שיתוף
תגובות
טבע » מאורת זאבים נחשפה בפרדס לימונים • צפו
תצפית מפתיעה
בנגב המערבי ישנם מספר פרטים בודדים של זאבים, הם נצפים מידי פעם במצלמות שביל של רשות הטבע והגנים כחלק מניטור האוכלוסייה. אבל השבוע זכו לתצפית מפתיעה
מאורת זאבים | צילום: צילום מסך. רשות הטבע והגנים
צילום: רשות הטבע והגנים

בנגב המערבי ישנם מספר פרטים בודדים של זאבים, הם נצפים מידי פעם במצלמות שביל של רשות הטבע והגנים כחלק מניטור האוכלוסייה. אבל השבוע זכו לתצפית מפתיעה של משפחת זאבים אמא אבא ושבעה גורים.

מורן בקיש פקח רשות הטבע והגנים: "חקלאי דיווח על תצפית של מאורת זאבים בתוך שטח חקלאי. הוא עסק בגיזום עצי הלימון ולפתע ראה חור כמו מאורה. מורן הגיע למקום ויחד עם מתנדב הציבו מצלמות שביל במטרה לזהות האם מדובר בזאבים וראה בתיעוד הפתעה גדולה משפחת זאבים זכר נקבה ו7 גורים. המאורה הפריעה לחקלאים לגזום את עצי הלימון בפרדס. אנחנו שמחים שהחקלאים נענו לבקשה והמתינו עם הגיזום כדי לא להפריע לזאבים ולגורים".

ינאי בונה מתנדב רשות הטבע והגנים וצלם טבע שמסייע לפקח רשות והגנים בתיעוד וניטור הזאבים במקום: "האהבה הגדולה שלי בחיים זה לצלם והתרומה לרשות בשמירה על חיות הבר מעצימה את זה. בשנה האחרונה ראיתי רק זאבים בוגרים ועכשיו לראשונה תיעדתי גורים של זאבים אירוע מיוחד ומרגש עבורי".

מורן בקיש פקח רשות הטבע והגנים: "מדובר בשיתוף פעולה שמטרתו לשמור על חיות הבר באיזור ולמנוע חיכוך עם הציבור ועם החקלאים. התיעוד בוצע בפיקוח ואישור רשות הטבע והגנים והוא משמש למחקר על פעילות הזאבים באיזור. בצורה הזאת הבנו שיש כאן משפחה חדשה ובסיוע החקלאי נצליח לשמור עליה עד שיעזבו את המאורה".

אוכלוסיית הנגב המערבי מונה עשרות בודדות של פרטים. בתנאי המדבר הטבעיים טרפם הפוטנציאלי של הזאבים הוא ארנבות, חוגלות, מכרסמים, שועלים וצבאים. הזאב ניזון גם מפירות ירקות וצמחים שונים כשיש מעט טרף. מאחר שמפגש בין טורפים גדולים לאדם עשוי להוביל ללא מעט מתחים ואף לפגיעה מכוונת בטורפים, הסברה הרווחת הייתה שהזאבים בנגב ינסו להימנע מקרבת האדם הן במרחב והן בזמן.

צריך סיבה טובה מאוד כדי שחיית בר תתקרב לאדם, קיומו של מזון בשטח הזמין להם גרם לשינוי בהתנהגותם. הזאבים התרגלו למצוא מזון בקרבת האדם. ולעיתים מוצאים צל ומים בתוך הפרדסים. אין מדובר רק במזון שמקורו בפסולת או בגידולים חקלאיים ולעיתים אף האכלה שבוצעה על ידי האדם. האכלה של חיות בר היא עבירה על החוק בישראל. וברשות פועלים להסברת הנושא ואף לתיעוד פעילות הזאבים על מנת לנטר את האוכלוסייה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים