שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » לפיד מכוון לראשות הממשלה – יש כבר ממליץ
"מוכן להנהיג"
לפיד: "יש עתיד מוכנה להנהיג את המדינה" • במפלגתו של לפיד עושים מאמצים לסייע למרצ להישאר בכנסת וסבורים שניתן להעביר קולות מגנץ • הורוביץ: "נמליץ על לפיד"
תגיות:
יאיר לפיד | צילום: אתר הכנסת

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד אמר הערב (שני) בראיון ל'ג'רוזלם פוסט' בסלון הבינלאומי בתל אביב כי הוא "מוכן להיות ראש ממשלת ישראל" לאחר הבחירות. "הגיע הזמן לשינוי בישראל", אמר לפיד. "אני מוכן, המפלגה מוכנה. יש לנו את התכניות הנכונות, את היכולות ואת הניסיון. כיהנתי בתפקידים שהכינו אותי לכך ואם תהיה לי את ההזדמנות – יותר מאשמח לשרת את מדינתי".

לפיד אמר כי יחד עם מפלגתו, הם יכולים לקחת את המושכות לידיהם בבחירות. "נתניהו מנסה להכניס אותי לקרב אגרוף שעוסק בשאלה מי יהיה ראש הממשלה", אמר. "הוא עושה זאת כי הוא רוצה לוודא שבישראל לא מבינים את הבעיה החשובה באמת, איזו ממשלה תהיה לנו. הממשלה היחידה שיכול להציע לנו היא עם ליצמן ובן גביר, הומופובים וגזענים. הוא לא מודה בזה ואני לא מוכן לתת לו את זה".

יו"ר יש עתיד הוסיף וביקר יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, על כך שנלחמו בגלוי על התפקיד בזמן המגיפה. "אני לא חושב שלא צריכות להיות שאיפות אישיות, אבל זה בזוי לשבת באולפני טלוויזיה ולתאר את יכולותיך המדהימות להיות ראש ממשלה, בעוד אנשים נותרו חסרי עבודה וגוססים. אתה צריך לנצל את הרגע".

ניצן הורביץ | צילום: אתר הכנסת

ב'חדשות 12' דווח כי לפיד מתכנן "ללכת על הראש" של בני גנץ. ככל הנראה שהאסטרטגיה הזו של לפיד נובעת מכך שבסקרים שלהם, גנץ לא עובר את אחוז החסימה או עקב חשש שלו שאם כחול לבן כן תעבור, יהיו שם עריקים שיחברו לנתניהו אחרי הבחירות – טענה שבכחול לבן מכחישים בתוקף.

על פי עמית סגל, האסטרטגיה של לפיד בעייתית כי אם פותחים בקמפיין "שאיבת קולות" כזה, מי הבטיח שהוא יפגע רק במפלגה אחת ולא בכמה? אלא שב"יש עתיד" סבורים שהם יכולים לעשות זאת. כשבמפלגה יוצרים קשר עם בוחרים באמצעות המוקד הטלפוני, אם עונים להם שהם מתכוונים להצביע למרצ – לא נעשים מאמצי שכנוע לעבור אליהם. בנוסף, ב"יש עתיד" מסייעים למרצ גם במקומות שהמפלגה עדיין לא הגיעה אליהם, כמו למשל בתי אבות.

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ הצהיר בראיון ל'ווינט' כי מפלגתו תמליץ על יו"ר יש עתיד יאיר לפיד לראשות הממשלה. "אני רואה אותו כראש המפלגה הגדולה בגוש שלנו ובעל הסיכוי הכי טוב בגוש להרכיב ממשלה. נמליץ עליו לראשות הממשלה ונהיה חלק מהממשלה יחד איתו. מרצ מתכוונת לדרוש את תיק החינוך, אני רוצה להיות שר החינוך הבא, וכן, זה הכיוון".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים