שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "לצאת בזהירות"; "סיכמנו שנתכנס אתמול"
נתניהו וגנץ
רה"מ: "במדינות רבות בעולם מדברים על סגרים הדוקים. כ-80% מהתחלואה בישראל היום היא מהמוטציה הבריטית". שר הביטחון: "סגר הפסיק להיות תוכנית עבודה ופתרון יחיד"
רה"מ בנימין נתניהו ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (חמישי) בפתח ישיבת הממשלה כי "המוטציה משתוללת בכל העולם. בגרמניה, בריטניה ובמדינות רבות בעולם מדברים על סגרים הדוקים במשך שבועות וחודשים, יש שמדברים אפילו עד אפריל. גם בישראל המוטציה הבריטית משתוללת, אנחנו יכולים לראות את זה בעובדה הפשוטה שכ-80% מהתחלואה בישראל היום היא מהמוטציה הבריטית, זה שינוי מצב".

"התחלואה בארץ גבוהה מאוד, לצערי יש ירידה מתונה בלבד בחולים הקשים ולכן המצוקה והעומס בבתי החולים הם גבוהים מאוד. במקביל, אנחנו מתקדמים עם החיסונים, אנחנו המדינה היחידה כפי שכתב היום ה-Financial Times, שמתמודדת בהצלחה מסוימת עם המוטציה הבריטית בגלל מיליוני החיסונים שיש לנו כאן. התחלנו היום לחסן את אזרחי ישראל מעל גיל 16, אבל מה שהכי חשוב הוא שכל ישראלי וישראלית מעל גיל 50 יתחסנו".

"צריך להבין, 97% מהתמותה מצויה בגילאים מעל גיל 50, ו-92% מהתחלואה הקשה מעל גיל 50. כולם לכו להתחסן – אבל קודם כל האנשים מעל לגיל 50 – לכו להתחסן. בקרב בני 60 ומעלה חלה ירידה של 26% במאושפזים הקשים וירידה של כ-45% במאומתים בשישה עשר הימים האחרונים. זו תוצאה ישירה של החיסונים".

"לכו להתחסן. החיסונים עובדים. כך אם תלכו להתחסן – נוכל לצאת בהדרגה מהקורונה ולפתוח את הכלכלה שלנו בזהירות ובאחריות. זהו צו השעה ועל כך נדון היום בישיבת הממשלה".

עוד הוסיף רה"מ: "אנחנו שונים ממדינות אחרות, הן עושות רק סגרים, זה כל מה שהן עושות. אנחנו יכולים לעשות יציאה מאוד זהירה ומדורגת מהסגרים, כי אנחנו יכולים לחסן תוך שבועיים למעלה מ-90% מהאוכלוסייה מעל גיל 50. זה צריך להיות היעד החשוב ביותר שלנו ואני מבקש מכולם להתגייס לשם כך. אנחנו צריכים לעבור להסתכל על אחוז המחוסנים בגילאים הקריטיים, ואם הם מוגנים אז כולנו מוגנים".

ראש הממשלה החליפי בני גנץ אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "ראשית אני חייב להביע צער על זה שהישיבה מתקיימת רק היום, אנחנו סיכמנו שהיא תקרה אתמול. אני חושב שהדיון היום הוא מאוד חשוב וכדאי שנקיים אותו בצורה ישרה ועניינית ומתוך ראיה של השיקול הציבורי בכללותו".

"אני רוצה לברך על מבצע החיסונים, ראש הממשלה, ואני קורא גם אני לציבור כולו ללכת להתחסן, בדגש על האוכלוסיות המבוגרות מעל גיל 50. אין ספק שיש לנו יכולת להגיע למצב של ירידה בתחלואה הקשה ובהדבקות כתוצאה מקיומם של החיסונים".

"אני חוזר ומדגיש לך שר הבריאות, מערכת הביטחון מוכנה לתת כל סיוע, אם אתם רוצים שנצא עם ניידות לסייע בהבאת אנשים, נעשה כל מה שתבקשו- אנחנו נימצא שם בשביל להגדיל את מבצע החיסונים ככל שרק ניתן. אני מבקש פרופ' לוי, שר הבריאות, פרופ' אש- אל תחסכו מאיתנו בקשות. אני חושב שבסופו של דבר אנחנו צריכים להמשיך את הפעולות שלנו, אנחנו צריכים גם להשלים את החקיקה, קבענו שיש חוק אכיפה ויש העלאה של הקנסות, הדבר הזה התעכב בתהליך ההפיכה של זה לתקנות וכיוצא בין הדברים האלו, אני מקווה שדברים כרגע יתקיימו כפי שסיכמנו".

"מבקש מחברי שר האוצר ומכל השרים הנוגעים בדבר- הרבה אנשים טוענים שהם לא קיבלו את התמיכות שמגיעות להם. אני אחרי שיחות עם הרבה מאוד גורמים, הרבה מאוד בעלי עסקים, שמתלוננים על כך שמה שהם היו אמורים לקבל הם לא קיבלו ולכן לדעתי מאוד חשוב לטפל בדברים האלה".

"אני מסתכל שניה אחת, ראש הממשלה, על האסטרטגיה- ממצב של אקורדיון כפי שאתה תיארת אותו, אני מציע שנלך לרכבת שיש לה תחנות בדרך וברור מה התחנה הסופית שלה. התחנות בדרך אלו מדרגות הפתיחה, והתחנה הסופית זה חיים בצל קורונה כשהמערכת פתוחה על בסיס מתווה תו ירוק ויש לאנשים יכולת להתקיים בצורה סבירה".

"לגבי הסגרים והמדיניות כולה- כשצריך סוגרים, כשאפשר צריך לפתוח, ואני חושב שעכשיו גם אפשר וגם צריך להתחיל לפתוח. אני חושב שאנחנו צריכים להשאיר אזורים אדומים בסגר, ואנחנו צריכים לחזור למה שדיברנו בעבר- מי שאדום נעזור לו, מי שירוק יהיה לו טוב, ובסופו של דבר אפשר לשלב גם בתוך המדדים שלנו את מדד ההתחסנות העירונית או היישובית, אפשר לראות שיישובים שלמים ייכנסו לתוך מדד שאפשר לתת לו את הצבע הרלוונטי ולהשפיע על תכנית הרמזור".

"אני מעריך שנתב"ג יאלץ להישאר סגור אבל גם שם לבצע בדיקות עומק של יותר מאשר אנטיגן אחד ולהגיע למצב שבו אנשים מגיעים, נבדקים לעומק, נכנסים לבידוד ואפשר להתחיל לפתוח".

"על פי התפיסה שלי אנחנו צריכים לעבוד בשני צעדים: להתחיל בפתיחה בדברים שהם קלים, מהסוג של ביטול מרחקים, אחד על אחד, אני חושב שאפשר לאפשר 10 אנשים במקום סגור, 20 אנשים במקום פתוח, תפילה בבתי הכנסת של עד 10 אנשים, משפחה גרעינית שיושבת בבית ויכולה לקחת את עצמה לתוך צימר, אותה משפחה גרעינית במקום אחר ייתן להם אוויר, ייתן לאחרים שמורות טבע, ספורט מקצוענים ללא קהל. בנוסף, החל משבוע הבא להתחיל לפתוח את מערכת החינוך במתווה מוסכם, להתחיל לפתוח את העסקים במתווה של תו סגול מחמיר, ולהתחיל לפתח גישה של תו ירוק לכל אחד מהמקומות, כולל חדרי כושר, אפשר להתחיל לפתוח אותם תחת תו ירוק ותחת קווים מחמירים. בעיניי סגר הפסיק להיות תכנית עבודה ופתרון יחיד ואנחנו חייבים להתחיל בצורה מדורגת ומבוקרת לפתוח את הדבר הזה להמשך".

"החיסונים והמציאות שיש במדינת ישראל מאפשרים לנו להתחיל לפתוח את הכלכלה. אנחנו יודעים על הנזק הרחב שהסגר הזה מביא, גם ברמה האישית, גם ברמה הכלכלית-חברתית, אני בטוח שאם ניתן למשרד האוצר הם ידברו על הדברים האלה, זה הכיוון שלדעתי נכון ללכת אליו", דברי גנץ.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים