שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » לראשונה בהיסטוריה – רוב נגד הודעת רה"מ
תקדים
הצבעה הייתה שמית אותה בחרו הקואליציה להחרים ולכן 52 הצביעו נגד הודעת ראש הממשלה ללא תומכים, וחמישה נמנעים
רה"מ החליפי נפתלי בנט | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

הקואליציה החרימה את ההצבעה על הודעת ראש הממשלה בדיון 40 חתימות, ונרשם רוב נגד הודעת ראש הממשלה. הצבעה הייתה שמית אותה כאמור בחרה הקואליציה להחרים ולכן 52 הצביעו נגד הודעת ראש הממשלה ללא תומכים, וחמישה נמנעים.

סיבת ההחרמה הינה בעקבות כך שחברי האופוזיציה לא הסכימו לקזז 3 חברי קואליציה שחסרים, כל אחד וסיבתו. לטענת חברי הקואליציה, להצבעה אן משמעות ולכן הוחלט להחרים את ההצבעה. כמו"כ מספר חוקים שהיו אמורים לעלות היום להצבעה ע"י הקואליציה נדחו בעקבות שלושת הח"כים החסרים.

הנהלת הקואליציה, יו"ר הקואליציה, ח"כ עידית סילמן ומ"מ יו"ר הקואליציה, ח"כ בועז טופורובסקי הגיבו: "מפלגות האופוזיציה שוברות פעם נוספת שיאים והפרה בוטה של כללי התנהלות ויחסי אנוש בסיסיים. היום הם בחרו, ולא בפעם הראשונה, שלא לקזז ח"כים באבל וח"כית חולה. בעוד שרק לפני 3 ימים בהצבעות על תקציב המדינה, יו"ר הכנסת קיזז עימנו ח"כית חולה של האופוזיציה".

"הרצון שלהם לשתק את עבודת הכנסת ולפגוע באזרחי ישראל, קיבל היום הוכחה נוספת שנתניהו וחבריו בחרו להיות אופוזיציה לא רק לממשלה, אלא למדינה כולה. ככה זה כשהקטנוניות גוברת על האנושיות".

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, בתגובה על החרמת ההצבעה כעת במליאת הכנסת על ידי הקואליציה: "הקואליציה נחלה היום תבוסה נוספת במליאה. כל השאר – תירוצים".

"שוב הוכח שהממשלה תלויה לחלוטין ברע"מ. בלעדיה אין לה רוב, והחרמת הדיון היא נסיון עלוב לטשטש אמת פשוטה זו. העברת התקציב לא מכסה על חולשתה של הממשלה, ועל העדר התמיכה הציבורית בה, אשר מתגלים כבר היום בכנסת במלוא העוצמה".

"התירוץ של הממשלה להחרמה הוא תירוץ עלוב. כשקיזזנו את ח״כ מאיר יצחק הלוי כשישב שבעה, הקואליציה הפרה את הקיזוז והוא הגיע להצביע. כשהצענו להשלים את דיוני התקציב ביום ראשון ולא ביום שישי, כדי לכבד את מנהגי המוסלמים ואת ההכנות לשבת, הקואליציה סרבה. אין להם כבוד לא לימי אבל ולא לימי שבתון. הם פועלים בדורסנות חסרת תקדים, ועכשיו זועקים את זעקת הקוזאק הנגזל".

סיעת ש״ס מסרה: הממשלה שחגגה בראוותנות רק לפני יומיים את ״יציבות הקואלציה״ לאחר התקציב, נמלטה היום מהמליאה בעת ההצבעה על הודעת ראש הממשלה בהיעדר רוב ואף משכה את כל החוקים.

"זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שהודעת ראש הממשלה לא זוכה לרוב בכנסת. אוי לבושה. הציבור רואה את התפוררות הקואליציה המפולגת ורואה חוזקת האופוזיציה המלוכדת המייצגת את רוב העם בישראל. נמשיך להיאבק בכל העוז עד להפלת הממשלה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים