שיתוף
תגובות
בריאות » דיאטה ותזונה נכונה » לשעת הארוחה השפעה על הירידה במשקל
שאלה של עיתוי
חוקרים מארה"ב גילו כי מעבר לירידה בכמות הקלוריות, הרי שלשעה בה תבחרו לאכול ארוחת ערב, השפעה משמעותית על הירידה במשקל
ארוחת ערב מאוחרת מובילה להשמנה | צילום: Pixel-Shot, שאטרסטוק

מחקר חדש מלמד כי חוץ מכמות הקלוריות המשפיעה על המשקל, הרי שלשעה בה אתם סועדים את ארוחת הערב השפעה לא פחותה על הירידה במשקל.

על פי מחקר שפורסם בכתב העת the Endocrine Society's Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism, ארוחת ערב מאוחרת עלולה להשפיע לא רק על רמת הסוכר בדם, אלא גם על היכולת של הגוף לשרוף שומן.

ד"ר ג'ונתן סי. ג'ון מאוניברסיטת ג'ונס הופקינס, יחד עם חבריו, חקרו 20 מתנדבים בריאים (10 גברים ו-10 נשים) במטרה לבדוק האם חילוף החומרים שלהם יושפע אם הם יאכלו ארוחת ערב ב-18:00 או ב-22:00. כל משתתפי המחקר הלכו לישון ב-23:00.

המחקר הוכיח, שבקרב אלו שאכלו ארוחת ערב בשעה מאוחרת יותר, רמות הסוכר בדם היו גבוהות יותר וכמות השומן שנשרפה נמוכה יותר, על אף שלשני קבוצות המשתתפים הוגשה ארוחה זהה.

על פי החוקרים, אחד ההפתעות שעלו מהמחקר הוא העובדה שלא כל חברי קבוצת האוכלים בשעה מאוחרת הגיבו למחקר באותה מידה. כך לדוגמה, "אנשים שהיו מורגלים לישון מוקדם למשל סבלו יותר מכולם כשנתנו להם ארוחה מאוחרת".

לעומת זאת, לדבריו, אנשים שרגילים לעלות על יצועם בשעות מאוחרות והוגשה להם ארוחה בשעה שתיים או שלוש בלילה, לא הושפעו מהשינוי בשעת הארוחה. "יש הבדלים במטבוליזם של אנשים הגורם להם להיות פגיעים יותר לאכילה מאוחרת", כך לדברי ד"ר ג'ון.

עוד מצא המחקר, כי בקרב אלו שאכלו ארוחה בשעה מאוחרת יותר, נמצאו רמות סוכר בדם כשהן גבוהות בכמעט 20 אחוזים מאנשי הקבוצה השנייה, כך גם שריפת השומן הופחתה ב-10 אחוזים.

יצוין, כי משתתפי המחקר עברו ניטור יסודי ואינטנסיבי בטרם נבחרו להשתתף במחקר. הם נשלחו  למעבדה, שם נמדדה הפעילות שלהם ומשך זמן השינה במשך שבועיים. כך גם נערכו להם בדיקות דם תכופות ברמה של מספר פעמים ביום. "בנוסף, הנחקרים היו תחת מעקב איזוטופי, כך שכאשר הם צרכו את המזון שלהם החוקרים יכלו לדעת כמה מסך השומן שאכלו נשרף או התחמצן", הסביר ד"ר ג'ון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים