שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » לראשונה מזה שנים: פוטין גינה את ישראל
יחסי ישראל-רוסיה לאן?
באופן חריג מצטרף נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לנשיא טורקיה ארדואן בגינוי ישראל נוכח גל התקיפות האחרון בסוריה, המיוחס לישראל
ולדימיר פוטין ובנימין נתניהו | צילום: עומר מירון, לע"מ

בשבועות האחרונים, על פי דיווחים זרים, שבה ישראל ותקפה מספר פעמים בעומק השטח הסורי מטרות צבאיות שונות, ששימשו ככל הנראה לאחסון טילים שהגיעו לסוריה דרך מדינות שלישיות במטרה לאיים על ישראל.

אלא שבעוד מדיניות העמימות בה נוהגת ישראל, זכתה להסכמה רוסית שבשתיקה שבאה לידי ביטוי בהענקת חופש פעולה למטוסי חיל האוויר הישראלי בשמי סוריה, ככל שהדבר נועד לסיכול פעילות טרור המופנה לעבר ישראל, הרי שהעלמת העין הרוסית מפני מעשיה של ישראל, אף שגררה ביקורת מצד אסד כלפי הרוסים, שאינם נוקפים אצבע במטרה לעצור את ישראל, נועדה לשגר מסר לאסד שרוסיה אינה מחפשת אתגרים נוספים ולחולל פרובוקציות במזרח התיכון.

אלא שאתמול, באופן מפתיע, פרסם הקרמלין הודעת גינוי לתקיפות האחרונות המיוחסות לישראל על אדמת סוריה. כאשר הפעם מדובר בהודעה חריגה שכן היא התקבלה בתום שיחת טלפון משותפת שקיימו מנהיגי רוסיה, טורקיה ואיראן. 

בהודעתם המשותפת של שלושת המנהיגים נכתב, כי "תקיפות הצבא הישראלי בסוריה גורמות לאי יציבות ומפרות את הריבונות הסורית, כמו גם את השלמות הטריטוריאלית של דמשק". 

"אנו מדגישים מחדש את הצורך לכבד החלטות שהתקבלו על ידי הקהילה הבינלאומית, כולל החלטות האו"ם השוללות את כיבוש הגולן הסורי". המנהיגים הבהירו, כי ישללו כל ניסיון לייצר מציאות חדשה בשטח הסורי גם אם הדבר יתבצע במטרה 'להילחם בטרור'.

כזכור, לפני כשבועיים הודיעה ישראל כי ראש הממשלה ייאלץ לסרב להזמנה הרשמית מאת הנשיא פוטין להשתתף בחגיגות 75 שנים לציון ניצחון רוסיה על הנאצים, בשל משבר הקורונה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים