שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יאיר לפיד: "מוכן לאיחוד אבל אני בראש"
באופוזיציה שמחים לאיד
לצד תחושת הסיפוק מתמיכתה הצפויה של כחול לבן בפיזור הכנסת, עולה החשש מפני סחבת מכוונת בוועדת הכנסת הנשלטת על ידה • "מקווים שבני למד את הלקח, חבל שמאוחר מדי"
יאיר לפיד במליאת הכנסת | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

שעות לקראת ההצבעה על פיזורה של הכנסת ובאופוזיציה כך נראה לא ממהרים לחגוג, גם שם מבינים כי הפער בין הצבעת 'כחול לבן' בעד פיזורה של הכנסת בקריאה טרומית ועד להעברתה בקריאה סופית הוא משמעותי.

מאידך, האופוזיציה אינה מסתירה את שמחתה לאידה של מפלגת 'כחול לבן' שאך לפני שנתיים דרך כוכבה בשמי הפוליטיקה כהבטחה הגדולה שתוביל לחילופי השלטון בישראל, אך בחרה שלא לשעות לאזהרות וותיקי המערכת, העניקה גלגל הצלה לבנימין נתניהו וכעבור 8 חודשים מוצאת את עצמה נקיה מנכסיה הפוליטיים.

בראיון שהעניק הבוקר ל-103FM התייחס יו"ר האופוזיציה לאפשרות של חידוש האיחוד בין 'יש עתיד-תל"ם' ו'כחול לבן' לקראת ריצה משותפת בבחירות הבאות ואמר: "בבחירות, אם יהיה איחוד עם כחול לבן, אני אוביל אותו, כי 'יש עתיד' כפולה היום בגודל מ'כחול לבן'. אני פיניתי את הדרך לגנץ, כשהוא היה המפלגה הגדולה ביותר. חיבור כזה יכול להוביל לניצחון בבחירות".

על הסיכוי שהעברת החוק לפיזור הכנסת תעבור היום במליאה אמר: "אני עוד לא יודע אם הצעת החוק לפיזור הכנסת תעבור היום בקריאה טרומית".

"אמרתי מראש לגנץ ואשכנזי, שנתניהו מרמה אותם, ושאין סיכוי שהוא מתכוון לקיים את הרוטציה. נתניהו במקרים כאלה מפנק אותך ומדבר אליך כאילו אתה יורשו והוא אחיך. הם פשוט לא עמדו בלחץ. התכונה הכי חשובה במנהיג היא עמידה בלחצים".

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) התייחסה הבוקר בראיון לגל"צ לדרמה הפוליטית ואמרה שהיא התמלאה כעס לנוכח נאומו אמש של בני גנץ. "התמלאתי כעס על הדברים שנאמרו שכן הם היו ידועים מראש, כולם הזהירו אותו. להגיע למסקנה הזו אחרי שישה חודשים זו חוכמה קטנה מאוד", אמרה זנדברג.

על האפשרות שמפלגת רע"מ תתמוך בממשלה אמרה, כי היא "לא רואה את זה קורה. זה דבר אחד להגיד שאנחנו רוצים להשיג דברים, ודבר אחר לגמרי לתמוך במושחת גזען".

אמש, בתום הנאום אמרה, כי "היום הזה היה צפוי מראש ברגע שגנץ מכר את ערכיו ונכנס לממשלה יחד עם נתניהו". לדבריה, "הוא וחבריו בכחול לבן לא הקשיבו לאזהרות, וכעת הם עומדים חסרי אונים מול אדם נוכל ומושחת, מזגזגים בין צעדים ומחפשים את דרכם. מי שצריך להפיק את הלקח זה הציבור, שיצביע בפעם הבאה למפלגות שמייצגות תפיסת עולם ולא לפלקט ריק".

ואילו יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, שבניגוד לחברי הרשימה המשותפת טרם קיבל החלטה כיצד להצביע היום במליאה, אמר הבוקר כי "הפלת נתניהו היא לא יותר מסיסמת בחירות ולא יעד של עבודה פרלמנטרית. אמנם תמיד היינו בעד הפלת כל מדיניות של גזענות, אך המציאות כופה עלינו לעבוד עם מה שמצוי ולא עם מה שרצוי", אמר עבאס, שדבריו צוטטו ב'כאן'.

יו"ר בל"ד ברשימה המשותפת, חה"כ אמטאנס שחאדה, הגיב לנאום גנץ: "שמענו הערב את שירת הברבור של גנץ על הקריירה הפוליטית שלו, לאחר שזחל לממשלת נתניהו".

הוא הוסיף, כי "לא יכלה להיות כל תוצאה אחרת לדברים, לאחר שחבר לנתניהו ונגרר לקחת חלק בתזמורת ההסתה נגד הרשימה המשותפת והציבור הערבי. אנו נתמוך מחר בפיזור הכנסת, ומקווים שלפחות בהבטחתו זו לתמוך בפיזור הכנסת גנץ יעמוד".

‏יו"ר תל"ם ח"כ בוגי יעלון קרא לבני גנץ לכונן ממשלת מעבר: "בני, האזנתי לדבריך. הממשלה הזו איבדה את דרכה מיום הקמתה. היא נולדה בחטא והכשירה כהונת נאשם בפלילים. כעת צריך לפרק את הממשלה ומיד, לכונן ממשלת מעבר לתקופה קצובה ולהחזיר את ישראל למסלול. בחירות זו ברירת מחדל אחרונה. ניתן וצריך להחליף את נתניהו בכנסת הנוכחית. זו חובתך".

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, שהגיב לנאום, אמר כי "רוב הציבור הצביע פעם אחר פעם בעד ממשלת מרכז-שמאל. לולא בגידתם של חלקים במחנה, ובראשם גנץ, היה ניתן להחליף את נתניהו". הוא הוסיף, כי "יש לקוות שהלקח נלמד, והציבור ייתן קולו בבחירות הקרובות לאלה שהוכיחו, כמו מרצ, כי הם נאמנים לדרכם ולא מפרים את הבטחותיהם לבוחרים".

בישראל ביתנו הגיבו להודעת 'כחול לבן' על תמיכתה בהצעה לפיזור הכנסת, ואמרו כי "מדינת ישראל צריכה הנהגה אמיתית. כזאת שלא מזגזגת ומתפתה לכיסאות".

גם בליכוד תקפו את הנאום אך נזהרו שלא למתוח את החבל מדי. יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר האשים את בני גנץ בפתיחת קמפיין הבחירות שלו. "‏נאום גנץ נגד ראש הממשלה והליכוד הוא התחלת קמפיין הבחירות שלו. המתקפה האישית נגד נתניהו – שפל המדרגה".

"בזמן שהליכוד עובד רק למען הציבור בטיפול במשבר הקורונה, כחול לבן עובדים רק כדי שבני גנץ יהיה ראש הממשלה, הם מפזרים את הכנסת ומפרקים את הממשלה, תוך כדי פגיעה באזרחי ישראל, בשביל גחמה פוליטית".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. לפידי, הדלק שלך הולך להיגמר ומה שיישאר ממך זה הזיכרון שאין לך תעודת בגרות, נערי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים