שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » לרוסיה יש רשימות חיסול למקרה של פלישה
ארה"ב מזהירה
ארה"ב הודיעה לאו"ם שיש לה מידע אמין אשר מראה כי לרוסיה יש רשימות של אוקראינים "שיהרגו או יישלחו למחנות בעקבות כיבוש צבאי"
פסגת פוטין-ביידן | צילום: הקרמלין

ארה"ב הודיעה לאו"ם שיש לה מידע אמין אשר מראה כי לרוסיה יש רשימות של אוקראינים "שיהרגו או יישלחו למחנות בעקבות כיבוש צבאי", כך עולה ממכתב שנשלח למפקד זכויות האדם של האו"ם שהגיע לידי הוושינגטון פוסט.

במכתב נטען כי התכנון של רוסיה לאחר הפלישה יכלול עינויים, היעלמות של אנשים ו"סבל אנושי נרחב". במכתב לא משתפים האמריקנים את גורמי המודיעין העומדים בבסיס הערכות.

האזהרה מצד ארה"ב מגיעה לאחר שהנשיא ביידן, על רקע שבועות של שמועות לגבי כוונותיו של הנשיא ולדימיר פוטין באוקראינה, אמר בסוף השבוע שעבר כי המנהיג הרוסי החליט לפתוח בפלישה.

"אני רוצה להביא לידיעתכם מידע מטריד שהגיע לאחרונה לידי ארה"ב, המצביע על כך שברוסיה מתכננים הפרות של זכויות אדם לאחר הפלישה", נכתב במכתב, שנכתב על ידי בת שבע קרוקר, שגרירת ארה"ב לאו"ם וארגונים בינלאומיים אחרים בז'נבה.

עוד נכתב כי "מעשים אלה, שבפעולות רוסיות קודמות כללו רציחות ממוקדות, חטיפות/היעלמויות בכפייה, מעצרים לא צודקים ושימוש בעינויים, יכוונו ככל הנראה למי שמתנגד לפעולות רוסיות".

קרוקר טוענת במכתבה כי המטרות של הצבא הרוסי יכללו מתנגדי משטר רוסים ובלארוסים הגולים באוקראינה, עיתונאים ופעילים נגד שחיתות.

"באופן ספציפי, יש לנו מידע אמין המצביע על כך שכוחות רוסים יוצרים רשימות של אוקראינים שיהרגו או יישלחו למחנות בעקבות כיבוש צבאי. כמו"כ לממשל ביידן יש מידע המצביע על כך שכוחות רוסים עשויים להשתמש ב"אמצעים קטלניים" כדי לדכא הפגנות".

בתוך כך, הלילה סיכמו נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין על מפגש פסגה שיערך בנושא המתיחות עם אוקראינה. התנאי של הנשיא ביידן למפגש: "אם רוסיה לא תפלוש עד אז לאוקראינה". את המפגש יזם נשיא צרפת עמנואל מקרון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים