שיתוף
תגובות
חדשות » לקראת הביקור של הנשיא ביידן: בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת
ביקור ביידן
הביקור של הנשיא ביידן בישראל הוא ביקור חשוב, לא רק משום שכידיד ישראל הוא מבטא את הברית האיתנה בין ישראל לארה״ב, אלא גם משום שמכאן הוא טס לערב הסעודית
ראש האופוזיציה בנימין נתניהו | צילום: צילום מסך

הטיסה הישירה של הנשיא ביידן מישראל לסעודיה, כמו הטיסה הישירה של הנשיא טראמפ מסעודיה לישראל, כשקיבלנו את פניו כשנחת בישראל לפני חמש שנים, היא ביטוי לשינוי העצום שחוללנו במזרח התיכון בעשור האחרון.

המדיניות שהובלנו יצרה באמת מזרח תיכון חדש. הנשיא טראמפ, השייח׳ מוחמד בן זאייד, מלך מרוקו מוחמד השישי, ומלך בחריין חמד, ראויים לכל הערכה.אבל היום אני מבקש להביע את הערכתי לנסיך הכתר של סעודיה, מוחמד בן סלמן, על תרומתו להשגת ארבעת הסכמי השלום ההיסטוריים שהבאנו – ״הסכמי אברהם״.

כראש הממשלה שלכם, יחד עם אנשים מצויינים בישראל, פתחנו לראשונה את השמיים לטיסות לישראל מעל שמי סעודיה. זה היה השלב הראשון לכינון נורמליזציה עם ערב הסעודית. בנוסף פעלנו גם לקדם טיסות ישירות למכה לאזרחי ישראל המוסלמים וטיסות מקוצרות בין אסיה לישראל. כולנו נברך על כך אם היוזמות הללו יבשילו במהלך ביקורו של הנשיא ביידן השבוע.

אבל אני רוצה להגיד דבר נוסף: אם אשוב בשליחותכם להנהיג את מדינת ישראל, אני מתכוון ללכת הרבה יותר רחוק. אני מתכוון להביא הסכמי שלום מלאים עם ערב הסעודית וגם עם מדינות ערביות נוספות.

״הסכמי אברהם״ שהבאנו כבר חוללו מהפך כביר באזור, וההסכמים הבאים שנביא יקרבו אותנו לסוף הסכסוך הישראלי-ערבי, כפי שלא היינו מעולם. כבר עשרות שנים שאני פועל לקדם את החזון הזה, גם כשרבים טענו בנחרצות שלא נוכל להביא הסכמי שלום נוספים בלי הסרת הווטו הפלסטיני. אני פעלתי אחרת ואני אפעל אחרת.

אני יודע שמנהיגים רבים במדינות ערב סומכים עליי. הם מאמינים שתחת הנהגתי לאיראן לעולם לא יהיה נשק גרעיני. עמדה איתנה זו סייעה רבות להשגת ״הסכמי אברהם״, והיא תאפשר לי בשליחותכם להרחיב עוד יותר את מעגל השלום.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים