שיתוף
תגובות
דעות » לקויות בנפש – מדוע המשפט הזה מפחיד אותנו?
רגע לנפש
מדוע כשהנפש זקוקה לאנטיביוטיקה אנחנו נבהלים? • כולנו מסתובבים עם לקות כזו או אחרת בנפש, השאלה כיצד נטפח אותה ונדאג לרפא אותה • מוסיפים בטוב ורואים ישועות
הפרעה דו קוטבית | צילום: StunningArt, שאטרסטוק

כולנו מסתובבים עם ליקויים כאלה או אחרים. באופי, בנפש, הם יכולים להיות דברים שנראים קטנים כמו טראומה ממשהו שגורמת לנו להתנהג בצורה חריגה. לדוגמה אדם שאיבד פעם ארנק בנסיעה, עשוי למצוא עצמו מחפש בקדחתנות את ארנקו במשך עשרות פעמים כל נסיעה. לעתים התוצאה היא בגדר סבירה, אך אם לא נעצור אותה בזמן, היא עשויה להתפתח בצורה שאם נסתכל על הקיצוניות המרבית שלה, תיכלל בהגדרה של מחלת נפש ממש.

הליקויים הללו תוקפים אותנו בעקבות כל מני מצבים שמתרחשים מהרגע שנולדנו. כן, אפילו למשל חרדת נטישה כתינוקות. כל מי שהלכה אי פעם לטיפול במוח אחד, תת מודע וכד', ודאי מבינה שלעתים תחושת נטישה של תינוק, עשויה לפתח בו התנהגויות כבן אדם בוגר, והוא כלל אינו מבין מדוע הוא מתנהג בצורה מסוימת שמקשה על חייו. עם השנים, הלקויות מחריפות וכשאין כלים להתמודד איתן – הן פשוט אסון.

כאשר למדתי בלימודי חשיבה הכרתית, מהן לקויות הנפש, זיהיתי את עצמי בתקופות שונות בחיים וזה היה מפחיד ומשמח כאחד. משמח כי פתאום יש לי מודעות וב"ה אני יודעת לזהות ולברוח מהמקום הזה. אדבר הפעם על לקות אחת: מכירות אנשים שרגע אחד הם צוחקים ומאושרים וברגע השני הם נראים כאילו נפל עליהם אסון בלתי מידתי? אלו שמתפרצפים ככה פתאום ואין לכן שום מושג על מה ולמה? תנודות חמורות במצב הרוח? מכירות אנשים ששולטים באחרים דרך הרגש? דרך האומללות שלהם? דרך הפרצופים שלהם? מניפולציה רגשית, תקראו לזה. אדם אחד יודע להרביץ, שני יודע לקלל, ויש כאלו שמשתמשים במניפולציה. הפרצופים האומללים האלו – בכוחם לפרק מבנה פנימי של אדם!

נכון שזה מחולק ברמות, החל מהקל ועד לקיצוניות הקשה… אלו אנשים שהשריר הרגשי שלהם חלש. ברוב הפעמים ההתנהגות הזו לא מודעת.

כדי לא להיות במצבים האלו – חייבים להציל את הרגש שלנו. אף אחד לא יכול לתקן עבורנו את מה שנפצע אצלנו בעבר. אם חשנו חרדת נטישה כתינוקות, איש מלבדנו אינו יכול לתקן את הרגש הזה שלנו, כי הוא שלנו. אז איך מחזקים את הנפש? מוסיפים בטוב! זו לחלוטין התשובה. ככל שנרבה להסתכל בעין חיובית על העולם, ככל שנרצה להתקדם ולא להיתקע בעבר, ככל שנקדם בברכה כל ניסיון, ובמקום לרטון 'אוף', או להתבכיין, נגיד תודה לבורא עולם ונחליט שאנחנו מנצחות, כך תתמלא הנפש שלנו באנרגיה חיובית, והקשיים ילכו ויתמעטו.

בנימה אישית: בתור אחת שמכירה היטב את המקומות האלו – הכל ניתן לשינוי. אבל הכל, תלוי ברצון ובעבודה האישית.

תוסיפו בטוב – תראו ישועות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים