שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » לשכת רה"מ: "הוא אפשר לאיראן להתקדם לגרעין"
נתניהו תקף בטור
נתניהו בטור: "לפיד פגע פגיעה אנושה בחופש הפעולה של ישראל". גורם בלשכת בנט הגיב: "ההזנחה של נתניהו היא שאיפשרה לאיראן להגיע לנקודה המתקדמת ביותר"
בנט ונתניהו במליאה | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו כתב מאמר שפורסם הבוקר בעיתון 'ישראל היום' תחת הכותרת "האיראנים דוהרים לפצצה – וממשלת בנט-לפיד שותקת". מה שגרר שלל תגובות מצד פוליטיקאים ובעיקר מצדו של ראש הממשלה נפתלי בנט שטען כי הדהירה של איראן לפצצה גרעינית היא אודות לממשלה רופסת שנתנה לאיראנים לעשות ככל העולה על רוחם ב-12 שנים האחרונות.

ראשית פתח נתניהו ואמר כי "אין צורך לפרט כאן את כל מה שעשינו בממשלות הליכוד כדי לבנות את עוצמתה של ישראל כמעצמה צבאית, מודיעינית וקיברנטית. גם אין מקום כאן לפרט את המכלול העצום של הפעולות שביצענו נגד תוכנית הגרעין של איראן שנועדה להשמידנו. את הפעולות הללו עשינו לפעמים בידיעת ארה"ב, ולפעמים ללא ידיעתה וללא קבלת הסכמה ממנה".

"ממשלים אמריקנים שונים, כולל לאחרונה ממשל ביידן, חזרו וביקשו ממני 'לא להפתיע אותם' בפעולות מול איראן. תמיד סירבתי לתת התחייבות זאת. תמיד שמרתי על חופש הפעולה שלנו. הבהרתי גם פומבית שנמשיך לעשות את כל הדרוש להבטיח את ביטחונה של ישראל – עם הסכם או בלי הסכם בין ארה"ב לאיראן".

"והנה תוך שבוע מהקמת הממשלה, ראש הממשלה בפועל יאיר לפיד ביטל כליל מדיניות זו. הוא פגע פגיעה אנושה בחופש הפעולה של ישראל כשבאופן מדהים הוא התחייב לאמריקנים על מדיניות של 'אין הפתעות'".

"אני שואל: מה יקרה אם וכאשר ארה"ב תחזור להסכם הגרעין – האם מישהו חושב שהיא תסכים לפעולות צבאיות של ישראל שיסכנו הסכם זה? וכשלפיד ובנט ידווחו מראש לארה"ב על פעולה צבאית מתוכננת והיא תתנגד לה, האם מישהו באמת מאמין שלפיד, בנט וחבריהם יוציאו פעולות אלה אל הפועל? כך, באחד הנושאים הגורליים ביותר לקיומנו, בנט ולפיד הפכו את קיר הברזל של ישראל – לקיר גבס מחורר".

"בימים האחרונים שואלים אותי חבריי מארה"ב: איך ייתכן שקולה של ממשלת ישראל לא נשמע בארה"ב נגד המירוץ חזרה אל הסכם הגרעין עם איראן? התשובה פשוטה. ממשלת הכניעה אומרת בפירוש: 'אנחנו נפתור את הבעיות עם ארה"ב בחדרי חדרים'".

"במקום לדבר בפומבי בקול רם וברור כדי לגייס את דעת הקהל האמריקנית לטובת ישראל ונגד החזרה להסכם הגרעין, הממשלה הנוכחית לא עושה דבר. האם היא באמת חושבת שהיא תשכנע מישהו בדיבור ב'חדרי חדרים' או בציוץ פה ושם? מ-40 שנות ניסיון אני יכול להעיד שלדברים אלה אין ערך כלשהוא אם הם אינם מלווים במסע גלוי, תקיף ומתמשך בדעת הקהל האמריקנית".

"רק אם תדבר בעוצמה בחוץ, יקשיבו לך ברצינות בפנים. כך נהגנו כשלא הסתפקנו רק בפגישות עם מנהיגי מדינות אלא ליווינו פגישות אלה במסע שכנוע בתקשורת העולמית ומעל אינספור במות בינלאומיות חשובות. את עמדת ירושלים תחת הנהגתנו שמעו בכל בירות העולם: בוושינגטון, במוסקבה, בבייג'ין, בדלהי, בטוקיו, וגם בריאד ובאבו-דאבי. וכן, גם באיראן. ועוד איך באיראן".

"את הקול של הממשלה הזאת איש אינו שומע. אין לה מה להגיד ואף אחד גם לא מקשיב לה. כמו עץ שנופל ביער שאיש לא רואה ואיש לא שומע ולאיש לא אכפת. איראן דוהרת לפצצה וממשלת לפיד-בנט כנועה ושותקת".

גורם בלשכת ראש הממשלה הגיב לדברי נתניהו: "דבריו של יו"ר האופוזציה נתניהו בנושא הגרעין האיראני לא ייאמנו, אפילו בסטנדרטים שלו. הוא היה ראש הממשלה במשך 12 שנים, ועד לפני חודש, וההזנחה שלו היא שאיפשרה לאיראן להגיע לנקודה המתקדמת ביותר בתכנית הגרעין אי פעם. במבחן התוצאה – זהו כשלון חמור. הוא יודע זאת, ומנסה לזרוק את האחריות על אחרים".

"הוא העדיף לנאום עם בריסטולים ולעשות מופעי יח"צ במקום לקדם פעולות חיוניות. נאומיו כוונו בעיקר לציבור הישראלי כתעמולת בחירות, והביאו רק ליצירת אויבים, ולהרחקת תומכים. מעולם הפער בין רטוריקה למעשים לא היה גדול יותר. זו הירושה שבנט קיבל ומכאן הוא ינווט ויתקן בכל הכלים שעומדים לרשותו".

בליכוד הגיבו להודעת הגורם בלשכת רה"מ: "לפני 3 שנים, בטרם גנב את קולות הימין, אמר בנט: 'במשך כל כך הרבה שנים, לגלגו, זלזלו במדיניות העקבית שלו בעניין איראן. היום העתיד של ילדינו ונכדינו בטוח הרבה יותר מאתמול ואני חושב שראוי שאותם מלגלגים ומבקרים של נתניהו בעניין האיראני, יגידו לו היום תודה רבה'".

"גם בנט יודע שאלמלא הפעולות הנועזות שהוביל נתניהו, הן במישור המבצעי והן בדעת הקהל העולמית, לאיראן כבר היה מזמן ארסנל של פצצות גרעין נגד ישראל. במקום לשקר ולהתבכיין מוטב שבנט יבטל עוד היום את מדיניות ״אין הפתעות״ עליה התחייב לארה"ב ראש הממשלה בפועל יאיר לפיד, ויתחיל מסע הסברה רב היקף בדעת הקהל האמריקנית נגד חזרת ארה״ב להסכם הגרעין המסוכן".

בתגובה למאמר שפרסם נתניהו סגן הרמטכ"ל לשעבר ח"כ יאיר גולן: "איראן מעולם לא הייתה קרובה יותר לפצצת אטום, והכל בגלל ההפקרות של נתניהו. אנחנו עדים היום לכישלון הנוראי של מדיניות נתניהו בנושא הגרעין, מדיניות שהקו המנחה היחיד שלה היה יצירת חרדה בקרב קהל הבוחרים בישראל על מנת לגרוף הון פוליטי זול".

"נתניהו פגע ביחסים עם ממשל אובמה בנאום המגלומאני שלו בקונגרס ב2015, והביא לכך שהתיאום עם ממשל אובמה נפגע קשות. חשתי היטב את הפגיעה הזו בסירובם של מקבילי בסנטקום, יוקום וסוקום לדון עימי בנושאי הגרעין האיראני למרות היחסים האישיים המעולים שהיה לי איתם. במקום לעבוד עם האמריקאים, נתניהו עבד נגדם. הנאום ההוא היה נאום בחירות לאוזנו של הבוחר הישראלי, ונתניהו בחר להקריב את יחסינו עם האמריקאים עבור קישוש קולות בזירת הפנים. האמריקאים הגיבו בצינון היחסים, ובהמשך בפגיעה קשה בתנאי הסכם הסיוע הצבאי".

"בהמשך לחץ על טראמפ לצאת מהסכם הגרעין, שהיה טוב לביטחון המדינה. לא משנה כמה פעמים נתניהו ישקר, ההסכם היה טוב לישראל, ולא היה כהסכם בהסגת תוכנית הגרעין האיראני לאחור. התזה של נתניהו וטראמפ, לפיה משטר האייתולות יפול רק אם יופעלו עליו מפסיק סנקציות כלכליות, התרסקה על קרקע המציאות. עליה דרמטית בכמות החומר המועשר, עליה דרמטית בכמות הצנטריפוגות ובאיכותן, ופתיחת מפעל אורניום מתכתי – כל אלה הישגים ישירים של נתניהו ומערכת היחסים המיוחדת שלו עם מנהיג קפריזי, שרלטני ומושחת בזכות עצמו – הנשיא טראמפ".

"איזה מזל שהאיש הכושל שניהל את המדינה, ופגע בביטחונה, במשך 12 שנה עזב את תפקידו. הממשלה הנוכחית תתקן את היחסים האמריקאים, תתמוך בהסכם מחודש עם איראן, תביא לעצירת תכנית הגרעין ותפעל לבניית חזית יציבה נגד איראן. הגיע הזמן לתת לאנשי מקצוע לעבוד ולא לפופוליסטיים המקדשים את כיסאם במקום לקדש את ביטחון ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים