שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » לפיד יוצא מחר לביקור היסטורי במרוקו
ביקור ראשון
במהלך הביקור יחנוך השר לפיד, את נציגות ישראל ברבאט ויפגש עם מקבילו נאסר בוריטה, שר החוץ המרוקאי
יאיר לפיד | צילום: חיים צח / לע"מ

מחר (רביעי) ייצא שר החוץ, יאיר לפיד לביקור היסטורי במרוקו. ביקור ראשון מאז חתימת הסכם הנורמליזציה וביקור שר חוץ ישראלי מאז 2003.

במהלך הביקור יחנוך השר לפיד, את נציגות ישראל ברבאט ויפגש עם מקבילו נאסר בוריטה, שר החוץ המרוקאי. לביקור יצטרפו שר הרווחה מאיר כהן, יליד מרוקו, יו"ר ועדת חוץ ובטחון רם בן ברק ומנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז. בנוסף תצטרף למשלחת ד״ר ענבר צוקר, סגנית ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות.

שר החוץ לפיד: "אני יוצא מחר למרוקו לייצג את מדינת ישראל ולחנוך את הנציגות הישראלית בראבט הבירה. הנסיעה ההיסטורית היא המשך של ידידות ארוכת שנים וחיבור עמוק של שורשים ומסורת של קהילה יהודית במרוקו וקהילה גדולה של ישראלים עם שורשים במרוקו. זו עת לפעילות מדינית כלכלית ואנחנו נמשיך לפעול להסכמים שיביאו למדינות שלנו חדשנות והזדמנויות״.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון וחבר המשלחת ח"כ רם בן ברק עונה בראיון לגל"צ לביקורת על טיסת המשלחת למרוקו בזמן שאזרחי ישראל נתונים בסגר טיסות: "אנחנו פותחים את השגרירות שם, לא הולכים לטייל בשווקים. אנחנו מאוד ממוקדים במטרה לשמה אנחנו באים".

כזכור, שר החוץ יאיר לפיד אמר לפני כחודש בפתח ישיבת הסיעה: "בסוף השבוע האחרון סיכמתי עם שר החוץ של מרוקו, נאסר בוריטה, על ביקור רשמי ראשון של שר חוץ ישראלי במרוקו, במסגרת חידוש היחסים הדיפלומטיים המלאים".

"הביקור ייערך לאחר פתיחת קו הטיסות הישירות למרוקו בסוף החודש הנוכחי. זה אירוע היסטורי. אני רוצה להודות מפה למלך מרוקו, הוד מעלתו מוחמד השישי, על המנהיגות שגילה בקידום הביקור וחידוש היחסים. הביקור הזה יהיה נקודת הפתיחה של הסכמי תיירות וסחר, ושל שיתוף פעולה כלכלי ומדיני מקיף בין שתי המדינות. לאחר הביקור שלי במרוקו, השר בוריטה יבוא לבקר בישראל כדי לפתוח פה נציגות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים