שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "נתניהו הביא את החיסונים? מי ששילם קיבל!"
לפיד במתקפה
יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד תקף הערב את מה שהוא מגדיר "מסע יחסי הציבור" של רה"מ בנימין נתניהו על הבאת החיסונים לישראל, ותלה את ה'הישג' במניע עסקי בלבד
יאיר לפיד | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ראש האופוזיציה, חבר הכנסת יאיר לפיד, תקף היום במליאת הכנסת את "מסע יחסי הציבור" של ראש הממשלה סביב הבאת החיסונים ארצה והאשים אותו בהונאת הציבור. "החיסונים הם לא הישג פוליטי. כל מי שיכול לשלם, יקבל חיסונים. נתניהו פישל בקורונה מההתחלה עד הסוף, אז הוא המציא לעצמו קמפיין חיסונים. במקום הקרב נגד המגיפה, הוא מנהל קרב על התודעה", אמר לפיד.

בדבריו התייחס לפיד להערכותיו השגויות להגעת החיסונים ולדברי הביקורת שהשמיע נגד ראש הממשלה ש"נסע לנתב"ג להצטלם עם מקרר", כלשונו. "יש לא מעט מדינות שיקבלו החודש את החיסונים. מחסנים כבר באנגליה. לפנינו. אלא שראש הממשלה בוריס ג'ונסון לא טוען שהוא זה שהביא את החיסונים. הוא לא נסע לשדה התעופה של לונדון להתחבק עם מקרר", אמר לפיד בלעג.

עוד אמר, כי "באמריקה יחלקו בשבועיים הקרובים 20 מיליון חיסונים. אף אחד לא חושב שזה בזכות הנשיא טראמפ. גם סינגפור מתחילה לקבל חיסונים. קנדה מתחילה לקבל חיסונים, וראש הממשלה ג'סטין טורדו לא חוגג בטלוויזיה. החיסונים הם לא הישג פוליטי. כל מי שיכול לשלם, יקבל חיסונים".

לדברי לפיד, "יש מדינות שנקבל חיסונים לפניהן, מסיבה אחת: שילמנו יותר. כל הטלפונים של נתניהו באמצע הלילה זו הצגה. זה בכסף. מי שמוכן לשלם יותר, יקבל חיסונים מהר יותר. אז שילמנו יותר. טוב עשינו. אין מדינה בעולם המערבי שלא קנתה מפייזר ומודרנה חיסונים. אין מדינה בעולם המערבי שלא תקבל מפייזר ומודרנה חיסונים".

לפיד האשים את נתניהו בכך ש"הוא פישל בקורונה מההתחלה עד הסוף, אז הוא המציא לעצמו קמפיין חיסונים. במקום הקרב נגד המגיפה, הוא מנהל קרב על התודעה. להגיד את האמת לאזרחים זה ערך. האמת היא ערך. הממשלה הזו איבדה את אמון הציבור מפני שהיא כל הזמן משקרת".

בהמשך דבריו, התייחס לפיד להצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה השבוע, במהלכה אמר ש"בישראל נתוני תחלואה מהנמוכים בעולם", ותהה: "באמת? בואו נדבר נתונים: את ישראל אי אפשר להשוות לאירופה, שיש לה גבולות פתוחים. את ישראל צריך להשוות למדינות אי. מדינות שאפשר לסגור דרך שדה התעופה. מדינות כמו ניו זילנד, סינגפור, קפריסין וטיוואן".

לטענת לפיד, בניגוד לדברי ראש הממשלה, הרי שבניו זילנד יש 25 מתים. בסינגפור 29 מתים. קפריסין, פה לידנו, 84 מתים. טיוואן 7 מתים, כאשר בישראל נכון להיום נרשמו 3014 מתים. פי מאה מסינגפור. ככה נתניהו ניהל את זה. עד כדי כך רע.

"כדי שנשכח כמה רע הוא ניהל את זה, נתניהו החליט ללכת לבחירות עם קמפיין שיקרי של 'החיסונים זה בזכותי", אמר לפיד. "הם לא בזכותך. הם בזכות מדענים ורופאים שחיים באמריקה ובגרמניה. במקום לרדת מהבמה בבושת פנים, נתניהו עושה מסיבה של פייק ניוז. הגיע הזמן להחליף אותו", כך לפיד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים