שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » לפיד מינה איש עסקים לשגריר באמירויות
מינוי פוליטי
הניסיון של חייק כלכלי בעיקר ואין לו כל ניסיון בתחומים מדיניים-ביטחוניים. לפיד ממנה את חייק במסגרת מכסת המינויים הפוליטיים
אמיר חייק, יאיר לפיד | צילום: סמדר כפרי, European Union

שר החוץ, יאיר לפיד ימנה את אמיר חייק לשגריר ישראל באיחוד האמירויות. אמיר חייק מכהן כנשיא התאחדות המלונות בישראל ויו״ר תאגיד המיחזור אל"ה. כיהן כמנכ"ל משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה וכמנכ"ל התאחדות התעשיינים. במקצועו חייק הוא רואה חשבון וכלכלן.

לפיד ממנה את חייק במסגרת מכסת המינויים הפוליטיים. לפיד מסר: ״אמיר חייק, עתיר ניסיון וידע בתחומי הכלכלה והתיירות, הוא האיש המתאים למסד את הגשר בין ישראל לאמירויות. אחרי פתיחת השגרירות הגיע הזמן גם למנות שגריר ראשון לאיחוד האמירויות״.

אמיר חייק: ״אני מודה לשר החוץ, יאיר לפיד, על האמון. כבוד גדול עבורי להיות השגריר הראשון באיחוד האמירויות ולייצג את מדינת ישראל. איחוד האמירויות היא עולם שלם של הזדמנויות כלכליות משותפות, זו משימה חשובה ומרגשת ויש עבודה רבה לפנינו. אין לי ספק שאזכה לשיתוף פעולה מלא מכל משרדי הממשלה וביחד נצליח לטובת שיתופי הפעולה המדיניים והכלכליים של שתי המדינות״.

חייק יחליף את הדיפלומט איתן נאה שימש כראש הנציגות הזמנית במדינה שכוללת שבע אמירויות מונרכיות. במשרד החוץ הייתה ציפייה שהדיפלומט נאה ימונה לשגריר קבע, אך לפיד החליט למנות את האיש שלו לתפקיד השגריר החדש. נאה עודכן כי הוא מסיים את תפקידו כמה דקות בלבד לפני פרסום ההודעה הרשמית על מינוי חייק.

ב'וואלה' דווח כי הניסיון של חייק כלכלי בעיקר ואין לו כל ניסיון בתחומים מדיניים-ביטחוניים כמו איראן או הסוגייה הפלסטינית. מנגד לפיד מינה את חייק כדי להעביר מסר להנהגה באיחוד האמירויות כי השגריר באבו דאבי הוא איש אמונו ויש לו קשר ישיר אליו.

חייק מקורב ללפיד, ורק לפני כמה שבועות מינה אותו שר החוץ לבורר בוויכוח פנימי בתוך מפלגת יש עתיד בין שרת הכלכלה אורנה ברביבאי לבין שר הרווחה מאיר כהן, זאת בנוגע למיקום של זרוע העבודה בממשלה החדשה. חייק פסק כי זרוע העבודה צריכה להיות באחריות משרד הכלכלה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים