שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » לפיד נפגש בירדן עם שר החוץ איימן ספאדי
ביקור חשאי
בנושא המים, סיכמו השרים כי ישראל תמכור לירדן 50 מיליון קוב מים נוספים בשנה זו, הפרטים הסופיים יושלמו על ידי הצוותים המקצועיים בימים הקרובים
תגיות:
יאיר לפיד | צילום: משרד החוץ

בפגישה שנערכה היום בירדן, בין סגן ראש הממשלה ושר החוץ הירדני, איימן ספאדי ושר החוץ הישראלי, יאיר לפיד, הגיעו השניים להסכמות בנושאי סחר ומים.

שני הצדדים הסכימו להגדיל את פוטנציאל הייצוא של ירדן לגדה המערבית לסכום של כ- 700 מיליון דולר מכ-160 מיליון דולר בשנה, מתוכם 470 מיליון דולר תחת תקני הסחר הפלסטינים (רשימת A1) והשאר בהתאם לתקני הסחר בישראל (רשימת B). את הגידול יסכמו הצדדים בהתאם לפרוטוקול פריז, המהווים את המסגרת הכלכלית לסחר בין ישראל לרשות הפלסטינית.

בנושא המים, סיכמו השרים כי ישראל תמכור לירדן 50 מיליון קוב מים נוספים בשנה זו, הפרטים הסופיים יושלמו על ידי הצוותים המקצועיים בימים הקרובים. בנוסף, הסכימו שני השרים לקדם את שיתוף הפעולה במגוון תחומים נוספים. ההסכמה הגיעה בהמשך להחלטת רה"מ בנט כי מדינת ישראל תמכור לירדן עד 50 מיליון קוב בשנת המים הנוכחית

שר החוץ לפיד, אמר לאחר הפגישה: ״ממלכת ירדן היא שכנה ושותפה חשובה למדינת ישראל, משרד החוץ ימשיך לקיים שיח שוטף על מנת לשמר ולחזק את היחסים, נרחיב את שיתופי הפעולה הכלכליים לטובת שתי המדינות. אני מודה לסגן ראש הממשלה ושר החוץ הירדני על קידום הנושאים. מודה לראש הממשלה, נפתלי בנט על התמיכה במהלך, לשרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, ולשרת האנרגיה והמים, קארין אלהרר על קידום הנושאים מול ירדן".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים