שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "לפעול למיצוי האפשרות לממשלת שינוי"
סער טוען
יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר העבודה מרב מיכאלי סיכמו להיפגש הערב במסגרת שיחות על מהלכים אפשריים. סער: "ברור שלנתניהו אין רוב להקמת ממשלה בראשותו"
תגיות:
גדעון סער | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער התייחס לפרסום תוצאות הבחירות הכמעט סופיות ומסר כי "עם פרסום התוצאות הסופיות של הבחירות ברור שלנתניהו אין רוב להקמת ממשלה בראשותו. עתה יש לפעול למיצוי האפשרות להקמת ממשלת שינוי. כפי שהודעתי בליל הבחירות: אגו לא יהיה שיקול".

קודם לכן, חבר תקווה חדשה זאב אלקין אמר בראיון ל'גל"צ' כי נפתלי בנט ומפלגת ימינה הם לשון המאזניים: "אפשר להקים ממשלת שינוי, זה תלוי בו. אם הוא ירצה להצטרף למאמץ של הקמת ממשלת שינוי, אני מאמין שאפשר לעשות את זה. יש כמה אפשרויות לכך".

בנוסף, מספר שלוש בתקווה חדשה טען כי קיבל פניות ממפלגת הליכוד, על מנת לחבור למפלגה: "כל מה שחלמתי עליו בחיים הפוליטיים יכולתי לקבל היום וגם נשלחו שליחים של הליכוד עם הצעות. התשובה שלנו היא מאוד ברורה – נאמנת למה שהבטחנו לבוחר ולעקרונות שלנו, כל אחד מאיתנו. הסיעה מאוד מגובשת, שעובדת יחד סביב העקרונות והמנהיגות של גדעון סער. נלך בדרך הזו, אפשר אחרי הבחירות לעשות את מה שאתה מבטיח לפני".

חבר הכנסת שפרש ממפלגת הליכוד סיפר כי בתקווה חדשה לא שוקלים לפנות למנסור עבאס במקרה של היתכנות לממשלת שינוי: "הוא מתכוון לשתף פעולה עם נתניהו, יש ביניהם רומן נפלא. שמעתי בכירים בליכוד שאומרים זאת בבירור".

אלקין נשאל האם ממשלת השינוי יכולה להכיל את המפלגות החרדיות והשיב כי "יש כמה אופציות, לא אכנס עכשיו לכל ההסברים, התנאי הבסיסי הוא הסכמה של בנט להיכנס. אם במסגרת הביקורת על נתניהו הוא ירצה את המהלך הזה, אז ודאי שיש פוטנציאל".

ב'ווינט' דווח כי יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר העבודה מרב מיכאלי סיכמו להיפגש הערב במסגרת שיחות על מהלכים אפשריים שמתקיימות מאז אתמול בגוש להחלפת ראש הממשלה בנימין נתניהו. מדובר בפגישה ראשונה מאז הבחירות בין בכירי מפלגות בגוש שמתנגד לנתניהו.

מוקדם יותר קטן מאוד הסיכוי להקמת ממשלת ימין שתיתמך בצורה כזאת או אחרת מבחוץ על ידי מפלגת רע"מ בראשותו של מנסור עבאס. האפשרות ירדה מסדר היום לאחר הצהרות חד משמעיות של יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' ויו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת המיועד איתמר בן גביר, שהודיעו כי תרחיש כזה לא יקרה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים