שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "ויתרתי מספיק על האגו עכשיו תורו של גנץ"
לפיד בראיון
ביום שאחרי ההצבעה על פיזור הכנסת בקריאה טרומית, יאיר לפיד משרטט את הקווים לדמותה של הממשלה בראשותו: "גנץ הוכיח שהוא אינו עומד בלחצים, אני הוכחתי עמידות"
יאיר לפיד | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, קורא למפלגת 'כחול לבן' להתאחד מחדש ולחבור יחד במסגרת מרוץ משותף בבחירות הקרובות.

"אני קורא ל'כחול לבן' ולכל מרכיבי האופוזיציה לחבור יחד בבחירות הבאות במאמץ משותף להחליף את בנימין נתניהו", אמר יו"ר האופוזיציה בראיון לגל"צ.

במענה לשאלה האם במסגרת חיבור מחדש של 'כחול לבן', ראוי מבחינתו שבני גנץ ישוב ויהיה מועמד המפלגה לראשות הממשלה כפי שהיה בשלושת מערכות הבחירות האחרונות, השיב לפיד כי "מנהיגות דורשת יכולת עמידה בלחצים ובהתחייבויות שנתנו ערב הבחירות, מה שקרא לאחר הבחירות הוכיח כי בני גנץ אינו מסוגל לעמוד בלחצים, שכן עובדה היא שהצטרף לבנימין נתניהו, אנחנו היחידים שהוכחנו שאנו עומדים במה שהתחייבנו עליו ומשכך ברור כי אני המועמד לראשות הממשלה".

על הטענה שמפלגתו הגיעה לתקרת הזכוכית במספר המנדטים שהיא מסוגלת לקבל בבחירות, לצד העובדה שסקר חדשות 13 שפורסם אמש העניק 15 מנדטים למפלגה בראשות הרמטכ"ל לשעבר רא"ל גדי אייזנקוט וראש עיריית תל אביב רון חולדאי, ציין לפיד כי העובדה שמפלגתו פעם אחר פעם שומרת על המקום השני בכל הסקרים מדברת בעד עצמה. "אני לא מתייחס למפלגות דמיוניות", אמר לפיד.

לפיד נשאל האם יאות לוותר על האגו ולמען כיבוש המטרה יאפשר לבני גנץ להוביל את הרשימה המאוחדת, "אני ויתרתי הכי הרבה על האגו שלי לאורך השנה האחרונה, בהתחלה היינו אמורים אני וגנץ לחלוק את כהונת ראש הממשלה במסגרת רוטציה, אחר כך הודעתי שאני מוותר על הרוטציה, עכשיו הגיע הזמן שמישהו אחר יעשה למען המטרה".

יו"ר האופוזיציה הבהיר, כי לא יתנגד לחידוש 'ברית האחים' עם נפתלי בנט ורמז כי מצדו יעשה כל מה שיידרש על מנת ליצור מחדש את החיבור.

"אני לא פוסל אף אחד, זו עומדת להיות מערכת בחירות שעוד לא הייתה עד עכשיו בצל משבר הקורונה, אין לנו זמן להתעסק עם פסילות כפי שהיו בעבר, אין זה נכון לחזור עליהם כי בסוף אנחנו עם אחד. אני חושב שאהיה מסוגל לנהל מגעים להקמת ממשלה עם כל המפלגות גם עם החרדיות, אני יודע שזה לא יהיה קל אבל אני מאמין שאצליח", אמר לפיד.

על נפתלי בנט אמר לפיד, כי מי שמצביע לבנט מצביע לבנימין נתניהו, "הפעם היחידה ש'ימינה' לא הלכה עם ביבי היה כשהוא לא קרא להם, חוץ מזה הם לבטח בכיס שלו. אני לא יודע איך נפתלי בנט יעמוד בלחץ הפנימי ללכת לנתניהו, יש לו את סמוטריץ' ואת אורית סטרוק".

‏מכחול לבן נמסר בתגובה, כי "לפיד לא היה ולא יהיה אלטרנטיבה לראשות הממשלה. אין לו שום סיכוי להקים ממשלה. מאז ומתמיד ברח מאחריות גם כשכיהן כשר אוצר כושל. מנהיגות ממנו והלאה ולכן ימשיך לצעוק מהיציע – שם אין אחריות. גנץ היחיד שיוביל את מחנה המרכז בבחירות הבאות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים