שיתוף
תגובות
דעות » לפעמים ישנה תקווה מתוך ייאוש
זווית אישית
סקר בקרב רופאים העלה תמונה די מייאשת על כך שלא רואים את סוף תקופת הקורונה • האם חלמנו שנצא מהבית רק עם מסכות? דברים בלתי מציאותיים יכולים להתרחש
סגר קורונה | צילום: Corona Borealis Studio, שאטרסטוק

השבוע יצא לי לראות סקר שהתפרסם, בו משתפים הרופאים בתשובה לשאלה מתי לדעתם יגמר הסגר הזה ונחזור לשגרה. שאני אומרת נחזור לשגרה אני מתכונת שגרה רגילה – כמו שהייתה לנו פעם: בלי מסכות, ריחוק חברתי, בידודים ושאר הגבלות למיניהן.

הנתונים של הסקר לא היו מעודדים כלל, לצערי. הרופאים היו די פסימיים, וחלקים אף הפליגו בכך שאמרו שאינם רואים אפילו קצה של סוף לתקופה הזו. היו אמנם אחוזים מעודדים יותר, אבל בסופו של דבר סיימתי לקרוא את הכתבה והרגשתי שאני מוצפת ייאוש.

לפני שנה, כשכל זה רק התחיל, אני זוכרת שעקבנו במתח וחרדה אודות המגפה שמתחוללת בסין הרחוקה, לאחר מכן כשהגיעה לארצות אחרות והתחילו לדבר שכנראה בקרוב גם כאן, רעדנו כולנו. דבר שאכן התממש והחלו לגלות חולים בארץ. כולנו היינו רטט ויראה, עקבנו בקפדנות אחר מספר החולים, אחר המסלולים בהם היו, ונראה היה שסוף העולם הגיע.

אט אט, אם ששמנו לב או בלי, החיים הלכו והתהפכו מהקצה לקצה, בהתחלה עוד סירבנו להאמין ולעכל, בסוף ראינו שאין ברירה, הגל השני כבר הגיע שוצף ורועש פחות, כולנו כבר פיחתנו מיומנויות והצלחנו להחליק מעליו יותר בקלות, השלישי בכלל נראה כמו מי כנרת שמתנפצים אל החוף בעדינות, פחות סוערים, פחות מרשימים אותנו. אבל אנחנו עדיין בתוך המצב הזה, מתבוססים בו, מנסים קצת לשאוף אוויר מידי פעם אבל לא מצליחים לגמרי לצאת מהמצב.

כאמור, די הרגשתי מיואשת מאותה כתבה, ואז התחלתי לחשוב. מי חלם אז בזמנו שכעבור שנה זה יהיה המצב, האם חלמנו אי פעם שנצליח לעשות חתונות ושמחות במתכונות כאלו? האם העלנו אי פעם בדעתנו ששמחות יערכו באולמות בית ספר/בגינות פרטיות כדבר שבשגרה? האם חשבנו שיש אפשרות כזאת שילדינו ישבו בבית ויקשיבו למורה/גננת שלהם באמצעות המרחב הקולי? דברים הזויים ביותר קרו השנה הזאת, דברים שלא חלמנו לרגע. ואם כל זה קרה, אז למה שלא ימשיך בעצם?!  אם ככה, דברים לא מציאותיים יכולים להמשיך ולקרות, כמו שנצא בעז"ה הלוואי ובקרוב ממש מהתקופה הזאת.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים