שיתוף
תגובות
חדשות » לקראת ביקורו של הנשיא ביידן: המפכ"ל הציג את תכנית האבטחה
אבטחה נשיאותית
זהו מבצע לאומי שמובילה משטרת ישראל עם למעלה מ- 16 אלף שוטרים ולוחמים ביבשה, באוויר ובים, וכל ארגוני הביטחון בישראל
המפכ"ל קובי שבתאי | צילום: דוברות המשטרה

הבוקר קיים המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי דיון אישור תכניות והערכת מצב לקראת ביקורו של נשיא ארצות הברית בישראל. המבצע שזכה לשם מגן כחול 3 יהיה בפיקודו של הסמפכ"ל, ניצב דוד ביתן נוכח ריבוי הגזרות והכוחות הגדולים המעורבים במבצע. 

בדיון השתתפו הסמפכ"ל, ראש אג"מ, ראש אח"מ, ממ"ז ירושלים, ממ"ז ת"א, ממ"ז ש"י, סממ"ז מרכז, ראש אג"ף התנועה, מפקד מג"ב, ראש אג"ת, ראש את"ל, ראש אה"ד, קציני משטרה בתפקידי המודיעין, המבצעים וגורמי צה"ל, שב"כ, מד"א ומשרדי הממשלה הרלוונטים. 

במסגרת הדיון הוצגו למפכ"ל היערכויות המשטרה לאבטחת הביקור במחוזות בהם נע או מבקר הנשיא. עוד הוצגו למפכ"ל התרחישים אליהם המשטרה נערכת, פעילות המשטרה במישור המודיעיני וחלוקת הכוחות המבצעיים ופעילותם במהלך הביקור.

המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי אמר בדיון: זהו מבצע לאומי וביקור אסטרטגי שמובילה משטרת ישראל עם למעלה מ- 16 אלף שוטרים ולוחמים ביבשה, באוויר ובים, ולצידה שותפים כל ארגוני הביטחון בישראל.

בימים בהם ישהה נשיא ארצות הברית בישראל, יפעל מרבית הכוח המבצעי של משטרת ישראל לאבטחת הביקור. יש לזה משמעויות גדולות שאנו לוקחים בחשבון, ולצד הביקור אנו נעשה הכל בכדי לאפשר את שגרת חייהם של אזרחי ישראל תוך מתן מענה יעיל ומהיר ככל שניתן לכל אירוע ולכל קריאה.

״מגן כחול 3״ הינו מבצע לאומי מורכב ומשולב, אשר יתוכלל על ידי משטרת ישראל. היערכות המשטרה תתמקד במספר גזרות, ובפרט: מרחב נתב״ג, ירושלים והצירים הראשיים המובילים לבירה. בנוסף לפריסת הכוחות בשטח, יפעלו מרכזי שליטה ומוקדי משטרה על מנת להבטיח פיקוד ושליטה אפקטיביים לאורך כל המבצע.

לפני מספר שבועות, החלה היערכות המשטרה לקראת ביקורו הצפוי של נשיא ארה״ב בישראל. היערכות המשטרה למבצע המורכב כללה, בין היתר: תכנון בהיבטי אבטחה, סדר ציבורי ותנועה ביחד עם יתר הגופים העוסקים במלאכה. כחלק מהשלמת ההכנות וההיערכות של משטרת ישראל לקראת המבצע, התקיימה גם תרגולת מודל ליווי ואבטחה של מערך השיירה שעתיד להוביל את נשיא ארה״ב מר ג'ו ביידן ופמלייתו, בין האתרים השונים בהם הוא עתיד לבקר.

במהלך ימי הביקור, החל מיום ד׳ (13.07.22) בשעות אחר הצהריים ועד ליום ו׳ (15.07.22) בשעות הצהריים, צפויים שיבושי תנועה וחסימות בצירים שונים באזור המרכז, בצירים המובילים לירושלים, וברחבי העיר ירושלים. כמו כן ייתכנו שינויים בהסדרי התנועה בצירים הראשיים המובילים לעיר לפרקי זמן קצרים ונקודתיים.

משטרת ישראל תעדכן במהלך השבוע, בסמיכות לביקור ובמהלכו, אודות כלל החסימות המתוכננות והשינויים הצפויים בהסדרי התנועה. עדכונים אלו ימסרו באמצעות כלי התקשורת וכן בערוצי הניו מדיה של המשטרה.

המשימה המרכזית של משטרת ישראל היא לאפשר את הביקור ללא אירועים חריגים תוך אבטחת הביקור והאישים מרגע נחיתת הנשיא בארץ ועד עזיבתו לסעודיה. בכדי לבצע את המשימה אנו לא נחסוך בשום אמצעי ויכולת שברשות המשטרה ואנו נערך עם מענה מבצעי חזק ומקיף לכל תרחיש.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים