שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » לראשונה זוהו בישראל 7 מקרים של וריאנט הודי
משרד הבריאות הודיע
אזרחים ישראלים ששבו מחו"ל נדבקו בזן בעל "המוטציה הכפולה" של נגיף הקורונה • חוקרים חוששים כי ייתכן והווריאנט שמקורו בתת היבשת מדבק יותר או עמיד יותר לחיסונים
תגיות:
נגיף אילוסטרציה | צילום: Corona Borealis Studio, שאטרסטוק

לראשונה זוהו בישראל 7 מקרים של וריאנט הודי בקרב שבים מחו״ל, אשר לא חוסנו – כך נמסר ממשרד הבריאות. המקרים זוהו באמצעות המערך הלאומי לריצוף גנומי. עוד נמסר כי "עדיין אין מידע ברור ביחס לוריאנט והשלכותיו על מחוסנים ומחלימים". משרד הבריאות חוזר ומדגיש את חשיבות הבידוד לשבים מחו״ל לישראל, במיוחד ממדינות בהן התחלואה בקורונה קשה.

פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בשיבא, ציינה כי "יש וריאנטים בלי סוף. זו מוטציה שאף אחד לא יודע מה המשמעות שלה, האם היא מדבקת יותר, אלימה יותר או פוגעת בחיסון. עם זאת, זה משהו חדש שחודר. יכול להיות שאין לזה משמעות, והחשש שלי באופן אישי הוא מהווריאנט הברזילאי. המוטציה הזו לא מוכרת אבל זו לא הסיבה שבהודו הנגיף התפשט יותר. זה צפוי, ומה שמטריד אותי זה שכולם חושבים שכבר אין צורך במסכות".

ממה שידוע עד כה על הוויראנט ההודי, שזוהה גם בבריטניה, מדובר במוטציה שמגבירה את ההדבקה בנגיף הקורונה ומסייעת לחדור את מערכת החיסון של הגוף. הווריאנט ששמו הרשמי הוא B.1.617 נמצא כמקור העיקרי לעלייה החדה בתחלואה בהודו לאחרונה. הווריאנט זוהה בלפחות חמש מדינות בהודו המהוות מוקדי הדבקה עיקריים, עם כ-200 אלף נדבקים חדשים שזוהו ביום רביעי האחרון. על פי הדיווחים במדינה, בהודו אובחנו 13.9 מיליון נדבקים מאז פרוץ המגפה.

בישראל חוסנו עד כה כחמישה מיליון איש בשתי מנות, ולפי שעה לא אותרה מוטציה שהחיסון אינו יעיל נגדה, למעט זו הדרום האפריקנית הנדירה בה אובחנה יעילות פחותה. על פי נתוני התחלואה שבידי המשרד, המוטציה הבריטית מופשטת בארץ ב-90%, ואילו הדרום אפריקנית רק באחוז אחד לאחר מאמצים גדולים לבלימת התפשטותה. ביולי התגלתה מוטציה ישראלית, אולם לא היו לה כל השפעות על ההדבקה או קטלניות הנגיף.

כזכור, מנכ"ל חברת פייזר אלברט בורלא אמר מוקדם יותר היום כי לדעתו "אנשים ככל הנראה יזדקקו למנה שלישית של החיסון של פייזר נגד הקורונה כ-12 חודשים לאחר החיסון השני". על פי בורלא, החיסונים נגד מגפת הקורונה צפויים להפוך לחלק קבוע מהחיים שלנו לאורך שנים רבות וככל הנראה אנשים יצטרכו להתחסן מדי שנה, שכן הווריאנטים ממשיכים להתפשט ובמדינות מסויימות ישנם אף זנים שהופכים דומיננטיים.

החל מיום ראשון הקרוב תבוטל חובת עטיית המסכות באוויר הפתוח, כך הודיע אתמול משרד הבריאות. בהודעת המשרד נמסר כי "ההנחיה יצאה לאחר קבלת עמדת אנשי המקצוע במשרד לפיה נוכח התחלואה הנמוכה אין עוד צורך במסכות בשטח פתוח". בהודעה הודגש שבשטח סגור עדיין תחול חובת עטיית מסכה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים