שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "מאוכזבים מההחלטה – להאג אין סמכות"
גיבוי מארה"ב
בממשל ביידן ביקרו את ההחלטה נגד ישראל, אך לא מתכוונים לצאת למלחמה: "חרף ההתנגדות להחלטה, אנו בוחנים את הסנקציות שהוטלו על בית הדין"
ג'ו ביידן ובנימין נתניהו | צילום: שגרירות ארה"ב בישראל

מחלקת המדינה האמריקנית יצאה נגד ההחלטה לחקור את "פשעי המלחמה" שאירעו בעזה וביהודה ושומרון. דובר מחלקת המדינה נד פרייס הדגיש כי מבחינת ארה"ב לבית הדין הבינלאומי אין סמכות שיפוטית לחקור את ישראל – ואת הנושא בכלל.

"אנחנו מחויבים לביטחון ישראל ולעמוד נגד פעולות שמתייחסות לישראל בצורה לא הוגנת", אמר פרייס בתגובה רשמית של וושינגטון להחלטה. לדבריו, "אנחנו מתנגדים להחלטת התובעת בהאג ומאוכזבים ממנה"

פרייס המשיך ואמר כי "ישראל לא חברה בבית הדין ויש לנו דאגות רציניות לגבי הניסיונות של בית הדין להטיל את סמכותו על ישראל. הפלסטינים אינם מדינה ולכן לא יכולים להיות חברים בבית הדין או לתת לו סמכות".

בנוסף, הוא התייחס לסנקציות שהטיל ממשל טראמפ על בית הדין ונשאל אם הן צפויות להימשך, ואמר: "חרף העובדה שאנחנו מתנגדים להחלטת בית הדין, ממשל ביידן בוחן את הסנקציות שהוטלו על בית הדין על ידי הממשל הקודם".

ב'כאן חדשות' דווח כי בישראל העבירו מסרים לרשות הפלסטינית לפיהם ישראל תתקשה לקדם מהלך מדיני או צעדים בוני אמון בשטח מול הפלסטינים, אם הרשות תזרים מידע לבית הדין בהאג באופן שיסייע בהאצת החקירה.

מקורות פלסטינים מסרו כי במסרים שהועברו לאחרונה הובהר כי תהיינה השלכות לפתיחת חקירה בבית הדין בהאג ונשקלות כמה אפשרויות. לשכת אבו מאזן טרם פרסמה תגובה על הודעת בית הדין בהאג בדבר פתיחה בחקירה, אף שגורמים נמוכים יותר בירכו על כך.

ב'ווינט' דווח כי בישראל פנו בשבועות האחרונים לאמריקנים וביקשו את עזרתם בנושא. הנושא עלה גם בשיחה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן שהתקיימה לפני חודש, ונידון גם במגעים בין שר החוץ גבי אשכנזי למזכיר המדינה אנתוני בלינקן ובין הפקידים המדיניים.

האמריקנים, שכבר התבטאו בחריפות נגד הכוונה של האג, אמרו שהם רואים את חקירת פשעי המלחמה בחומרה – ויסייעו היכן שיוכלו. עם זאת, ההנחה הרווחת בישראל היא שארצות הברית לא תטיל סנקציות חדשות – אלא תסתפק בלא לבטל את הקיימות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים