שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » לפיד מקווה להודיע היום על השלמת המו"מ
"עלה בידי"?
בגוש לוחצים על אנשי הימין בגוש מתנגדי נתניהו. תקווה חדשה וימינה ויתרו ליש עתיד על תפקיד יו"ר הכנסת לכל אורך הקדנציה. רע"ם מדווחים על התקדמות משמעותית במו"מ
תגיות:
יאיר לפיד | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד מקווה להודיע היום – יממה לפני תום המנדט – לנשיא המדינה ראובן ריבלין כי הצליח להרכיב ממשלה. המו"מ הקואליציוני נמשך לאורך כל לילה, וגורם שהיה מעורב בשיחות טוען כי נרשמה התקדמות מול כל המפלגות, אך עדיין יש נושאים רבים לסגור.

אתמול, צוותי המשא ומתן של יש עתיד וימינה נועדו משעות הצהריים בכפר המכביה, במסגרת המשך המגעים להקמת ממשלה. נציגי תקווה חדשה הצטרפו לשיחות במהלך הערב. כשעל שעון המנדט של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד פחות מ-48 שעות, הצדדים המשיכו בשיחות אל תוך הלילה במאמץ להשיג התקדמות משמעותית עד הבוקר.

ה"בעיה" הגדולה ביותר של לפיד היא האולטימטום שהציבה ח"כ איילת שקד (ימינה), שבמסגרתו היא דורשת לקבל את המקום בוועדה למינוי שופטים שנשמר ליו"ר העבודה, ח"כ מרב מיכאלי. שקד מאיימת שלא לתמוך בהקמת הממשלה אם בקשתה לא תתקבל.

מחלוקת נוספת היא תיק החקלאות – למרות שהוא לא נחשב לתיק מרכזי בממשלה. ישראל ביתנו וכחול לבן דורשות את התיק לעצמן, ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן טען אתמול שכחול לבן חזרו בהם מסיכומים קודמים שהיו סביב התיק. יו"ר כחול לבן בני גנץ, מנגד, אמר כי הוא ויתר על כהונה אפשרית כראש ממשלה לטובת ממשלת השינוי – ולכן הוא מצפה שדרישותיו יכובדו.

ב'כאן חדשות' דווח כי בתקווה חדשה וימינה ויתרו ליש עתיד על תפקיד יו"ר הכנסת לכל אורך הקדנציה. עד אתמול עוד דרשו תקווה חדשה וימינה לקבל חצי קדנציה בתפקיד יו"ר הכנסת, אך אתמול הסכימו להעניק את כל הקדנציה ליש עתיד.

ב'חדשות 12' דווח כי גורמים במפלגת רע"ם מעדכנים על הישגים חסרי תקדים במשא ומתן הקואליציוני מול בנט ולפיד. הגורמים טוענים שהוסכם על הפסקת כל ההליכים כנגד בניה לא חוקית של בדואים בנגב, ביטול הרשות להסדרת התיישבות הבדואים בנגב, הכשרת מספר יישובים בלתי חוקיים של בדואים ועל הכשרה של הבניה הלא חוקית בשאר הישובים. מנגד, גורמים בצוות המשא ומתן מכחישים וטוענים כי למעט הכשרת שלושה יישובים שנתניהו הסכים להם, אין הסכמה לויתורים נוספים.

בתוך כך, גורמים בליכוד מנהלים שיחות רבות עם אנשי ימינה ותקווה חדשה, בניסיון לשכנעם לשנות כיוון ולנסות ולהקים ממשלת ימין ב־21 יום שבהם הכדור יועבד לכנסת, אם יו”ר יש עתיד לא יודיע עד מחר בחצות שעלה בידיו להקים ממשלה – כך דווח ב'מעריב'.

בין היתר, בימים האחרונים הועברה הצעה לאיילת שקד, שלפיה היא תשוריין במקום השני ברשימת הליכוד ותקבל את תיק החוץ, אם תפעל למנוע הקמת ממשלת שינוי.

מטעם שקד נמסר בתגובה לדיווחים כי “ח"כ שקד פעלה יותר מכל אחד אחר להקמת ממשלת ימין. אין בכוונתה להתייחס להצעות כאלה ואחרות שנהדפו מיד. ימינה פועלת ותמשיך לפעול כסיעה אחת ומאוחדת למניעת בחירות חמישיות, שהן הדבר ההרסני והמזיק ביותר לאזרחי מדינת ישראל”.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים