שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "מאוחדים ונעשה הכל לפורר את ציר הרוע"
פרוש מצהיר
מקלב: "תפקידינו היא 'להטריל', לכן לא נתמוך בחוק האזרחות, ננסה לקטב ביניהם ולפרק אותם. גם לא כל האופוזיציה מאותה בית מדרש, הציונות הדתית יכולה לעשות בעיות"
מאיר פרוש | צילום: משרד החינוך

ח"כ מאיר פרוש מסביר בראיון ל'קול חי' מדוע לא חתם על ההצהרה של מפלגת יהדות התורה, שלא ישתפו פעולה עם יועצים חרדים שיעבדו עם הממשלה החדשה: "באותו יום הייתי צריך לצאת מהבנין בגלל חתונה, כשפנו אלי אחר כך אמרתי 'כאלה דברים אני לא יכול לעשות בלי לקיים דיון', כנראה שאחרים השתכנעו בדיון, אני לא הייתי בדיון ולא שמעתי את הנימוקים ולכן אני לא חתמתי".

בשיחה עם יעקב ריבלין ואבי בלום ב'פילפוליטיקה', נשאל פרוש האם יחרימו את הממשלה לחלוטין או שיפנו לשרים במקרים שיהיה צורך: "אני לא שמעתי שיש כזו שאלה. לא ידוע לי שהיה נידון כזה", ענה פרוש והוסיף בעניין היועצים "אני אישית אף פעם לא העסקתי מישהו שהיהדות החרדית הייתה נגדו, אז לא הייתי לי בעיה כזאת אבל אני ישמע את החברים בסיעה אולי אני אשתכנע".

עוד אמר פרוש בראיון: "לא אחת יצא לי לראות מסמכים שהיו נגד ההשקפה של אגודה וביקשתי לתקנם. כמו בקווי היסוד של המפלגה, הוספה של מעמד בני הישיבות בהודעות לעיתונות ועוד. אני איש של המילה הכתובה". לדבריו "מתוך זה שלא מקפידים לקרוא את כל החומר הכתוב, לצערי עברה בממשלה החלטה בעניין הכותל שכוללת מועצה עם רפורמים".

עם זאת, אמר פרוש: "יהדות התורה מאוחדת ותעשה הכל בכדי לפורר את הציר הרע הזה. אני לא עושה הנחות לאף אחד. אני לא אסמוך על אנשים שהלכו נגד הערכים שלהם". פרוש מדגיש כי "יש כעס גדול על הממשלה החדשה וצריך למרר לה הזו את החיים ולא לתת לה דקה מנוחה".

פרוש נשאל מדוע הוא ממקד את המתקפות בליברמן ולא בבנט ולפיד: "דווקא בסוף שבוע שעבר עלה ב'המבשר' כתבה על מה שהתחייבו הפוליטיקאים ומה הם עושים בפועל, הדבר הראשון היה כתוב על ההתחייבות של בנט שלא לשבת עם לפיד. דווקא יש הרבה מתקפות על בנט לפיד וסער, הם בעיני ציר הרשע".

פרוש התייחס למכתב שכתב לנתניהו יחד עם אייכלר, בזמנו לפני תום המנדט ואמר: "אני ואייכלר כתבנו את המכתב הזה ולא אמרנו שיזוז, כתבנו היות ואתה כבר הצעת רוטציה לבנט – אל תתמקד רק בבנט, תאמר שכל מישהו מהימין שיכול להביא 61, תיתן לו רוטציה. דרעי אומר שזה לא היה קורה, אני חושב שאם הייתה אווירה ציבורית על הדבר הזה זה כן היה קורה. כולם רצו שלא תהיה הממשלה הזו שרעה לציבור החרדי, אז כל אחד עשה מה שהוא יכול".

ח"כ אורי מקלב התייחס לעמדת יהדות התורה בנוגע לחוק למניעת איחוד משפחות: "ודאי שאם היינו בממשלה היינו תומכים בחוק, אבל התפקיד שלנו הוא לפרק את הממשלה הזו. התרגלנו מהר לאופוזיציה, התפקיד שלו הוא להביך את הממשלה ולא הפוך. לא נתמוך בחוק האזרחות, ננסה לקטב ביניהם ולפרק אותם. גם לא כל האופוזיציה מאותה בית מדרש, הציונות הדתית יכולה לעשות בעיות", אומר מקלב.

בשיחה עם אבי מימרן במהדורה המרכזית, הוסיף מקלב: "הם קנו את השלטון בסכומים בלתי נתפסים לרע"מ, לא חלמנו לבקש כך. לא ניתן לזה לעבור בשקט. הממשלה מתכננת לקלקל את היהדות, ואלו דברים שאפשר להעביר בכנסת תוך שבועות, לא צריך יותר".

לדבריו "הציבור צריך להתפלל, להתאחד מאחורינו, ואנחנו נילחם. אי אפשר להתנהל לבד בשעת מלחמה, יהיו ניסיונות רבים לחדור בכל מיני דרכים אלינו. ינסו להסביר לנו שזה לא כזה פוגע ביהדות, חייבים להוקיע אותם מתוכנו".

ח"כ יואב בן צור מש"ס התייחס בראיון ב'קול ברמה' לגזירות הצפויות: "רשת "בני יוסף" גדלה וכיום רוב התקציב בבסיס תקציב המדינה ויהיה קשה מאוד לצמצם, זה גוף שא״א לבטל אותו. הרשת אולי תיפגע קצת אבל לא תעמוד בפני סכנת כליה".

"מי שחושב שהממשלה חרטה על דיגלה רק מלחמה בחרדים שיידע ששר האוצר ליברמן יילחם גם באוכלוסיות המוחלשות. אין שם חמלה ולב. אין סיכוי שניכנס לממשלה הרעה הזאת. התוכניות של הממשלה להילחם בכל דבר שבקדושה. האם יעלה על הדעת שניכנס לממשלה רק בגלל תקציבים וכסף? לנו בניגוד לאחרים יש אידאולוגיה וערכים".

"מתאר לעצמי שבשבוע הבא יתכנסו מפלגות האופוזיציה לדון האם לתמוך בחוק האזרחות. אני חושב שבעת הזו ׳המשכיל בעת ההיא ידום׳ ולא להצביע בעד. בא נראה איך שקד ובנט יתמודדו עם הקואליציה שעשו, לא יודע מה יותר מסוכן ממשלת שמאל עם תומכי טרור או מסתננים שאולי יסתננו. מי שמכר את הנגב לאחים המוסלמים ונמצא בקאוליציה עם תומכי טרור, לא יטיף לנו מוסר על ביטחון המדינה".

"סער היה יכול להיות היום ראש ממשלה לשנה ורבע אבל בנט מתוך אגואיסטיות אישית איים על סער שיוציא את קלונו ברבים וסער נבהל ונסוג. גדעון סער נמצא בלית ברירה בממשלה הזאת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים