שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » לפיד: "אנחנו בתהליכי שלום עם עוד מדינות"
בסיוע ארה"ב
מהסכמי אברהם ועד מעמד פתיחת השגרירות הישראלית בבחריין, אמר לפיד "אנחנו בתהליכי מעבר בין שלום על 'הנייר' לבין הבאת השלום למציאות"
יאיר לפיד | צילום: משרד החוץ

שר החוץ ורה"מ החליפי, יאיר לפיד, לקח היום (שלישי) חלק ב-GA, האסיפה הכללית של ארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה. לפיד שוחח עם יו"ר חבר הנאמנים של הפדרציות היהודיות, מארק ווילף מול מנהיגי הפדרציות על נושאים שעומדים על סדר היום הציבורי וחשף בפניהם את עמדותיו, ועמדות הממשלה הנוכחית במגוון תחומים.

מהסכמי אברהם ועד מעמד פתיחת השגרירות הישראלית בבחריין, אמר לפיד "אנחנו בתהליכי מעבר בין שלום על 'הנייר' לבין הבאת השלום למציאות. זה כולל הסכמי חקלאות, מים טכנולוגיה ועוד".

"אנו שואפים לקיים ולהוציא לפועל הסכמים עם מדינות נוספות ונמצאים בתהליכים עם מדינות שלא ניתן כעת לציין את שמן, כדי לא לפגום בתהליך. אנו עושים זאת בסיוע ארה"ב וידידינו בבחריין, מרוקו והאמירויות, שגם בהן נפתחו בחודשים האחרונים שגרירויות".

על הנושא הפלסטיני אמר לפיד "הנושא הפלסטיני עדיין עומד על סדר היום המדיני והסכמים אלו לא באים לגרוע מטיפול בנושא זה. ההסכמים מהווים תהליך היסטורי אופטימי אשר מניע תהליכים אזוריים".

בכל הנוגע לחיזוק הקשרים של מדינת ישראל עם יהדות התפוצות מסר לפיד למנהיגים: "הופתעתי מאוד לשמוע שבכירים מהממשלה הקודמת נתנו דגש לקשרים עם קהילות אחרות בארה"ב. הקשר החשוב ביותר של ישראל הוא עם יהדות התפוצות – הוא הוזנח במשך זמן רב, אך כעת אנו מתכוונים להרחיב ולהעמיק את הדיאלוג". והוסיף "אנו צריכים לטפל במספר תחומים, כמו מתווה הכותל וסוגיית חוק הגיור – זה יקדם את ישראל להיות מדינה סובלנית ומקבלת כלפי חברנו בתפוצות".

על הממשלה החדשה סיפר לפיד כי "לאחר ארבע מערכות בחירות היה נדמה שיש מחלוקות ושסעים בחברה הישראלית, ברשתות החברתיות ובכנסת, ואילו לאחר כניסתי לתפקיד הופתעתי לגלות כיצד אנשים עם פרספקטיבה שונה מצליחים לעבוד יחד למען מטרה משותפת ולטובת עתיד המדינה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים