שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "לשים את הביטחון מעל לכל שיקול פוליטי"
גנץ לנתניהו
הליכוד בתגובה לפנייה של גנץ: "מי שביטחון ישראל חשוב לו לא מקים ממשלה עם רע״מ. מי שביטחון ישראל חשוב לו עושה מעשה ויוצא מהממשלה הזאת מייד"
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: קובי גדעון, לע"מ

שר הביטחון, בני גנץ, הנחה את יו"ר סיעת כחול לבן איתן גינזבורג לפעול מול יו"ר הקואליציה עידית סילמן, לגיוס מלא של כלל המרכיבים הציוניים, בכדי לוודא שישנו רוב לחוק איחוד המשפחות. במקביל פנה גנץ ללשכת יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, וביקש ממנו לפעול להעברת החוק.

גנץ אמר היום, כי "מדובר בחוק הכרחי לשמירה על ביטחון המדינה ואופיה היהודי והדמוקרטי, וכי יש לשים את השיקול הביטחוני מעל לכל שיקול פוליטי״. גנץ ציין כי "גם ברגעים קשים פוליטית שמנו את ישראל לפני הכל״. עוד אמר גנץ ״כי הוא מצפה גם מהקואליציה לפעול באחריות להעברת הצעת החוק״.

מהליכוד נמסר בתגובה לפניית גנץ לנתניהו כי "מי שביטחון ישראל חשוב לו לא מקים ממשלה עם רע״מ. מי שביטחון ישראל חשוב לו עושה מעשה ויוצא מהממשלה הזאת מייד". יו"ר הקואליציה עידית סילמן התייחסה לעימות על חוק איחוד משפחות: "‏מצער לראות שהליכוד בחרו לעשות פוליטיקה במקום לחשוב על טובת מדינת ישראל וביטחונה. ישנם נושאים שהם מעל מחלוקות פוליטיות".

הקריאה של גנץ באה ברקע הקושי של קואליציית ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד להשיג רוב למהלך, לאור העובדה כי סיעת רע"ם בראשות מנסור עבאס לא צפויה לתמוך בו. בקואליציה סבורים כי החוק יעבור בזכות קולותיהם של הליכוד והציונות הדתית – אך שתי המפלגות מסרבות בשלב זה להצהיר על תמיכתן בו.

הוראת החוק מתייחסת למצב שבו ערבי ישראלי מבקר בשטחים ומבקש להתחתן עם תושב האזור, ולהביאם עימם לתוך מדינת ישראל. בהוראת השעה נקבע להגביל את האפשרות להעניק לתושבי האזור אזרחות לפי חוק האזרחות, לרבות בדרך של איחוד משפחות, ואת האפשרות לתת לתושבים רישיונות לישיבה בישראל או היתרי שהייה.

ב'כאן חדשות' דווח כי בכירים בקואליציה אמרו היום שישמחו מאוד אם הליכוד יעז להצביע נגד הארכת חוק האזרחות, האוסר על איחוד משפחות. זאת מכיוון שהדבר יפגע בכל ניסיון עתידי של הליכוד להביך את הממשלה החדשה עם יוזמות מימין, לאחר שהם בעצמם טירפדו חוק ימני מובהק.

שרת הפנים איילת שקד אמרה בשיחה סגורה: "נראה אם הליכוד מעז להצביע נגד חוק שמונע כניסת פלסטינים לישראל במסגרת איחוד משפחות". חבר הכנסת מוסי רז ממרצ מתכוון להצביע נגד החוק. גם חברי כנסת נוספים במפלגה מתלבטים.

חה"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד: "החוק נגד איחוד משפחות הוא בעל חשיבות לאומית מהמעלה הראשונה. ממשלה שלא מסוגלת להעביר אותו, היא ממשלה אנטי ציונית שאין לה זכות קיום. בנט ושקד בישלו דייסה קלוקלת ובחוצפה רוצים שנאכל אותה במקומם. בכל מקרה, נתנגד להעברת החוק לוועדה אחרת. שיחליפו את עבאס בראשות ועדת הפנים ונתקדם".

גורם בליכוד: "בצעד מופקר בנט שם את מנסור עבאס בראש ועדת הפנים שאמורה להעביר את החוק שמונע הגירה פלסטינית נרחבת לישראל, ועכשיו בחוצפה הוא מבקש מהאופוזיציה לחלץ אותו ולהעביר את החוק לוועדה אחרת. מה הוא רוצה מאיתנו – שיפטר את עבאס ויעביר את החוק".

ח"כ צבי האוזר מתקווה חדשה: "חוק האזרחות הוא מבחנה של האופוזיציה. הוא מעמיק את הסדק בין הביביסטים לבין אנשי הימין שנותרו בליכוד. יש בליכוד מי שימכור הכל, כולל הסכמה לאיחוד משפחות ,כדי לרצות את נתניהו ואני יודע שיש אמיצים שינסו לסמן קוים אדומים ולהעדיף טובתה של מדינה על גחמותיו של יו״ר האופוזיציה".

חה"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד, בתשובה לצביקה האוזר: "תראו! סטארט אפ ישראלי! לא רק שהתקשורת הפכה להיות, לראשונה במדינה דמוקרטית, כלב השמירה נגד האופוזיציה, עכשיו, כשממשלת ההונאה המסוכנת הזו לא מצליחה להעביר חוק ציוני ולאומי בסיסי ביותר, הם אומרים שהאופוזיציה במבחן. לא הקואליציה האנטי ציונית שהקימו, אלא האופוזיציה. פשוט לא יאומן".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים