בתגובה להקמת ממשלת השמאל: ״השמאל חוגג אבל זה יום עצוב מאוד למדינת ישראל. בנט, סער ושקד צריכים להתבייש״.

ח"כ בן גביר בתגובה: "עלה בידו לייסד בכפר המכבייה את ממשלת השורא, בתמיכת האחים המוסלמים. בושה שמכרו את היהדות, שמכרו את הכבוד, שמכרו את הנגב. בעצם, מכרו את הכל תמורת כסא, כבוד ואגו". בן גביר הוסיף: "נעשה הכל בכנסת, כדי שממשלת תומכי הטרור תתפרק לרסיסים ולא תאריך ימים. אין להם מנדט מהציבור".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים