שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "לפיד יהיר – שיוכיח שניתן להתמודד מולו"
אבוטבול ל'בחזית'
חבר הכנסת משה אבוטבול מגיב לדרמה ב'יש עתיד' במתקפה נגד היו"ר יאיר לפיד, בונה על קשר מחודש עם שלח ולא חושב שגמזו צריך להתפטר
משה אבוטבול במליאת הכנסת | צילום: דוברות הכנסת

חבר הכנסת משה אבוטבול (ש"ס) מגיב בשיחה עם 'בחזית' לדרמה הפוליטית ב'יש עתיד', לאחר דרישתו הפומבית של עופר שלח לפריימריז ברשימה, ומשחרר כל רסן במתקפה נגד היו"ר ח"כ יאיר לפיד.

לדבריו, קריאת התיגר נגד לפיד היה צפוי. "דבר שנבנה משנאה לא מחזיק מעמד. מה גם, שבעוכריו של לפיד העובדה שאינו בעל השכלה ושנוי על החרדים ומוחרם ע"י הנציגות החרדית. יאיר שמתפאר בדמוקרטיה יהיה חייב להוכיח שניתן להתמודד מולו ולא לשריין לעצמו ראשות מפלגה נוסח פוטין לעשרות שנים".

עם זאת, מפתיע אבוטבול כשמצביע על שלח כמי שעשוי לשרת את הציבור החרדי מהצד השמאלי של המפה הפוליטית. "עופר שלח יוכל לנסות לשנות את היחס לחרדים בניגוד ללפיד יהיר". לדבריו, "הייתי איתו בוועדת הקורונה הראשונה, הוא כיו"ר ואני כחבר, קיימנו דיונים רבים ואפילו סיורים, הוא התאמץ להיות ענייני כלפי הנושאים החרדיים. אי אפשר לדעת מה תהיה הקונסטלציה הפוליטית, בינתיים אומר לו: רוץ עופר רוץ".

עם זאת, מסייג אבוטבול את גישתו לשלח בהכרעת גדולי הדור. "החלטות מעין אלו מגיעות לשולחנם של גדולי ישראל, שיקבלו מידע אמין מנציגיהם על האיש", הוא מבהיר.

בהתייחס לסערת גמזו ודבריו נגד מנהיגי הציבור החרדי, אומר ח"כ אבוטבול ל'בחזית' כי הוא דווקא לא חושב שעל גמזו להתפטר, אלא שהדבר נובע מחוסר היכרות עם המגזר ומורכבותה. "חובה להפגיש את פרופסור גמזו עם ראשי התנועות החרדיות, השרים דרעי ליצמן וגפני, לקבלת סדנת חינוך מקוצרת על העולם החרדי והכבוד לרבנים ולהלכה", אמר.

מנגד, ב'אגודת ישראל' דווקא לא בונים על מפלגה בראשותו של שלח. בשיחה עם 'בחזית' אומר בכיר במפלגה כי "עופר שלח הוא אדם רע. קשה מאוד. יש לו שנאה לחרדים, לא מתוך שנאה אלא מתוך אידיאולוגיה, כלומר הוא והחרדים זה לא".

הבכיר הוסיף לתקוף את שלח, באומרו כי "בעוד שאצל יאיר לפיד הכל זה פלסטיקה, פופוליזם. שלח אינו פופוליסט, אלא אדם שהמהות שלו היא נגד הדת והחרדים, כך שאני לא רואה שום הבדל בין יאיר לפיד לשלח. אני חושב שבאיזשהו מקום עם לפיד ניתן יותר להסתדר משלח".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים