שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » לפיד השווה את הח"כים לרוצח רבין
ממשלת השינוי?
"ראש ממשלה מחליפים בקלפי, למרות כל קשיי השנה האחרונה, עדיף שלוש מערכות בחירות משלושה כדורי אקדח" המשיך שר החוץ להסית נגד הממשלה הקודמת
ח"כ יאיר לפיד | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד נאם במליאת הכנסת לזכרו של רה"מ יצחק רבין: "צאצאיו האידיאולוגיים של יגאל עמיר יושבים היום בכנסת ישראל. מקבלים לגיטימציה, אורחים רצויים בכל האולפנים. אילולא חוללנו את הנס של ממשלת השינוי, הם היו עכשיו שרים בממשלה".

"הבחירות האחרונות היו משאל עם על הדמוקרטיה. על השאלה אם אנחנו עדיין רוצים לחיות במשטר דמוקרטי עם שלטון חוק, או שאנחנו רוצים לעבור למשטר פופוליסטי, סמכותני, קיצוני ולאומני. על זה היו הבחירות. זוהי החלוקה. לא שמאל וימין – אלה שמאמינים בדמוקרטיה מול אלה שנמאס להם מהדמוקרטיה. אלה שרוצים לאחד את העם, מול אלה שרוצים לפרק אותו".

"בכל ארבע מערכות הבחירות של השנה שחלפה, בכל המהלך המסובך של הקמת הממשלה, המקהלה האנטי-דמוקרטית לא הפסיקה לצעוק את המילה "שמאל, שמאל, שמאל." בגלל זה הם הפסידו. כי הם נתקעו בשפה של האתמול. כי זה ישן. הממשלה שהקמנו היא לא שמאל ולא ימין, היא ממשלה של רוב אזרחי ישראל, שהחליטו להציל את הדמוקרטיה הישראלית".

"ראש ממשלה מחליפים בקלפי, למרות כל קשיי השנה האחרונה, עדיף שלוש מערכות בחירות משלושה כדורי אקדח. ההסתה היום דומה מאוד להסתה אז. אותם אנשים, אומרים אותם דברים. מי שמדבר ככה, מי שפועל ככה, לא מאמין בדמוקרטיה. לא מאמין בחיים שיש בהם גבולות וחוקים".

"העובדות הן שהיו בחירות ונצחנו. הבאנו לאולם הזה 61 אצבעות והקמנו ממשלה. אלה החוקים. ככה זה עובד. התברר שגם הדמוקרטים יודעים לעמוד על שלהם. יודעים להיאבק על העמדות שלהם – ולנצח".

"רצח רבין היה התנקשות בדמוקרטיה הישראלית. בשנים האחרונות היה פה נסיון להתנקש בה באמצעים אחרים. מנענו אותו ברגע האחרון. מתוך מחוייבות, מתוך פטריוטיות, מתוך הבנה שמה שקרה אסור שיחזור. ואני רוצה להגיד לכוחות האנטי-דמוקרטים שמסתובבים בינינו. אנחנו פה להרבה זמן".

הצטרפו ועקבו אחר

3 תגובות

  1. מטומטם מדופלם:
    האסלמיסטים של מנסור עבאס בחרו בדמוקרטיה? אולי גם אש״פיסטים?
    3/4 מעם ישראל היושב בציון בחרו לא בכם!
    רק בזכות 1/4 הבוחרים שהם אינם יהודים וברובם אנטישמים + 1/4 היהודים שטופי המוח ומרומים ע״י פייק- ימין – הגעתם לשלטון המושחת ביותר בתולדות המדינה עם ג׳מהו לכל שר לכל קצוות תבל…

  2. יש דבר אחד שכולם שוכחים והוא שלולי שרבין היה נרצח על ידי הרוצח יגאל עמיר לא היה לו סיכו לזכות לראשות הממשלה כל על פי כל הסקרים שיצאו לפני שנרצח והסיבה לכך היה שהעם לא קנה את הדמיון של הסכם אוסלו ובצדק ואם כן להגיד שיגאל עמיר פעל נגד רצון העם הוא שקר גס יותר נכון לומר שרבין הוא זה שפעל נגד רצון העם ולא קבל שום מנדט מהעם להסכמי אוסלו כפי שכל הסקרים העידו כך שכל המשוואה של לפיד אין ל אחיזה אפילו בעולם השקר אלו שארגנו כל ההפגנות בבלפור. נגד ראש ממשלה מכהן היו אנשים שלא האמינו בהחלפת השלטון בקלפי ואם לעשות משוואה הם נראים הכי.מתאימים למשוואה לעמיר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים