שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » לפיד תוקף: "נתניהו נסע לנתב"ג לפגוש מקרר"
לאחר שהובך
בליכוד הפיצו סרטון בו נראה לפיד מאשים את רה"מ בהפרחת שקרים לציבור באשר למועד הגעת החיסונים, הבוקר הוא תוקף: "אין ראש ממשלה בעולם שטוען שהחיסונים זה בגללו"
יאיר לפיד | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
לפיד מאשים את נתניהו בהפצת שקרים לציבור |
צילום: יש עתיד

אתמול בשעות הבוקר יצאו ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין לנתב"ג כדי להשתתף באירוע הגעת החיסונים הראשונים של חברת 'פייזר' לישראל.

ראש הממשלה ושר הבריאות נשאו דברים בטקס ועמדו על מילוי התחייבותם בדאגה לשלום הציבור כשהם מביטים לציבור בעיניים ומבטיחים כי מיליוני חיסונים נוספים נמצאים בדרך ויגיעו ארצה בימים ובשבועות הקרובים.

בליכוד מיהרו לשגר סרטון לתקשורת בו נראה יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד כשהוא נושא דברים ומאשים את ראש הממשלה בהפרחת שקרים לציבור. בין היתר אומר לפיד בסרטון כשהוא פונה לראש הממשלה, "אנחנו מבינים שמאוד קשה להשיג חיסונים, אין שום סיבה לשקר, כשאתה אומר משהו אזרחי ישראל רוצים להאמין, הם רוצים חיסון נגד המגפה, הם רוצים להאמין לראש הממשלה שלהם, אז הם יחכו לחיסון בינואר והוא לא יגיע".

הבוקר מפרסם לפיד בעמוד הפייסבוק שלו התייחסות ראשונה לדברים, כשהוא ממעיט מערכו של ראש הממשלה בהשגת החיסונים ומגדיר את ההישג כעסקה כלכלית בין חברות, תוך שהוא מאשים את ראש הממשלה בכך שהוא עושה 'סיבוב' על גבם של אזרחי ישראל.

"קמפיין 'הבאתי חיסונים' של נתניהו היה יכול להיות מביך, אם הוא היה יודע מבוכה מהי. הליכוד הוסיף לו ביומיים האחרונים תבלין חדש, 'חי-חי, לפיד אמר שלא יהיו חיסונים בינואר'", פתח לפיד במונולוג הארוך.

"לפיד לא אמר, הוא ציטט. מי שהסתמכתי עליו כשאמרתי שלא יהיו חיסונים בינואר הוא שר הבריאות של הליכוד, ובכירי משרד הבריאות. באותו שלב, ההערכות בכל העולם היו שייקח לחיסונים של 'פייזר' עוד חודשים ארוכים להגיע. בסופו של דבר, למרבה השמחה, פייזר הצליחה להאיץ את תהליך האישורים מול ה-FDA האמריקאי והחיסונים יגיעו קודם. אני שמח ומברך על כך. סוף סוף חדשות טובות בחזית הקורונה. מה שפחות מבורך הוא הסיבוב המוזר שנתניהו עושה על כל העסק".

"ספק אם יש עוד מנהיג מדינה בעולם שנסע לשדה התעופה לפגוש מקרר. זה מה שנתניהו עשה. נסע להצטלם עם המקרר שבו יאופסנו החיסונים. ברור לגמרי שאין עוד ראש ממשלה בעולם שטוען שהחיסונים זה בזכותו. נתניהו אמנם הרים טלפון למנכ"ל פייזר, אבל הטענה שבזכותו יש חיסונים היא מגוחכת. מדובר בחוזה מסחרי עם חברה מסחרית מחו"ל".

לטענת לפיד, "היא חתמה על חוזים זהים עם עשרות מדינות בעולם. היא לא נותנת לנו את החיסונים כי ביבי ביקש, אלא מוכרת לנו אותם בכסף מלא. זה הביזנס שלה. יש מדינות שקיבלו את החיסונים לפנינו (כמו בריטניה וארה"ב), יש כאלה שיקבלו אותו אחרינו".

"אני חוזר להתחלה. העובדה שיש חיסונים היא הקלה גדולה. ביבי ניחש נכון שהם יהיו בינואר. בזה בערך מסתכמת התרומה שלו לנושא. כמו תמיד, הוא עושה סיבוב יח"צני על משהו שהוא אינו קשור אליו (למרות שהפעם זה סיבוב שיקרי ומגוחך אפילו בסטנדרטים שלו). אני חשבתי שייקח יותר זמן. התברר שלא. איזה כיף".

כזכור, היה זה דובר צה"ל לשעבר, אבי בניהו, שעם הגעת החיסונים ארצה אתמול פרסם התנצלות פומבית לראש הממשלה, לאחר שטען גם הוא כי ראש הממשלה מבקש לאחז עיניים כשהוא מצהיר כי עד ינואר כבר היו בישראל חיסונים נגד קורונה.

"גם כאן וגם במקומות נוספים כפרתי באמירות של ראש הממשלה נתניהו שאמר שהחיסונים הראשונים יגיעו בינואר ואמרתי כי הוא מטעה הציבור ביודעין. אימצתי את הערכת שר הבריאות וגורמי המקצוע שאמרו שלא יגיעו חיסונים לפני מרץ. חש שחובתי להתנצל בפניו ובפניכם ואני עושה זאת בלב שלם", כתב בניהו כשדבריו זוכים להד ציבורי נרחב ואוהד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים