שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » לפיד והרצוג העבירו מסרי הרגעה ליוון
אחרי השיחה עם ארדואן
בשיחה עם נשיאת יוון, הבהיר הנשיא כי אין שינוי במדיניות ישראל כלפי אתונה וכי כל שיפור ביחסים עם טורקיה לא יבוא על חשבונה. שר החוץ היווני הגיע היום לישראל
יאיר לפיד וניקוס דנדיאס | צילום: אבי אוחיון

לאחר השיחה החריגה שקיים עם נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, העביר הנשיא יצחק הרצוג מסר הרגעה ליוון בשיחת טלפון שקיים לפני כמה ימים עם מקבילתו היוונייה קתרינה סאקלרופולו – כך דווח ב'וואלה'. גורמים ישראלים בכירים אמרו כי הרצוג הבהיר ששיפור של היחסים בין ישראל לטורקיה לא יבוא על חשבון היחסים עם יוון.

בתוך כך, שר החוץ יאיר לפיד נפגש הבוקר עם עמיתו שר החוץ היווני, ניקוס דנדיאס. הפגישה עסקה בנושאים בילטראליים, אזוריים, נושאי אנרגיה ויחסי ישראל והאיחוד האירופאי. השניים דנו, בין היתר, גם בסוגיית הצעדים שנקטו הטורקים באזור העיר ורושה בקפריסין והביעו דאגה עמוקה מצעדים אלה.

שר החוץ לפיד מסר כי הוא "שמח לארח את שר החוץ היווני ניקוס דנדיאס. זה ביקור ראשון של שר חוץ אירופאי מאז הקמת הממשלה. היחסים בין ישראל ליוון הם חזקים וטובים ואנחנו מתכוונים להמשיך ולפתח ולעבות אותם".

דובר משרד החוץ ליאור חייט מסר אתמול כי "‏ישראל עוקבת בדאגה רבה אחרי הצעדים וההצהרות החד צדדים של טורקיה בנוגע לסטטוס של ורושה (Varosha). ישראל חוזרת ומדגישה את הסולידריות שלה עם קפריסין ואת תמיכתה המלאה בה. ‏שר החוץ יאיר לפיד העביר היום את מסר התמיכה הזה ישירות לשר החוץ הקפריסאי ניקוס כריסטודולידס".

הדאגה ביוון לגבי טורקיה התגברה לאחר שאתמול הגיע ארדואן לצפון קפריסין – החלק הטורקי של האי – והשתתף במצעד צבאי. במהלך המצעד אמר מנהיג צפון קפריסין כי החליט להכניס אזרחים לבתים בחלק מהעיר הנטושה ורושה, שמועצת הביטחון של האו"ם החליטה כי היא שטח מפורז בין קפריסין לצפון קפריסין.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים